Tineri manageri de top, prezenti si în articolele Business MAGAZIN

Postat la 11 noiembrie 2022 104 afişări

Ana Maria Cojocaru: De pe tocuri în bocanci

Vârstă: 37 de ani; Funcţie: CFO; Companie: PORR Construct

Cifră de afaceri (2020): 850 mil. lei

Experienţă: Era încă studentă în 2005, când a fost angajată pentru prima dată. Ajunsese în una dintre companiile din Big4, în departamentul de consultanţă fiscală. După terminarea facultăţii, a continuat, timp de trei ani, să lucreze pe poziţia de consultant fiscal la aceeaşi firmă, perioadă în care a şi fost detaşată vreme de şase luni în Belgia pentru specializare în preţuri de transfer. În 2010 a fost recrutată de un retailer german ca manager al departamentului de taxe, iar după doi ani a fost promovată în funcţia de director economic. În 2016 a fost contactată de un head-hunter pentru poziţia de CFO în cadrul PORR Construct, unul dintre cei mai mari antreprenori generali prezenţi pe piaţa locală.


„Asemenea multor copii, am avut tot felul de aspiraţii profesionale, de la medic până la om de ştiinţă. Toate acestea s-au învârtit însă în jurul unei teme comune: rezolvarea unor probleme. Având în vedere că asta este ceea ce fac zilnic, pot spune că mi-am atins deja obiectivul stabilit în copilărie.”

Răzvan Aleman: Pariul pe online

Vârstă: 29 de ani;

Funcţie: cofondator; Companie: GoPublish

Cifră de afaceri (2021): 1 mil. euro (din toate businessurile online desfăşurate)

Experienţă: Fost angajat într-un call center din Sibiu, unde câştiga 300 euro pe lună, în 2017 Răzvan Aleman a lansat prima afacere online, care i-a adus în mai puţin de un an vânzări de 50.000 dolari lunar.


El a cofondat GoPublish, un curs despre publicarea de cărţi la nivel global şi a dezvoltat o comunitate complexă de autori din România, cu peste 1.100 de membri, în care învaţă alte persoane cum să construiască businessul de vânzare de cărţi online de la A la Z. Antreprenorul spune că două evenimente i-au marcat dezvoltarea personală şi ascensiunea profesională: citirea cărţii „Săptămâna de lucru de 4 ore" a lui Tim Ferris şi un curs în care a învăţat cum să vândă produse fizice pe Amazon.

Am avut întotdeauna o atracţie spre domeniul online. Chiar şi când eram angajat într-un call center din Sibiu, în fiecare zi consumam foarte mult conţinut video despre cum aş putea să încep un business real în domeniul online. Prima încercare a fost să creez un magazin online prin care clienţii să îşi poată personaliza tricourile cu propriul design.”

Mihai Bran: Psihoterapeutul antreprenor

Vârstă: 39 de ani

Funcţie: Psihoterapeut şi antreprenor

Companie: Atlas

Valoare finanţară recentă atrasă de la EMAG Ventures: 500.000 de euro

Venituri (2021): 1 mil. euro

Experienţă: Mihai Bran a lansat în 2016 Atlas App, alături de Bogdan Lefter. Dacă iniţial livra servicii din zona de sănătate psihoemoţională, cum ar fi consilierea psihologică sau psihoterapia, ulterior, acestora s-au adăugat şi servicii de parenting, coaching, consiliere de nutriţie, iar începând din 2020, odată cu pandemia şi cu aşezarea cadrului legal pentru acest tip de servicii, aplicaţia include şi servicii medicale disponibile prin telemedicină. Practic, ei conectează o serie de profesionişti din toate aceste domenii cu utilizatorii, „pacienţii” virtuali. Iniţial a profesat ca medic psihiatru, dar a lucrat şi pentru dezvoltarea de molecule pentru diverse companii farmaceutice (în contextul în care, în continuare, există puţine medicamente care să trateze depresia, schizofrenia, tulburarea bipolară, insomnia, demenţa etc), după cum explica el într-un interviu Business MAGAZIN.


„Cred că cei care vor să înceapă un business în acest domeniu trebuie să aibă răbdare şi să fie foarte atenţi, să înţeleagă foarte clar problema pe care vor să o rezolve. Dacă înţelegi problema, apoi soluţia vine relativ simplu şi economiseşti timp, bani şi alte frustrări. Şi nouă ne-au spus mulţi că am intrat într-un business în care nu există piaţă, nu o să meargă. Ne-am încăpăţânat să rezistăm 5-6 ani, până când a venit pandemia. Poate a fost şi noroc, dar am rezistat, am fost acolo şi apoi au început să meargă lucrurile. Nu pot să spun că acum sunt toate roz şi merg perfect, dar e ceva care începe să se dezvolte, iar faptul că cei de la eMAG au ales să între pe piaţa asta alături de noi e o confirmare că este o piaţă care se va contura tot mai mult şi este de viitor.”

Florin Tihulcă: O poveste despre o mulţime de cai în lumea businessului

Vârstă: 39 de ani; Funcţie: managing director

Companie: Assa Abloy Opening Solutions România

Număr de angajaţi: 500

Venituri: 76 mil. euro

Experienţă: Primul lui job a fost într-un supermarket, apoi s-a angajat ca agent de vânzări. O perioadă, îşi schimba jobul odată la unu-doi ani, convins că poate face mai multe din altă poziţie, aşa că a reuşit să avanseze în funcţii de conducere. De mai bine de un deceniu, lucrează pentru Assa Abloy, o companie suedeză care produce soluţii de acces pentru clădiri, cu o fabrică în Bucureşti.


„Puneţi-vă obiective care vă sperie şi veţi constata că puteţi mai mult de atât! Iar dacă veţi avea şansa să fiţi plătiţi pentru ceea ce faceţi din pasiune, nu va trebui să lucraţi niciodată.”

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.