Afaceri de la zero. Familia Puşcaşu transformă lemnul, pielea şi hârtia în accesorii într-un atelier din Iaşi, iar în această perioadă lucrează la obiecte care pot fi oferite ca mărţişoare

Autor: Alina-Elena Vasiliu Postat la 24 februarie 2021 73 afişări

Afaceri de la zero. Familia Puşcaşu transformă lemnul, pielea şi hârtia în accesorii într-un atelier din Iaşi, iar în această perioadă lucrează la obiecte care pot fi oferite ca mărţişoare

Denisa şi Marcel Puşcaşu cău­tau, în 2013, o modalitate de a pune în comun cunoş­tin­ţele lor în domeniul artei, iar re­zultatul acestei dorinţe a că­pă­tat numele Push Design, un atelier de cre­aţie din Iaşi, în care cei doi confecţionează ac­ce­sorii, magneţi de frigider, albume foto şi multe alte obiecte în general de dimensiuni mici

Anul 2020 le-a adus Denisei şi lui Marcel Puşcaşu un profit de 11.000 de euro, dublu faţă de anul anterior, iar premisele sunt ca această tendinţă de dublare să continue şi în 2021.

Denisa şi Marcel Puşcaşu cău­tau, în 2013, o modalitate de a pune în comun cunoş­tin­ţele lor în domeniul artei, iar re­zultatul acestei dorinţe a că­pă­tat numele Push Design, un atelier de cre­aţie din Iaşi, în care cei doi confecţionează ac­ce­sorii, magneţi de frigider, albume foto şi multe alte obiecte în general de dimensiuni mici. Toate produsele au la bază trei ma­te­riale care pot fi uşor reciclate - lemnul, pielea şi hâr­tia. În această perioadă, cei doi lucrează la o serie de obiecte care pot fi oferite ca mărţişor. „Suntem în pregătire pentru un târg de măr­ţişor la care vom participa în Iaşi, în Palas Mall. Avem semne de carte, broşe care pot fi ofe­rite cu această ocazie“, a spus Denisa Puşcaşu la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

Familia Puşcaşu a început busi­nes­sul Push Design în 2011, de­clicul fiind naşterea fetiţei lor, un mo­ment în care Denisa şi Marcel au ales să devină antre­pre­nori. Au creat primele pro­duse, au început să le vândă şi au constatat că există interes pentru astfel de obiecte mici, creative, aşa că au continuat şi au dat viaţă unor modele noi.

La început, nu au investit nimic, pentru că primele produse au fost realizate cu ma­te­ria­le pe care le aveau deja la îndemână. Abia pri­mii bani obţinuţi din vânzări au fost in­ves­tiţi mai departe pentru echi­pa­rea atelie­rului cu materiale, us­tensile şi echipamente noi.

„Eu sunt partea creativă din busi­ness, iar Denisa se ocu­pă de restul - promovare, con­ta­bilita­te, consultanţă. Am absolvit Uni­ver­si­ta­tea de Arte „George Enes­cu“ din Iaşi şi me­reu am avut un­deva la­tura artistică, iar o pe­rioadă, înainte de Push Design, am lucrat în­tr-un atelier de vitralii şi mozaic“, povesteşte Marcel Puşcaşu.

Şi-au stabilit atelierul propriu de design, în­tr-un spaţiu care însă a devenit prea mic de-a lungul anilor, aşa că acum cei doi antre­pre­nori lucrează la un plan pentru a se muta într-unul mai mare. Rezultatele financiare pe care le-au obţinut anul trecut îi încurajează şi mai mult să facă acest pas, anul 2020 adu­cându-le un profit de 11.000 de euro, dublu faţă de anul anterior.

Premisele sunt ca această tendinţă de dublare să continue şi în 2021.

Cel mai ieftin produs sub numele Push Design este semnul carte, al cărui preţ nu depăşeşte 10 lei, iar un tablou pictat manual, de dimensiuni generoase, ajunge la câteva mii de lei.

„Comenzile se pot plasa pe Facebook şi în magazinul nostru online, la care încă mai lucrăm. În afară de online, avem, de şase ani, o colaborare cu Castelul Sturdza de la Miclăuşeni (obiectiv turistic din judeţul Iaşi - n. red.), pentru care furnizăm o parte din suveniruri, iar clienţii pot face cunoştinţă cu produ­se­le noastre şi la fes­tivalurile din zona Mol­do­vei“, mai spune Denisa Puşcaşu.

Cel mai ieftin produs sub nu­mele Push Design este sem­nul carte, al cărui preţ nu de­păşeşte 10 lei, iar un tablou pictat ma­nual, de dimen­siuni generoase, ajun­ge la câteva mii de lei.

Magneţii, su­porturile de pahare, cerceii, pandantivele, brelocurile, jurnalele, albumele foto, cravatele, papioanele sau curelele sunt alte produse care completează portofoliul.

La opt de ani de la punerea primelor cărămizi la fundaţia Push Design, familia Puşcaşu spune că nu are niciun regret.

„Am ales să facem ceea ce iubim, să învăţăm din mers, să creştem şi să experimentăm lucruri noi.“

Denisa şi Marcel sunt atât antreprenorii, cât şi singurii angajaţi ai Push Design, o afacere creativă, unde găsirea unor oameni talentaţi este dificilă. Ei continuă să lucreze în această formulă de opt ani şi iau în calcul să-şi alăture noi colegi doar odată ce activitatea va creşte şi mai mult.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.  

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.