Autorităţile, mediul academic şi sectorul privat vor lucra împreună pentru dezvoltarea industriei serviciilor pentru afaceri

Autor: Ioana Matei Postat la 08 octombrie 2013 118 afişări

Asociaţia Liderilor din Domeniul Serviciilor pentru Afaceri (ABSL) în România a prezentat rezultatele unui studiu asupra acestui sector economic şi a anunţat pilonii strategiei sale de dezvoltare pe piaţa locală în cadrul primei conferinţe anuale intitulată Industria Serviciilor pentru Afaceri – Parteneriat pentru viitor.

Autorităţile, mediul academic şi sectorul privat vor lucra împreună pentru dezvoltarea industriei serviciilor pentru afaceri

În vederea sprijinirii dezvoltării pe termen lung a sectorului serviciilor pentru afaceri, ABSL România propune un parteneriat strategic între autorităţi, mediul academic şi sectorul privat, care să se concentreze pe următoarele direcţii: o strategie de dezvoltare a sectorului în vederea creşterii rolului industriei serviciilor pentru afaceri în susţinerea economiei locale; o colaborarea cu mediul academic în vederea pregătirii de personal înalt calificat şi creşterii oportunităţilor de angajare la absolvire; crearea unui cadru legislativ stimulativ şi a unor stimulente de natură fiscală pentru sectorul serviciilor pentru afaceri; creşterea atractivităţii pieţei locale pentru investiţii prin valorificarea avantajului competitiv pe care România îl are pe piaţa globală a serviciilor pentru afaceri.

“România se află pe locul nouă  la nivel global şi pe locul al doilea în Europa Centrală şi de Est ca destinaţie preferată pentru companiile din sectorul serviciilor pentru afaceri, care este unul dintre cele mai dinamice din economie. În pofida crizei economice, rata medie a creşterii anuale în ultimii trei ani a fost de 20%, iar pentru următorii trei ani se estimează o creştere de 30%. Prin intermediul primei sale conferinţe dedicată industriei serviciilor pentru afaceri, ABSL România a deschis dialogul cu autorităţile în vederea stabilirii unui parteneriat strategic în domeniul legislativ, fiscal şi academic, având ca obiectiv sprijinirea dezvoltării accelerate a acestui sector, care poate deveni un factor de creştere pentru întreaga economie”, a declarat Alexander Weigl, preşedinte ABSL România.

Potrivit unui studiu realizat de ABSL împreună cu KPMG, la nivelul anului 2012 piaţa serviciilor pentru afaceri totaliza 500 milioane de euro şi aproximativ 20 000 de angajaţi. Companiile membre ABSL acoperă aproximativ jumătate din această piaţă, totalizând o cifră de afaceri cumulată de 200 milioane de euro şi 8 000 de angajaţi. “Industria serviciilor pentru afaceri va continua să se dezvolte rapid pe plan local, deoarece tot mai multe companii caută să-şi reducă costurile operaţionale şi să-şi îmbunătăţească capitalul de lucru. Marile companii multinaţionale şi-au deschis în ultimii ani cel puţin un centru de afaceri în România, unele dintre acestea numărând peste 2000 de angajaţi. Este vorba de angajaţi cu înaltă calificare şi care vorbesc mai multe limbi străine, dintre care aproximativ 80% deţin cel puţin un masterat sau o certificare internaţională”, a spus Alexander Weigl, preşedintele ABSL.

Printre avantajele competitive ale României, identificate în cadrul conferinţei, se numără mediul de afaceri competitiv, costurile operaţionale mici  şi competenţele lingvistice ale românilor, care îi ajută să se adapteze foarte uşor unor medii de lucru multiculturale. Statul român se poate implica în dezvoltarea acestui sector şi în crearea de locuri de muncă prin acordarea unor stimulente specifice, subvenţii şi prin îmbunătăţirea cadrului legislativ, au arătat reprezentanţii industriei serviciilor pentru afaceri.

Potenţialul României ca destinaţie pentru serviciile pentru afaceri a fost subliniat şi de Pawel Panczyi, managing director, ABSL Polonia: “Eficienţa costurilor de personal din România, localizarea geografică a ţării, dimensiunile pieţei locale şi competenţele angajaţilor români din acest domeniu fac din România o locaţie căutată de către companiile din industria externalizării proceselor de afaceri, externalizării serviciilor informatice şi centrelor de servicii partajate. Aşadar răspunsul la întrebarea <vor exista investiţii în România?> este, fără îndoială, <da>”. Pe de altă parte, Pawel Panczyi atrage atenţia asupra faptului că universităţile româneşti ar trebui să ofere cursanţilor, pe lângă partea teoretică, şi o experienţă practică reunind competenţe şi aptitudini necesare în diverse  domenii de activitate, inclusiv în industria serviciilor pentru afaceri. 

Sectorul serviciilor pentru afaceri este unul extrem de dinamic nu doar pe plan regional, ci şi la nivel global, reprezentând o piaţă de peste  300 miliarde de dolari. Keshav Murugesh, preşedinte Nasscom BPM Council & CEO WNS Global Services a subliniat că industria serviciilor pentru afaceri a înregistrat creştere la nivel global, în condiţiile în care alte industrii au de înfruntat adevărate provocări financiare cauzate de mediul economic incert: “Sectorul externalizării proceselor de afaceri la nivel global înregistreaza o creştere de 5-6%, în timp ce industria de offshore are o creştere de două cifre. Pe viitor, această creştere va continua.”

Înfiinţată în 2012, ABSL România îşi propune să îmbunătăţească dialogul şi colaborarea în cadrul industriei serviciilor de afaceri, prin facilitarea schimbului de experienţă şi bune practici între actorii de pe piaţa locală. Mai mult, asociaţia sprijină soluţiile care favorizează dezvoltarea mediului antreprenorial, analizează oportunităţile de îmbunătăţire a cadrului legislativ şi recomandă modificări pentru sistemul de învăţământ din România în vederea adaptării la cerinţele pieţei muncii. De asemenea, colaborează atât cu autorităţile centrale şi locale, cât şi cu comunitatea de afaceri pentru a sprijini investiţiile de ambele părţi şi implicarea la nivelul comunităţilor locale. Asociaţia Liderilor din Domeniul Serviciilor pentru Afaceri reuneşte companii multinaţionale de renume din industria externalizării proceselor de afaceri (Business Process Outsourcing - BPO), centrelor de servicii partajate (Shared Service Centers - SSC), externalizării serviciilor informatice (Information Technology Outsourcing - ITO) şi cercetării şi dezvoltării (Research and Development - R&D). Membrii fondatori ai Asociaţiei sunt: Genpact, HP, Microsoft, Office Depot, Wipro, WNS. ABSL reuneşte companii care oferă o gamă largă de  servicii financiare, logistice, administrative, de IT şi suport clienţi, precum: Luxoft, Stefanini, Accenture, Process Solutions, Societe Generale, UCMS Group. Printre partenerii strategici ai ABSL România se regăsesc KPMG, Grayling,  Fine Law, Jones Lang LaSalle, iFuture, Mikomax, Skanska, APT.

Urmărește Business Magazin

/actualitate/autoritatile-mediul-academic-si-sectorul-privat-vor-lucra-impreuna-pentru-dezvoltarea-industriei-serviciilor-pentru-afaceri-11476305
11476305
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.