Cesarom estimeaza o crestere de 10% pe o piata in scadere

Postat la 24 iunie 2010 23 afişări

Cesarom, cel mai mare producator de placi ceramice din Romania, estimeaza o crestere a afacerilor cu 10% in acest an, pe o piata care va scaderea cu acelasi procent.

"In acest moment in cadrul fabricii se lucreaza la capacitatea maxima de 6,5 milioane de metri patrati pe an. Pentru unele sectii am decis marirea numarului de ture si extinderea programului de lucru, chiar si in weekend. De asemenea, pentru a reusi sa facem fata cererii am transformat o linie de productie de gresie in linie de faianta", a declarat Eduard Macarescu, directorul comercial al Cesarom.

Cresterea ar urma sa vina in urma majorarii cotei de piata la 38%, de la 36% anul trecut, in urma demararii exporturilor - primele tari vizate fiind Bulgaria, Grecia, Iran, Irak - si in urma si extinderii retelei proprii de magazine in tara.

Astfel, liderul pietei de placi ceramice va deschide luni un spatiu propriu la Piatra Neamt, urmand ca pana la sfarsitul anului sa inaugureze alte trei magazine. "Investitia medie este de 50.000 de euro pentru fiecare spatiu. Urmatoarele magazine vor fi amplasate in Bucuresti, Constanta si Brasov, urcand la 7 numarul unitatilor proprii de vanzare", a mai spus Eduard Macarescu.

Compania se asteapta ca aproximativ 5% din vanzari sa fie aduse de catre propriile magazine in timp ce exporturile ar trebui sa insumeze doua milioane de euro.

Cesarom si-a planificat pentru acest an investitii totale de 1,5 milioane de euro pentru modernizare fabricii din Cluj, extinderea retelei proprii de retail dar si intensificarea actiunilor de marketing, in special in punctele de vanzare.

"Suntem mai rezervati in ceea ce priveste anul 2011, comparativ cu perioada de la inceputul acestui an. Nu cred ca vom inregistra o crestere in 2011. Masurile de austeritate anuntate de autoritati nu vor afecta estimarile pentru acest an", a mai declarat reprezentantul Cesarom.

Potrivit acestuia, piata de placi ceramice a avut in 2008, anul de varf pentru constructii, o valoare de 40 de milioane de metri patrati, pentru ca in 2009 sa se reduca la 25 de milioane de metri patrati.

Cesarom a devenit, incepand cu 2004, membra a grupului austriac Lasselsberger. Lasselsberger Romania a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 150 mil. lei (35,4 mil. euro), nivel similar cu cel din 2008.

Urmărește Business Magazin

/actualitate/afaceri/cesarom-estimeaza-o-crestere-de-10-pe-o-piata-in-scadere-6443657
6443657
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.