Hai la tata

Postat la 08 ianuarie 2008 1 afişăre

Anul incepe cu doua victorii importante pentru constructorul auto indian Tata Motors. Prima se refera la prezentarea in aceasta saptamana, la salonul auto de la New Delhi, a modelului celei mai ieftine masini din lume - un autoturism de mic litraj cunoscut deocamdata sub numele de cod Rs 1-lakh si care va costa, conform companiei, 100.000 de rupii (2.500 de dolari).

Chiar daca, potrivit comentatorilor din industria auto, indienilor le va fi imposibil sa reduca atat de mult costurile incat sa obtina un automobil sub 3.000 de dolari, noua masina, care dupa toate probabilitatile va fi asamblata in Thailanda, are deja asigurata piata - e vorba de consumatorii cu venituri reduse din tari ca India, Indonezia sau Vietnam.

A doua victorie este desemnarea de catre grupul american Ford a companiei indiene drept principalul candidat pentru preluarea brandurilor britanice Jaguar si Land Rover, pentru care s-au mai aflat in cursa tot niste indieni (Mahindra & Mahindra) si fondul de investitii One Equity Partners.

Tata are sanse deci ca anul acesta sa se impuna ca un brand global inclusiv pe piata auto, dupa ce anul trecut Tata Steel, compania siderurgica a grupului, a ajuns intre primii zece producatori mondiali de otel dupa cumpararea grupului anglo-olandez Corus.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Tata Motors,
auto,
/actualitate/afaceri/hai-la-tata-2326755
2326755
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.