Bucureştiul, viitoarea destinaţie spa a Europei? Cum arată un boutique de wellness din Capitală care, în urma unei investiţii de 1,5 mil. € făcute de doi antreprenori români, pare să aducă Dubaiul în Pipera

Autor: Ioana Matei Postat la 11 septembrie 2025 524 afişări

Totul a început cu o casă de pe Bulevardul Pipera şi o intuiţie pe care Denisa şi Nicolae Tache au transformat-o în realitate. Dintr-o idee întipărită în minte şi un plan conturat în doar 20 de minute, a prins viaţă The Elements – Luxury Boutique Spa, un proiect de peste 1,5 milioane de euro. Astăzi, spa-ul nu este doar un refugiu urban, ci şi o declaraţie de ambiţie: să pună Bucureştiul pe harta marilor destinaţii de wellness.

 

„Treceam zilnic pe bulevardul Pipera, la numărul 86–88, iar într-una din zile, Denisa a spus că acea casă va fi renovată şi scoasă la vânzare sau închiriere – şi că acolo vom deschide spa-ul nostru. Două luni mai târziu, profeţia s-a împlinit.” Aşa povesteşte Nicolae Tache începuturile The Elements – Luxury Boutique Spa, un proiect născut dintr-un vis şi din dorinţa de a construi un loc în care oamenii să se poată încărca de energie şi să evadeze din cotidian. „Este un proiect născut din pasiune, inspirat de numeroasele vacanţe şi vizite în spa-uri din întreaga lume, de unde am învăţat ce funcţionează, ce se poate face mai bine şi ce lipseşte cu desăvârşire.

Am vrut un spa în care perfecţionismul nostru să se împletească cu pasiunea pentru frumos şi pentru excelenţă.”

Mult timp ideea a rămas doar un gând, fără paşi concreţi. Totul a început să prindă contur pe neaşteptate, în toamna anului 2023. După numeroase apeluri la care nu răspundea nimeni, cei doi soţi au reuşit în cele din urmă să contacteze agentul imobiliar şi să programeze o vizionare. „Am aflat atunci că proprietarul era foarte aproape să semneze cu altă echipă, interesată să transforme clădirea într-o grădiniţă. Totuşi, odată ce am păşit în interior, am ştiut că acesta era locul potrivit pentru visul nostru.” Întâlnirea cu proprietarul, „domnul Ali”,  s-a dovedit decisivă. Fără planuri desenate sau randări, dar cu imaginaţia şi entuziasmul lor, în doar 20 de minute au conturat detaliile principale ale spa-ului – de la camere şi saune până la fiecare colţ al clădirii. „Aproximativ 95% din ceea ce am vizualizat atunci s-a materializat astăzi în The Elements.”

Decizia finală a fost luată pe loc: „Domnul Ali ne-a spus că i-a plăcut mult proiectul, dar mai ales energia şi entuziasmul cu care i l-am prezentat. Aşa că a ales să ne ofere nouă contractul de închiriere – primul pas către ceea ce avea să devină The Elements – Luxury Boutique Spa”. Dacă planurile iniţiale păreau clare, bugetul estimat s-a dovedit mult prea optimist. „Estimările noastre iniţiale, pe care le consideram chiar conservatoare, s-au dovedit a fi optimiste. Dacă la început calculam un buget de aproximativ 600.000 – 700.000 de euro pentru întreaga construcţie, utilare şi design, până în prezent investiţia a depăşit pragul de 1.500.000 de euro.” Conceptul spa-ului a prins contur pas cu pas, într-un proces în care viziunea antreprenorială s-a întâlnit cu inspiraţia adusă din alte experienţe. „The Elements este rodul creaţiei noastre, realizat împreună cu doamna arhitect Ioana Popescu. Ştiam în linii mari ce ne dorim, dar nu aveam un punct de plecare clar. Prin discuţii între noi şi cu Simona Negrilă, campioană mondială la masaj şi prietenă apropiată, am ales să construim un spa tematic.


Date cheie despre The Elements – Luxury Boutique Spa


Locaţie:
Bulevardul Pipera 86–88, Bucureşti

Investiţie:
peste 1,5 milioane de euro (faţă de estimarea iniţială de 600.000–700.000 de euro)

Concept:
cele patru elemente ale vieţii – apă, aer, foc, pământ

Arhitectură & design: proiect realizat cu Ioana Popescu şi influenţe din spa-uri internaţionale (Dior Paris, Dubai)

Element unic: fântână antigravitaţională, realizată special pentru The Elements

Echipa: Denisa şi Nicolae Tache, alături de parteneri locali şi consultanţi din zona wellness


Aşa a prins contur ideea celor patru elemente ale vieţii, integrate în conceptul general.” Întâlnirea cu arhitecta a fost ea însăşi o întâmplare. „O cunoscusem doar de câteva săptămâni, printr-un prieten comun, când aveam în plan să deschidem o cafenea în Târgovişte. După ce am descoperit casa din Pipera, am întrebat-o dacă a mai lucrat vreodată la un proiect de acest tip. Răspunsul ei a fost sincer şi plin de entuziasm: «Nu, dar abia aştept!» Această energie creatoare ne-a unit şi ne-a dat curajul să ducem la bun sfârşit un proiect care părea simplu la început, dar care s-a dovedit mult mai complex decât ne-am imaginat.” Detaliile de design poartă influenţa unor spa-uri internaţionale de referinţă. „Arcadele luminoase din zona de recepţie sunt reinterpretări ale celor de la spa-ul Dior din Paris. Fântâna antigravitaţională, piesa centrală din Camera de Apă, este un element pe care l-am văzut într-un muzeu din Dubai şi ne-am dorit enorm să îl integrăm. Toată lumea ne spunea că nu se poate realiza, că «nu există». Dar pentru noi era imposibil să acceptăm asta, pentru că îl văzuserăm cu ochii noştri. Împreună cu partenerii de la Hidrostyle, cei care au realizat partea de jacuzzi şi saune, am găsit un specialist curajos care a creat un prototip unic. Astăzi, acel vis este realitate şi poate fi admirat în interiorul The Elements.”

Ceea ce diferenţiază spa-ul nu este doar estetica, ci întreaga experienţă gândită pentru client. „De la bun început ne-am dorit ca cei care ne trec pragul să uite de unde au venit. Să lase în urmă traficul, claxoanele, ploaia sau căldura, grijile, stresul şi tot ce le poate afecta starea de bine. Şi se pare că am reuşit pe deplin – acesta este feedbackul primit de la majoritatea clienţilor noştri. Odată ce ai intrat şi ai închis uşa, nu mai eşti în Bucureşti, în Pipera sau în Voluntari. Nu mai eşti nicăieri, decât în linişte, frumuseţe şi armonie.” Experienţa The Elements a fost concepută ca o călătorie completă. „Din multele noastre călătorii şi experienţe în spa-uri din lume, am înţeles că valoarea unui loc nu stă doar în frumuseţea lui. Poate chiar mai important decât estetica este calitatea serviciilor. Şi acesta este atuul nostru: dincolo de faptul că The Elements este, probabil, cel mai frumos spa din Europa de Est, ne mândrim cu standarde impecabile şi atenţie absolută la detalii.” De la primirea oaspeţilor şi până la momentul în care aceştia primesc bonul fiscal, nimic nu e lăsat la voia întâmplării. „Totul face parte dintr-o călătorie, o experienţă completă. Credem că în România nu există în acest moment un alt spa care să ofere această combinaţie de frumuseţe şi excelenţă. Ambiţia noastră este să ne duelăm în materie de servicii cu spa-urile din Dubai şi Abu Dhabi – iar fiecare feedback primit de la clienţi ne spune că suntem pe drumul cel bun.”


The Elements

îmbină concepte preluate din natură – apă, foc, pământ, aer – pentru a crea o atmosferă de echilibru şi pentru a oferi vizitatorilor o experienţă completă de regenerare.

 

The Elements - Luxury Boutique Spa

s-a născut din fascinaţia fondatorilor pentru universul estetic al brandurilor de lux precum Dior, dar şi din experienţele acumulate în călătorii şi vizite în spa-uri renumite din întreaga lume.


Oraşul care începe să devină prieten cu spa-ul. „În ultimii ani, piaţa de wellness urban din România a cunoscut o creştere vizibilă, odată cu deschiderea tot mai multor spa-uri şi cu interesul crescut al oamenilor pentru acest tip de experienţe. Fenomenul nu se limitează doar la Bucureşti, ci se extinde şi în alte oraşe mari, precum Cluj, ceea ce arată că România începe să devină cu adevărat spa-friendly.” Astfel descrie Nicolae Tache transformarea prin care trece industria locală. Dacă altădată mersul la spa era perceput drept un privilegiu ocazional, astăzi este tot mai mult integrat într-un stil de viaţă sănătos. „Spa-ul nu mai este privit ca un răsfăţ, ci ca o formă de grijă pentru sănătate, la fel de importantă ca mersul la medic, doar că printr-un alt tip de tratamente – noninvazive, fără medicamente, orientate spre echilibru, prevenţie şi descoperirea unor dezechilibre ascunse. În acest context, Bucureştiul are toate premisele să devină un oraş spa-friendly la nivel european, pentru că nevoia de wellbeing este reală, iar piaţa răspunde din ce în ce mai matur la această nevoie.” Într-un oraş aglomerat şi grăbit, rolul unui spa capătă dimensiuni noi – aceea de refugiu. „Un spa devine, în mijlocul unui oraş agitat precum Bucureştiul, un adevărat loc de refugiu. Este locul unde grijile pot fi lăsate la uşă şi unde timpul capătă o altă dimensiune, mai lentă, mai blândă, mai apropiată de ritmul firesc al corpului.”

Beneficiile nu sunt doar de moment, ci şi de durată. Prin terapii recurente – de la masaje şi faciale la tratamente holistice – clienţii reuşesc să atenueze efectele stresului, burnoutului sau suprasolicitării. „Corpul este ajutat să elibereze tensiunea musculară şi mentală, somnul se îmbunătăţeşte, iar starea generală devine mai stabilă. În plus, prevenţia joacă un rol important: prin ritualuri periodice, dezechilibrele mici sunt corectate înainte să devină probleme reale.” Wellness-ul urban contribuie tot mai mult şi la sănătatea mentală, prin deconectare şi resetare. „Spa-ul este spaţiul unde oamenii se pot deconecta de la lumea exterioară, de la telefoane, de la emailuri şi de la presiunea constantă a «trebuie să fac». În schimb, primesc un timp pentru ei înşişi, timp de respiraţie, de introspecţie, de resetare. Studiile recente arată că vizitele regulate la spa reduc nivelul de cortizol (hormonul stresului), îmbunătăţesc circulaţia şi cresc capacitatea de concentrare şi claritatea mentală”, astfel, crede el.

The Elements şi spa-urile similare îşi asumă un rol mai amplu decât simplul răsfăţ. „Spa-ul nu este doar un refugiu temporar, ci un partener constant pentru o viaţă mai bună, mai sănătoasă şi mai armonioasă. Este locul unde corpul şi mintea se întâlnesc din nou, unde oamenii reînvăţă să se asculte şi să îşi acorde prioritate.” Cât despre învăţăturile acestui nou pariu antreprenorial, acesta le confirmă ce au descoperit odată cu pizzeriile cu origini târgoviştene Maestro (aflate în continuare în dezvoltarea lor): „Învăţătura cea mai importantă este că visele trebuie urmate până la capăt. Atunci când îţi fixezi un obiectiv, soluţiile apar firesc. Esenţial este să păşeşti cu încredere şi să nu laşi obstacolele să te descurajeze. Ele există doar pentru ca reuşita să fie mai dulce”. Pentru Nicolae Tache, experienţa construirii acestui proiect a fost nu doar un exerciţiu antreprenorial, ci şi unul personal. Încrederea, spune el, devine cel mai bun aliat, iar provocările nu fac decât să alimenteze motivaţia.

Lucrând zi de zi, cot la cot, Nicolae şi Denisa Tache au descoperit un nou sens al echilibrului. „Trăim şi lucrăm împreună zi de zi, 24/7, şi tot simţim că nu ne ajunge timpul petrecut unul alături de celălalt. Privim totul cu optimism şi cu zâmbet, încercăm să râdem mult în fiecare zi şi să nu luăm lucrurile mereu prea în serios.” În ciuda ritmului intens şi a presiunii unei agende încărcate, cei doi au înţeles cât de important este să îşi acorde momente de respiro. „Atunci când proiectele sunt multe, stresul ridicat şi agenda plină, cel mai înţelept este să ne luăm o mică pauză. Un moment de relaxare ne ajută să ne reîncărcăm bateriile şi să revenim cu energie şi randament mai mare. Aceasta este şi filosofia The Elements: să ofere acel moment de deconectare care îţi permite să te reconectezi cu tine însuţi.” Cât despre viitor, planurile sunt ambiţioase. „Ne dorim ca The Elements – Luxury Boutique Spa să devină unul dintre cele mai cunoscute spa-uri din lume, să construiască o comunitate mare şi frumoasă de clienţi şi să le ofere oamenilor acea doză de relaxare, linişte şi stare de bine de care au nevoie pentru a-şi atinge obiectivele personale.” Primele semnale sunt promiţătoare: încă din primele săptămâni de la deschidere, antreprenorii au primit propuneri pentru deschiderea unor spa-uri de hotel. „Bucuria a fost cu atât mai mare cu cât aceste oportunităţi au apărut atât de repede. Aşa că rămâne de văzut ce surprize ne rezervă viitorul.”  

 

Wellnessul urban trece la următorul nivel – întrebări „fulger” despre The Elements Spa

Dacă ar fi să recomandaţi o singură experienţă din The Elements Spa pentru cineva care nu a mai fost niciodată, care ar fi aceea?

Nu există o singură experienţă pe care am putea să o recomandăm tuturor, pentru că fiecare persoană are nevoi şi aşteptări diferite. Ceea ce putem recomanda cu adevărat este primul pas: să păşeşti într-un spaţiu ca The Elements şi să intri în dialog cu un terapeut. De acolo începe experienţa reală, un proces prin care nevoile sunt înţelese, sunt sugerate terapii sau chiar un plan personalizat, iar fiecare detaliu este adaptat pentru binele celui care ne trece pragul. Prima experienţă nu este un tratament anume, ci încrederea de a te deschide către tine însuţi şi către grija pentru corp şi minte. Odată ce acest pas este făcut, suntem convinşi că fiecare oaspete îşi va găsi exact ceea ce are nevoie şi va trăi o experienţă autentică, profund personală. Pentru că la The Elements, nu există o reţetă universală, există doar experienţe unice, create împreună cu fiecare om în parte.

Care sunt cele mai solicitate terapii şi ce tratamente consideraţi că vor deveni trenduri în următorii ani?

Din categoria masajelor, cele mai solicitate sunt cele de relaxare, urmate de cele terapeutice, mai ales pentru că avem în echipă atât specialişti în relaxare profundă, cât şi terapeuţi cu pregătire în kinetoterapie medicală. În zona de faciale, cererea cea mai mare este pentru tratamentele cu tehnologia Byonik şi pentru tratamentul  Facial The Elements, Signature care a devenit deja un reper al nostru. Privind spre viitor, suntem convinşi că trendul va continua să crească. Industria de wellness este pe un drum ascendent, iar oamenii acordă tot mai multă atenţie sănătăţii lor, nu doar ca răsfăţ, ci ca stil de viaţă. Această preocupare nu se opreşte doar la sănătatea fizică, ci merge şi către cea mentală, motiv pentru care am observat o cerere foarte mare şi pentru evenimentele de yoga şi meditaţie pe care le organizăm. A fost o surpriză plăcută să vedem succesul acestor sesiuni, confirmând că trendul holistic, care îmbină corpul şi mintea, va deveni tot mai puternic în anii următori.

Aţi observat o creştere a interesului pentru self-care şi prevenţie, în rândul bărbaţilor? Sau din partea clienţilor Ă50?

Observăm tot mai clar creşterea trendului de self-care şi prevenţie, atât în rândul femeilor, cât şi al bărbaţilor, începând de la 30 de ani. La această vârstă apare preocuparea pentru prevenţie şi pentru construirea unor rutine sănătoase de îngrijire, în timp ce la categoria 50Ă interesul se orientează mai ales spre întreţinere, revitalizare şi menţinerea unui aspect sănătos şi echilibrat. Tocmai de aceea, în lista noastră de servicii există şi un tratament facial dedicat bărbaţilor, un răspuns firesc la cererea din piaţă şi la faptul că, în ultimii ani, tot mai mulţi bărbaţi au început să acorde atenţie pielii lor şi să înţeleagă importanţa îngrijirii regulate. Este un trend simplu, dar semnificativ, care arată o schimbare de mentalitate şi o deschidere reală către grija de sine.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
wellness,
spa

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.