Povestea tânărului de doar 25 de ani, care reprezintă următoarea generaţie de la conducerea unei afaceri de familie din România ce este evaluată la peste 70 de milioane de lei şi se pregăteşte pentru extindere
100 Tineri manageri de top. David Aron, Alpin Group
David Aron, CEO, Alpin Group
25 de ani
David Aron a intrat în businessul de familie în martie 2020, chiar în plină pandemie, asumându-şi rolul de Director de Dezvoltare într-un sector greu încercat – ospitalitatea. A digitalizat complet procesele financiare, a restructurat operaţiunile şi a pregătit compania pentru relansare. În următorii ani, a coordonat investiţii de peste 8 milioane de euro şi a implementat instrumente moderne de management şi fidelizare. Din 2025 este CEO şi supervizează extinderea companiei cu un nou proiect hotelier pe litoral - Rivaz Olimp. Misiunea sa pe termen lung: să transforme afacerea de familie într-un brand sustenabil, transmis din generaţie în generaţie.
START CU IMPACT
Ai dat-o în bară? Perfect. Povesteşte-ne. Care a fost cea mai mare greşeală din carieră şi lecţia pe care n-o vei uita niciodată?
Este imposibil să te dezvolţi în carieră fără multiple greşeli, acestea fiind fundaţia experienţei tale. Cu siguranţă, am avut multe erori în decursul celor cinci ani de carieră, dar una dintre cele mai notabile a fost supraîncărcarea mea cu task-uri repetitive la începutul acestui drum şi lipsa delegării acestora.
În ideea rezolvării problemelor cât mai bine şi cât mai rapid, preluam multe sarcini din problemele operaţionale de zi cu zi, fără să îmi dau seama că randamentul meu, de fapt, scădea. Ajunsesem să petrec în birou peste 12 ore pe zi, dar rezultatele nu reflectau neapărat acest volum de efort. După un episod de burnout, în care nu am mai putut să mă concentrez eficient pe problemele operaţionale, mi-am dat seama că mergeam într-o direcţie greşită şi am hotărât să schimb radical modul de lucru. De atunci, am început să îmi concentrez munca pe cele mai importante probleme şi să deleg restul, etapizat, către management. Există un concept dintr-o carte de business populară care face referire la Regula 80/20: “80% din rezultatele tale vin din 20% din eforturile tale”. Am conştientizat cu adevărat că un business sănătos nu poate funcţiona fără o delegare activă şi o responsabilizare ierarhică.

Greşeală vs. eşec: unde tragi linia? Şi ce înseamnă, de fapt, eşecul pentru tine?
Nu cred în conceptul de eşec. Consider că şi în momentele în care simţi că ai eşuat, acesta poate fi transformat într-o oportunitate nouă. Greşelile de strategie şi proiectele fără succes fac parte dintr-o reţetă mai amplă a unui business de succes. Diferenţiatorul între ceea ce unii ar putea numi eşec şi o nouă oportunitate îl reprezintă capacitatea de adaptare şi înţelegere a situaţiei care a dus la un rezultat nefavorabil. De obicei, un astfel de rezultat poate avea două cauze principale: o greşeală de strategie şi de abordare a proiectului sau o piaţă încă nedezvoltată pentru acel produs/serviciu. Partea bună este că pentru ambele cauze există soluţii: revizuirea strategiei iniţiale în funcţie de cerinţele pieţei sau amânarea temporară a proiectului până când piaţa va fi suficient de matură pentru acea nişă.
MOMENTE CARE CONTEAZĂ
Care e reuşita de care eşti cel mai mândru? Un proiect, o decizie, o echipă?
Multe dintre proiectele reuşite şi duse la final s-au datorat mai ales echipei din jurul meu. Cu siguranţă, reuşita care mă face mândru zi de zi este că am adus în echipa noastră persoane tinere, motivate să se dezvolte şi care vin cu plăcere la Alpin zilnic. Când vezi că echipa ta împărtăşeşte aceeaşi satisfacţie la reuşite, îţi dai seama cu adevărat că valoarea adăugată a firmei tale nu este dată doar de active şi brand, ci şi de oamenii care o alcătuiesc. Proiectul care a avut un impact major asupra Alpin Group în ultimii ani a fost digitalizarea proceselor financiare, care ne permite să luăm decizii rapide şi precise. Am reuşit, cu o echipă de dezvoltatori software relativ restrânsă, să creăm propriul software de management financiar, care acum ne arată sănătatea businessului nostru — indicatori financiari care, în mai puţin de două minute de analiză, ne indică încotro ne îndreptăm. Astfel, am hotărât ca Alpin Group să se dezvolte şi pe acest domeniu, IT, având deja multiple parteneriate cu alte companii.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













