Cum au gestionat criza unii dintre cei mai mari şi apreciaţi angajatori: de la creare de roboţi şi asigurarea unui salariu mai mare până la campionate de discursuri. Trendurile în HR în 2021, discutate la conferinţa „Top Angajatori – Undelucram.ro”

Autor: Ioana Matei Postat la 25 februarie 2021 155 afişări

Cum au gestionat criza unii dintre cei mai mari şi apreciaţi angajatori: de la creare de roboţi şi asigurarea unui salariu mai mare până la campionate de discursuri. Trendurile în HR în 2021, discutate la conferinţa „Top Angajatori – Undelucram.ro”

Au construit roboţi care să le automatizeze munca, au oferit salarii mai mari în perioada de şomaj tehnic sau au creat campionate de discursuri ori sesiuni de argumentare - sunt doar câteva dintre soluţiile pe care managerii de HR din câteva dintre cele mai mari companii din România le-au găsit anul trecut. Şase manageri de HR care reprezintă printre cele mai apreciate companii din România vor vorbi despre astfel de soluţii, dar şi despre trendurile din 2021 la conferinţa „Top Angajatori -Undelucram.ro” din 4 martie.

Speakerii care vor participa la conferinţa din 4 martie sunt: Adina Vidroiu - HR Lead România, Grecia şi Cipru în cadrul Microsoft (Locul 1 pe segmentul IT&C şi General); Elena Nedelcu - Head of PR & Employer Branding Department în cadrul Libra Internet Bank (locul 1 pe segmentul bancar); Irina Verioti - Talent Acquisition Manager în cadrul Orange România (Locul 1 pe segmentul de tele-comunicaţii); Irina Mînzală - Director HR EY România & Moldova (Locul 1 - pe segmentul de con-sultanţă); Simona Carp - HR Manager România & Bulgaria JYSK (locul 2 retail segmentul non-alimentar); Georgiana Alecu - Manager Recrutare & Employer Branding LIDL (Locul 2 pe segmen-tul retail alimentar).

Trendurile acestui an, cum au ajuns unele companii să fie foarte apreciate de angajaţi, dar şi pe ce iniţiative au de gând să se concentreze companiile în 2021- sunt câteva dintre temele conferinţei „Top Angajatori -Undelucram.ro” organizate de platforma Undelucram.ro în 4 martie.

Irina Verioti, Talent Acquisition Manager în cadrul Orange România, vorbeşte despre ce a inseamnat criza din 2020 şi măsurile luate de companie:

„Criza sanitară provocată de Covid-19 a fost cea mai mare provocare şi un factor major perturbator al activităţii noastre. Am fost forţaţi să ne adaptăm rapid şi să ne repliem peste noapte pentru a asigura sănătatea şi siguranţa tuturor colegilor noştri. Am reuşit să facem acest lucru în primul rând prin comunicare. Ea a fost şi este una dintre pârghiile noastre, iar cu ajutorul ei am descoperit noi oportunităţi de spaţii de lucru online, de colaborare, inovare, dar şi de socializare şi de menţinere a sentimentului de apartenenţă la un grup de oameni care împărtăşesc valori comune şi găsesc scop în munca lor.

Totodată, am ascultat cu atenţie nevoile exprimate de colegi în Pulse survey-urile recurente lansate în companie şi am răspuns cu soluţii croite pe nevoile lor specifice acestei perioade. Aceste raspun-suri ne-au ajutat foarte mult în gestionarea situaţiei şi, cu ajutorul lor, am reuşit să conturăm un plan intern de acţiune care a fost adaptat pe parcurs, în funcţie de cum au evoluat lucrurile în extern.

În 2020, am reuşit să proiectăm, să producem şi să implementăm cu succes cele mai mari proiecte din istoria noastră de resurse umane: un nou proces de performanţă, o nouă aplicaţie de gestionare a performanţei şi a evoluţiei angajatului, o nouă programă de învăţare dedicată atât liderilor, cât şi non-liderilor şi o nouă ofertă de well-being.

Totodată, am reinventat programele de well-being care urmează să fie livrate online, am construit roboţi care să ne ajute să eliberăm certificate de lucru, am rămas aproape de toţi colegii noştri din organizaţie şi am avut grijă de sănătatea şi siguranţa lor. Nu în ultimul rând, am comunicat clar şi eficient în fiecare zi, iar acest lucru ne-a apropiat şi motivat şi mai mult”.

Pentru Orange România lucrează aproximativ 3.600 de angajati. În prezent, 85% din angajaţii Orange România, Orange Services şi Orange Money lucrează de acasă. Departamentul de HR al operatorului de telecomunicatii are 40 de angajati.

Simona Carp, HR Manager JYSK România & Bulgaria, vorbeşte despre cea mai importantă măsură luată anul trecut şi un sfat pe care şi l-ar da acum gândindu-se la momentul martie 2020

„Cea mai importantă măsură luată pentru sprijinirea angajaţilor, care a avut şi cel mai mare impact pentru colegii noştri, a fost susţinerea cu până la 75% a salariului lor în perioadă în care toate cele 90 JYSK din ţară au fost închise. Astfel, colegii noştri au avut un venit apropiat de cel obişnuit în lunile în care nu am avut activitate. A fost important, mai ales că nu ştiam pe ce perioadă vom rămâne cu magazinele închise şi nu ştiam ce se va întâmpla atunci când autorităţile vor permite redeschiderea. Noi am fost obligaţi să închidem complet magazinele în perioada stării de urgenţă, iar suma oferită de stat era de maximum 75% din câştigul mediu brut. Totodată, am păstrat toate beneficiile pe care le aveau colegii noştri, astfel încât să fie afectaţi cât mai puţin de închiderea magazinelor.

Cel mai bun sfat pe care aş fi vrut să-l primesc în martie - aprilie anul trecut ar fi: «Fii pregatită pentru online! Va dura mai mult decât te aştepţi!». Şi când mă gândesc la a fi pregătită, mă gândesc la posibilitatea de a muta rapid totul în online, în special training-urile (materialele de training, camere, setup-ul lor)”.

Pentru JYSK România şi Bulgaria lucrează peste 900 de angajaţi. Deoarece JYSK este o companie de retail, doar departamentele de suport lucrează online. În departamentul de HR al companiei sunt patru angajaţi.

Irina Mînzală, Director HR EY România & Moldova, descrie trendurile acestui an în HR şi cum vede reîntoarcerea la munca de la birou

„Piaţa locală a muncii a fost greu încercată în anul 2020, în contextul pandemiei globale. Această provocare uriaşă a obligat însă companiile să gândească şi să aplice strategii mult mai flexibile ca în trecut. Telemunca, programul flexibil - rezultat atât din nevoile angajaţilor, cât şi ale angajatorilor, dar şi accelerarea digitalizării au creat o «nouă normalitate» în peisajul muncii.

2021 va consolida aceste tendinţe, în contextul în care experienţa anului trecut a arătat că productiv-itatea angajaţilor a rămas aceeaşi şi că procesele de business pot fi simplificate, eficientizate şi au-tomatizate pentru o mare parte din companiile din mediul corporativ.

Dacă ritmul anului 2020 a fost unul galopant şi a stat sub semnul pandemiei, 2021 este un an care stă sub semnul optimismului. Aşadar, am pornit la drum în noul an cu lecţiile învăţate şi am de-scoperit că putem oferi aceleaşi servicii profesionale, cu acelaşi standard calitativ, indiferent de for-mula prin care le livrăm.

Cred, însă, că relaţiile interumane şi aspectele sociale sunt extrem de importante pentru o cultură organizaţională solidă şi că nevoia de a fi auziţi, văzuţi şi conectaţi nu s-a diminuat ci, dimpotrivă, s-a intensificat. EY a păstrat birourile deschise, într-o formula restrânsă, pentru toţi cei care îşi doresc să lucreze în continuare de la birou în anumite zile, pentru a valorifica acest aspect necesar al inter-acţiunii umane. Momentan e greu de prezis cum va arata viitorul, însă cred că se poate găsi o formulă optimă care să îmbine atât aspectele noului normal cât şi aspectele vechiului normal după care tânjim”.

Elena Nedelcu, Head of PR&Employer Branding Department în cadrul Libra Internet Bank, povesteşte despre ce a învăţat din criză şi măsurile luate de companie în 2020

„Cea mai importantă măsură pe care am luat-o anul trecut a fost legată de faptul că am reuşit să le asigurăm tuturor colegilor condiţiile necesare pentru a putea lucra eficient şi de acasă, păstrând totodată un climat de lucru pozitiv în companie. În plus, am creat şi implementat programe noi pentru angajaţi, precum campionate de discursuri (Libra Voices) sau sesiuni de argumentare (De-batable), 100% online, care au stârnit interesul colegilor la fel de mult ca cele anterioare. Astfel, deşi aparent paradoxal, comunicarea între angajaţi a devenit poate mai intensă şi mai strânsă ca nicio-dată, iar cultura organizaţională şi-a menţinut intact acel mix de succes între spiritul de competiţie şi spiritul de echipă.

Anul trecut am învăţat că paza bună trece primejdia rea. Faptul că am fost dintotdeauna dinamici şi agili ne-a permis să reacţionăm şi să ne adaptăm rapid situaţiilor apărute, indiferent de natura lor. Acesta a fost atu-ul prin care am reuşit să gestionăm foarte bine nivelul ridicat de incertitudine care a caracterizat toată această perioadă şi să rămânem, astfel, relevanţi, performanţi şi optimişti”.

Conferinţa „ Top Angajatori- Undelucram.ro” din 4 martie este organizată cu sprijinul BUSINESS Magazin şi Ziarul Financiar. Videoconferinţa poate fi urmarită pe site-urile bmag.ro şi zf.ro şi pe paginile de Facebook ale BUSINESS Magazin şi Ziarului Financiar.

Undelucram.ro este cea mai mare comunitate online a angajaţilor din România, cu peste 650.000 de po-tenţiali angajaţi pe platformă şi peste 500.000 de contribuţii lăsate de utilizatori despre companiile la care lucrează, interviuri de angajare sau oferte salariale. Platforma pune la dispoziţia angajaţilor şi Salariometru - un instrument online pentru compararea salariilor din România, un calculator de salariu şi resurse pentru dezvoltarea carierei precum modele de CV, topul angajatorilor şi articole despre industrie.

Urmărește Business Magazin

ALEPH STORY: Criza politică afectează economia! O discuţie între Cristian Hostiuc, director editorial ZF şi Felix Drăghici, editor-prezentator ŞTIU

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.