Ai carte dacă n-ai parte? Cât de inegal este învăţământul din România. Raport privind rezultatele PISA 2018

Postat la 09 iunie 2020 36 afişări

Ai carte dacă n-ai parte? Cât de inegal este învăţământul din România. Raport privind rezultatele PISA 2018

Institutul pentru Solidaritate Socială lansează raportul privind inegalităţile educaţionale din România. Copiii nu au şanse egale în domeniul educaţiei. Elevii din mediul rural, cei mai afectaţi de inegalităţile din educaţie, spune raportul.

Institutul pentru Solidaritate Socială prezintă cel mai nou raport privind inegalităţile educaţionale din România, lansat marţi. „România continuă să aibă un învăţământ care oferă puţine şanse celor mai dezavantajaţi elevi, în ciuda programelor care şi-au propus să faciliteze accesul la educaţie şi să reducă inegalităţile”, specifică cercetătorii. ratele de părăsire timpurie a şcolii şi diferenţele de rezultate la examenele naţionale, între elevii din mediul rural şi cei din mediul urban, sunt reprezentative din acest punct de vedere.

Raportul „Ce ne spun noile rezultate PISA despre inegalităţile educaţionale din România?” bazat pe datele publicate în urma testărilor PISA şi a altor indicatori naţionali a analizat impactul asupra performanţelor şcolare ale elevilor al unor factori precum mediul de rezidenţă, etnia şi statutul socio-economic al familiei. Datele provenite din evaluările PISA sunt importante întrucât în România nu sunt colectate date similare care să permită analiza inegalităţilor din sistemul educaţional, spun specialiţtii.

Cititi mai multe pe www.mediafax.ro

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
romania,
raport,
rezultate

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.