Schimbări la vârful Renault: Producătorul auto francez l-a numit pe directorul financiar Duncan Minto în funcţia de CEO interimar. Succesorul permanent pentru fostul şef Luca de Meo ar putea fi anunţat până la finalul lunii
Constructorul auto francez Renault l-a numit pe directorul financiar Duncan Minto în funcţia de CEO interimar, în contextul în care compania şi-a revizuit în scădere estimările anuale, invocând vânzările sub aşteptări din luna iunie, scrie FT.
Într-un comunicat transmis marţi, compania a precizat că procesul de selecţie pentru găsirea unui succesor permanent pentru Luca de Meo „este deja într-un stadiu avansat”. O persoană apropiată situaţiei a declarat că noul CEO ar putea fi anunţat până la sfârşitul lunii.
Renault a anunţat că acum estimează o marjă operaţională de aproximativ 6,5% pentru anul 2025, faţă de prognoza anterioară de cel puţin 7%. De asemenea, ţinteşte un flux de numerar disponibil între 1 şi 1,5 miliarde de euro, mai scăzut decât obiectivul anterior de 2 miliarde de euro.
Pentru a aborda creşterea stocurilor de vehicule în iunie şi deteriorarea capitalului circulant, compania a declarat că va implementa „un plan pe termen scurt de reducere a costurilor”, care include reduceri ale costurilor de producţie şi economii în cercetare şi dezvoltare.
Compania a adăugat că detalii despre acest plan vor fi prezentate la publicarea rezultatelor trimestriale, la finalul lunii iulie.
Potrivit rezultatelor preliminare semestriale, veniturile grupului Renault au crescut cu 2,5% faţă de anul anterior, la 27,6 miliarde de euro, în timp ce marja operaţională s-a situat la 6%.
Minto va colabora cu preşedintele consiliului de administraţie, Jean-Dominique Senard, în timp ce grupul finalizează decizia, după ce De Meo şi-a anunţat brusc plecarea la jumătatea lunii iunie pentru a prelua conducerea grupului de lux Kering.
Surse apropiate discuţiilor au declarat pentru Financial Times că Renault şi-a restrâns lista scurtă a candidaţilor pentru postul de CEO la Denis Le Vot, şeful brandului Dacia, François Provost, responsabil cu achiziţiile, parteneriatele şi relaţiile publice ale grupului, şi Maxime Picat, fost director executiv la Stellantis.
Le Vot este considerat favorit datorită transformării brandului de buget Dacia într-una dintre cele mai de succes mărci ale Renault. El este apreciat şi pentru capacitatea sa de a gestiona situaţii complexe, de la coordonarea operaţiunilor lanţului de aprovizionare, până la conducerea ieşirii grupului din Rusia.
Picat a părăsit Stellantis luna trecută, după ce nu a fost ales director executiv, în favoarea şefului diviziei nord-americane, Antonio Filosa, însă este respectat pentru abilităţile sale diplomatice şi cunoştinţele profunde despre pieţele din China şi Europa.
Schimbarea CEO-ului survine într-un moment în care Renault urmăreşte să-şi valorifice dimensiunea relativ redusă şi prezenţa geografică concentrată pentru a găsi noi motoare de creştere şi a contracara concurenţa chineză şi turbulenţele generate de războiul comercial lansat de Donald Trump.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













