Cum a transformat acest tânăr un simplu site într-un business de milioane de dolari

Autor: Florin Casota Postat la 04 decembrie 2017 3448 afişări

Dacă ai un cont de Facebook şi un puls atunci probabil că ai auzit de această companie, scrie New York Times.

Cum a transformat acest tânăr un simplu site într-un business de milioane de dolari

Este vorba despre compania media Bored Panda şi de articolele sale ce devin virale pe Facebook, dar şi pe alte platforme de socializare. Articolele şi videourile publicate pe site-ul companiei apoi distribuite pe Facebook au devenit unele dintre principalele atracţii de pe reţeaua de socilizare înfiinţată de Mark Zuckerberg.

Bored Panda are aproape 13 milioane de fani pe Facebook, iar luna trecută a înregistrat 30 de milioane de interacţiuni, mult mai mult decât companii uriaşe precum CNN sau The New York Times. Numai în octombrie, site-ul Bored Panda a avut 116 milioane de vizite, iar 90% din trafic vine din Facebook, potrivit unui articol New York Times.

Spre deosebire de alte companii ca BuzzFeed sau Vice, Bored Panda nu a apelat la finanţări externe pentru a creşte, potrivit New York Times. Acum compania are 41 de angajaţi, iar Tomas Banisauskas, fondatorul companiei, se aşteaptă ca anul acesta să aibă venituri de 20-30 de milioane de dolari, "majoritatea venind din publicitatea de pe site".

Bored Panda a început ca o pasiune în 2009, în timp ce Banisauskas, pe vremea respectivă cameraman freelancer, studia administrarea afacerilor la Universitatea Vilnius. El şi-a propus "să lupte împotriva plictiselii cu artă şi ştiri pozitive".

Bored Panda alege conţinut de pe platforme precum Reddit, Instagram, Twitter şi alte platforme, îl împachetează altfel şi îi dau un titlu atractiv. Compania primeşte conţinut gratuit de la artişti şi alte persoane care vor să-şi expună creaţiile lumii. Pe Bored Panda, în luna octombrie, au fost publicate 519 articole, adică 16 pe zi. Spre comparaţie, CNN a publicat 5595 de articole în acea lună, iar Fox News nu mai puţin de 51.919 de ştiri, potrivit NewsWhip.

La început, Bored Panda se baza pe traficul care venea din StumbleUpon, un site de agregare de link-uri, iar din 2013 tot mai mulţi oameni au început să vină din Facebook. An în care a crescut de 10 ori.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.