A pariat 2 milioane de dolari pe brevetul unui pix, care i-a transformat compania într-unul dintre cei mai mari producători de instrumente de scris la nivel mondial

Autor: Andra Stroe Postat la 17 septembrie 2018 692 afişări

A pariat 2 milioane de dolari pe brevetul unui pix, care i-a transformat compania într-unul dintre cei mai mari producători de instrumente de scris la nivel mondial. Produsele Bic, companie fondată de Marcel Bich în urmă cu 65 de ani, sunt comercializate astăzi în peste 160 de ţări şi generează venituri de miliarde de dolari.

A pariat 2 milioane de dolari pe brevetul unui pix, care i-a transformat compania într-unul dintre cei mai mari producători de instrumente de scris la nivel mondial

Marcel Bich s-a născut pe 29 iulie 1914 în Torino, Italia, în familia Mariei Muffat de Saint-Amour de Chanaz şi a inginerului Aimé-Mario, nepotul unui baron francez, Emmanuel Bich. El a avut o soră, Marie Thérèse, şi un frate, Albert.

Şi-a petrecut primii ani ai copilăriei în Italia, înainte de a se muta cu părinţii în Spania şi apoi în Franţa. După ce a obţinut cetăţenia franceză, antreprenorul a studiat dreptul la Universitatea din Paris, apoi a servit în forţele aeriene franceze la începutul celui de-al doilea război mondial.

După război, Bich şi asociatul său, Edouard Buffard, au deschis o fabrică în Clichy, o suburbie din nordul Parisului, unde au început să producă piese pentru instrumente de scris. În 1950, antreprenorul a cumpărat cu 2 milioane de dolari brevetul unui pix cu bilă patentat de un inventator maghiar, László Bíró, pe care l-a prelucrat pentru a găsi o formulă ideală de scriere.

Pentru o precizie mai mare, Bich a folosit în producţia pixurilor maşinării utilizate de producătorii de ceasuri elveţiene. În decembrie 1950, antreprenorul a lansat în Franţa pixul Bic Cristal, numit astfel după propriul nume, dar într-o variantă mai scurtă şi mai uşor de reţinut.

Noul instrument de scris a fost primit bine de către consumatori, datorită calităţii şi a preţului accesibil. În 1953 a fost creată compania Bic. Pentru a-şi face cunoscut produsul, Bich a folosit o strategie bazată pe campanii publicitare masive, apelând la serviciile unui cunoscut grafician francez, Raymond Savignac. Un an mai târziu, Bic s-a lansat pe piaţa din Italia, iar în 1956, în Brazilia. În acelaşi an, compania lansează primul pix retractabil. Ulterior, Bic se extinde atât pe noi pieţe din Europa, cât şi în Australia, Noua Zeelandă, America de Nord, Africa şi Asia. 

Sigla şi culoarea oficială a companiei, portocaliul, au fost alese în 1961.

Potrivit datelor de pe site-ul oficial al companiei, în noiembrie 1972 compania a fost listată la bursa de valori din Paris, fiind deţinută aproape în totalitate de familia fondatorului; în acelaşi an, Bic a achiziţionat producătorul francez de brichete premium Flaminaire, iar în 1973 a lansat prima brichetă de buzunar cu flacără ajustabilă. După succesul primelor două produse, compania a intrat pe piaţa produselor de bărbierit, lansând în 1975 primul aparat de ras fără rezervă. Fiind un împătimit al sailingului, Bich a inclus în compania sa, în 1981, şi o divizie producătoare de echipamente pentru sporturi nautice, Bic Sport.

Bich a avut 11 copii din cele trei căsnicii cu Louise Chamussy, Jacqueline de Dufourq şi Laurence Courier de Mere. Antreprenorul a murit pe 30 mai 1994, la Paris, la vârsta de

79 de ani. La moartea sa, vânzările Bic la nivel mondial ajunseseră la peste un miliard de dolari, cu un profit de circa

70 de milioane de dolari. Compania este condusă şi în prezent de unul dintre fiii fondatorului, Bruno Bich, care deţine funcţiile de CEO şi preşedinte al grupului. Grupul Bic operează în peste 160 de ţări la nivel mondial. Potrivit ultimelor date disponibile, compania are aproape 10.500 de angajaţi şi o cifră de afaceri de peste 2 miliarde de dolari. 

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.