Veniturile CME au crescut cu 10%

Postat la 29 iulie 2010 18 afişări

Venitul net al grupului Central European Media Enterprises (CME), care include si Media Pro Entertainment, a crescut in trimestrul al doilea cu 10% fata de nivelul din aceeasi perioada a anului trecut, la 201,72 milioane dolari, iar profitul operational inainte de depreciere si amortizare (OIBDA) a urcat cu 1%, pana la 46,19 milioane dolari.

"Rezultatele noastre din trimestrul al doilea al lui 2010 sunt mai puternice decât iin trimestrul al doilea din 2009. Veniturile la curs valutar constant au urcat cu 15%, iar OIBDA cu 6%, in pofida unei scaderi de 4% a cheltuielilor pe spoturi publicitare TV. Masurile decisive pe care le-am luat in ultimele patru trimestre pentru a ne repozitiona afacerea, inclusiv vanzarea operatiunilor din Ucraina, achizitionarea bTV in Bulgaria si integrarea Media Pro Entertainment, s-au dovedit de succes. Prima jumatate a anului a fost dificila, numai Cehia si Slovenia incepand sa recupereze. A doua jumatate va fi dificila, insa mentinerea pe pozitia de lider de audienta ne ofera o oportunitate unica de a beneficia de orice imbunatatire pe pietele noastre", a declarat Adrian Sarbu, presedinte si director general executiv al CME.

Astfel, veniturile au urcat cu 18,8 milioane de dolari, de la 182,96 milioane de dolari la 201,72 milioane de dolari, iar indicatorul OIBDA s-a majorat cu 400.000 de dolari, de la 45,75 milioane de dolari la 46,19 milioane de dolari, potrivit unui comunicat al grupului media.

De asemenea, profitul operational a cobor`t cu 12%, de la 28,75 milioane de dolari la 25,45 milioane de dolari, in timp ce profitul net atribuibil actionarilor a urcat de la 24,08 milioane de dolari la 165,16 milioane de dolari.

Profitul net include si castigul obtinut din vanzarea operatiunilor CME din Ucraina, respectiv 217,6 milioane de dolari, potrivit comunicatului. Fostele afaceri din Ucraina au fost considerate operatiuni discontinue in raportarile financiare pentru trimestrul al doilea si primul semestru al acestui an.

Totodata, rezultatele pe trimestrul al doilea din 2010 includ afacerile Media Pro Entertainment, integrata de CME in decembrie 2009.

In primul semestru al anului, venitul net al grupului media a crescut cu 8%, la 345,36 milioane de dolari, fata de nivelul de 319,28 milioane de dolari, inregistrat in perioada similara a anului trecut.

Profitul OIBDA a scazut in primele sase luni cu 36%, de la 73,49 milioane de dolari la 47,03 milioane de dolari.

Compania a incheiat insa prima jumatate a anului 2010 cu un profit operational de 6,31 milioane de dolari, de la o pierdere operationala de 45,52 milioane de dolari, in acelasi interval al lui 2009.

Profitul net atribuibil actionarilor a fost de 122,87 milioane de dolari in semestrul intâi, fata de o pierdere de 20,35 milioane de dolari in aceeasi perioada a anului trecut.

In privinta rezultatelor pe segmente de business, venitul net al diviziei de broadcast a urcat in primele sase luni cu 4%, de la 315,03 milioane de dolari la 326 milioane de dolari, iar profitul OIBDA al acestor operatiuni a coborât in aceeasi perioada cu 18%, de la 95,8 milioane de dolari la 78,68 milioane de dolari.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
media,
CME,
venituri,
Media Pro Entertainment,
profit
/actualitate/afaceri/veniturile-cme-au-crescut-cu-10-6743689
6743689
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.