​Argus Constanţa, al şaselea producător de ulei din România, a fost preluat de Oliva AD din Bulgaria. Cu cine se va bate noul jucător o piaţă cu vânzări de 2 miliarde de lei? Top ZF cele mai mari companii care fac uleiuri vegetale

Autor: Florentina Niţu Postat la 27 august 2025 58 afişări

​Argus Constanţa, al şaselea producător de ulei din România, a fost preluat de Oliva AD din Bulgaria. Cu cine se va bate noul jucător o piaţă cu vânzări de 2 miliarde de lei? Top ZF cele mai mari companii care fac uleiuri vegetale

Argus, producător de ulei din Constanţa, cu peste 80 de ani de prezenţă pe piaţă şi al şaselea jucător de pe piaţa locală a uleiului vegetal după cifra de afaceri realizată în 2024, de 218,2 milioane de lei, va intra sub controlul Buildcom EOOD, companie afiliată Oliva AD, cel mai mare producător de ulei de floarea-soarelui din Bulgaria. Infinity Capital Investments (fosta SIF Oltenia) a semnat un acord pentru vânzarea pachetului majoritar de 91,42% din acţiunile Argus Constanţa către Buildcom EOOD.

Noul proprietar va concura în România cu giganţi precum Bunge (SUA), Expur (Franţa), şi Prutul, care au venituri de 5-10 ori mai mari decât Argus. Expur are în portofoliu Untdelemn de la Bunica, cel mai vândut brand de ulei dintr-un sector care ajunge anual la vânzări de 1,8-2 mld. lei în retail, conform datelor Euromonitor International.

Bunge este liderul pieţei de ulei din România, cu o cifră de afaceri de 2,7 miliarde de lei în 2024, în scădere cu 12% faţă de anul precedent, şi o pier­dere de aproape 120 de milioane de lei, cu 600 de angajaţi.

 Grupul american Bunge a intrat în România din anul 2002, când a achi­ziţionat grupul Cereol şi două fabrici, Interoil şi Muntenia. Acum, activează pe segmentele de uleiuri comestibile, biodiesel şi şroturi proteice. Mai mult, recent a cumpărat Viterra, iar astfel, va deveni mai puternic.

Expur a raportat anul trecut o cifră de afaceri de 1,8 miliarde de lei, în scădere cu 2% faţă de anul precedent, arată datele de la Ministerul de Finanţe. Însă compania a revenit anul trecut pe profit, cu un rezultat net de 76 de milioane de lei, faţă de o pierdere de 103 milioane de lei în anul anterior.

Argus, pe locul şase în topul celor mai mari jucători din piaţa uleiului, a avut anul trecut o cifră de afaceri de 218 milioane de lei, în scădere cu 11% faţă de anul precedent, conform datelor publice.

În primul semestru din 2025, cifra de afaceri a scăzut cu 41% la 49 mil. lei, în principal ca urmare a scăderii volumului vânzărilor, în vreme ce cheltuielile cu materiile prime şi materialele consumabile s-au redus cu 51% pe fondul scăderii producţiei de ulei rafinat îmbuteliat, potrivit raportului publicat pe site-ul Bursei de Valori Bucureşti. Argus are o evaluare bursieră de circa 70 de milioane de lei.

 

 

 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
ulei,
argus,
piata,
crestere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.