Au început vacanţele de coşmar? După pandemie, operatorii aerieni se confruntă cu întârzieri zilnice şi cu anulări. Răspunsul Wizz Air: „Vrem să le oferim scuzele noastre clienţilor ale căror planuri de călătorie au fost afectate, deoarece înţelegem cât de dezamăgiţi sunt”

Autor: Ioana Matei Postat la 27 iunie 2022 194 afişări

Au început vacanţele de coşmar? După pandemie, operatorii aerieni se confruntă cu întârzieri zilnice şi cu anulări. Răspunsul Wizz Air: „Vrem să le oferim scuzele noastre clienţilor ale căror planuri de călătorie au fost afectate, deoarece înţelegem cât de dezamăgiţi sunt”

Dacă v-aţi propus să vă petreceţi vacanţa de vară peste hotare (şi pare că aşa este, dacă ne uităm la cât au cheltuit românii deja în străinătate în prima parte a anului – 1,9 mld. euro, un record), înarmaţi-vă cu răbdare. Sechelele lăsate de pandemie asupra operatorilor de zbor, precum şi asupra aeroporturilor lumii, abia încep să îşi facă simţite efectele asupra pasagerilor. Cozile uriaşe din aeroporturi au devenit o constantă, iar întârzierile, frecvente, odată cu intensificarea călătoriilor în perioada de vară. La solicitarea Business MAGAZIN, operatorul aerian low-cost Wizz Air a oferit câteva explicaţii referitoare la întârzierile frecvente de la nivelul întregii industrii. 

Redăm integral răspunsul Wizz Air referitoare la numeroasele întârzieri ale companiei:

 „Regretăm faptul că atât de mulţi dintre pasagerii noştri sunt afectaţi de întârzierile actuale şi, în unele cazuri, de anulări. În industria călătoriilor, Wizz Air şi celelalte companii aeriene fac tot posibilul pentru a sprijini cât mai mulţi pasageri să ajungă la destinaţie la timp şi cu o întârziere cât mai redusă. Cu toate acestea, printre alte probleme care cauzează instabilitate operaţională în întreaga industrie a călătoriilor, există o lipsă larg răspândită de personal, în special în rândul controlorilor de trafic aerian, la nivel de operaţiuni la sol şi de gestiune a bagajelor, la securitate şi, în general, în aeroporturi”, explică reprezentanţii Wizz Air în solicitarea Business MAGAZIN. „Înţelegem că fiecare anulare este regretabilă, însă marea majoritate a zborurilor noastre operează conform planificărilor, peste 100.000 de pasageri ajungând la destinaţie în fiecare zi. Vrem să le oferim din nou scuzele noastre clienţilor ale căror planuri de călătorie au fost afectate, deoarece înţelegem cât de dezamăgiţi sunt, mai ales când atât de mulţi oameni doresc şi merită să călătorească din nou în lume. Încercăm să facem tot ce putem pentru a le oferi un set de opţiuni pentru ca aceştia să poată călători, inclusiv zboruri alternative cu Wizz Air, o rambursare integrală sau 120% sub formă de credit de companie (ne propunem să procesăm ambele variante în termen de o săptămână).”

Însă nu doar cu întârzieri se confruntă pasagerii care călătoresc în perioada aceasta. 

Recent, Wizz Air a anulat unul dintre zborurile sale - în zbor (un zbor spre Lisabona, 21 iunie). După ce aeronava companiei a decolat cu o întârziere de două ore din aeroport, aceasta s-a întors în Bucureşti, survolând anterior spaţiul aerian românesc. Pasagerii acestei aeronave au spus că în interiorul acesteia s-a declanşat o alarmă, care a sunat circa 10 minute, iar explicaţiile oferite de personalul navigant au fost că unul dintre senzorii meteo ai aeronavei se defectase.  Reprezentanţii Wizz Air au oferit un răspuns şi referitor la această situaţie: „Zborul Wizz Air W6 3197 de la Bucureşti la Lisabona din 21 iunie a revenit pe aeroportul din Bucureşti după decolare, ca urmare a unei verificări neprevăzute, şi a fost anulat. Pasagerii afectaţi au fost informaţi despre opţiunile disponibile şi pot opta pentru programarea unui zbor alternativ, în funcţie de disponibilitate, rambursarea totală a sumei achitate pentru bilet sau rambursarea în proporţie de 120% sub formă de credit pentru rezervări viitoare. Wizz Air îşi cere scuze pentru orice inconveniente create, dar siguranţa pasagerilor, echipajului şi aeronavelor rămâne prioritatea noastră numărul unu”.

Potrivit unui comunicat de presă trimis recent de reprezentanţii Vola.ro, în ciuda tuturor avertismentelor industriei din ultimul an, in prima luna a sezonului turistic de vara industria s-a confruntat cu un numar urias de zboruri anulate sau cu un program de zbor modificat semnificativ. Conform datelor lunii iunie analizate de Vola.ro, aproximativ 28% din zboruri au fost afectate de o modificare sau anulare. Practic 1 din 3 zboruri din luna iunie sunt afectate de o anulare sau modificare a orarului de zbor.  Daca in luna mai aproximativ 10% dintre zboruri aveau notificari de schimbare de orar de zbor sau anulare, in luna iunie, prima luna de sezon turistic de vara, procentul acesta a urcat la 30%. Din toate notificarile primite in iunie, 31% sunt pentru zboruri care au plecarea sau returul in iunie. Prin urmare se confirma informatia ca se fac foarte multe modificari/anulari in timp foarte scurt pana la zbor.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.