A investi la feminin: portretul femeii românce în relaţia cu băncile

Autor: Crenguta Nicolae Postat la 08 martie 2012 21 afişări

Bărbaţii economisesc în medie cu 17% mai mult decât femeile prin intermediul produselor clasice, în schimb diferenţele se reduc în cazul soluţiilor de economisire şi investiţii mai complexe, potrivit unui studiu al BCR.

Produsele de economisire clasice (depozite bancare şi conturi de economii) sunt preponderent utilizate de către bărbaţi, însă femeile recuperează decalajul în ceea ce priveşte produsele de economisire şi investiţii pe termen lung.

În cazul produselor clasice de economisire (de tipul depozit bancar sau cont de economii), tendinţa generală este ca bărbaţii să economisescă mai mult decât femeile, în medie cu 17%, relevă un studiu intern al BCR efectuat pe portofoliul de clienţi ai băncii.

Diferenţele în comportamentul de economisire între femei şi bărbaţi sunt vizible în analiza pe segmente de vârstă. Astfel, între 30 - 40 ani, bărbaţii economisesc semnificativ mai mult decât femeile, în medie cu 23% mai mult. După vârsta de 40 de ani, diferenţele dintre bărbaţi şi femei încep să se aplatizeze: bărbaţii tind în medie să economisească doar cu 15% mai mult decât femeile (sub media generală).

Decalajele sunt însă recuperate în ceea ce priveşte produsele de economisire şi investiţii mai complexe. Pe segmentul fondurilor de investiţii, raportul femei-bărbaţi este de 43% versus 57% din investitori, iar în cazul contractelor de economisire-creditare disponibile prin BCR Banca pentru Locuinţe, raportul se inversează - 54% femei versus 46% bărbaţi în rândul contractanţilor.

Aproape 50.000 de clienţi femei (43% din numărul total de investitori) au investit în fondurile administrate de Erste Asset Management o sumă totală de aproximativ 1 miliard de lei. Femeile care investesc în fondurile Erste Asset Management sunt mai degrabă prudente şi orientate către stabilitate, alegând în mare parte fonduri cu un grad de risc scăzut, care investesc în instrumente cu venit fix.

Decizia de investire este luată de femei la maturitate şi mai ales înainte de pensionare (36% în cazul BCR Obligaţiuni), preferând să investească toţi banii într-o singură tranşă. Femeile sunt hotărâte şi statornice în decizia de investire pe care au luat-o, având în vedere că majoritatea sumelor de bani sunt investite pe termen mediu (40%) şi lung (32%). BCR estimează că femeile vor alege în continuare investiţiile pe termene mai mari de un an, în fonduri cu expunere pe obligaţiuni, tendinţă confirmată de anul trecut.

BCR estimează că în viitor femeile îşi vor construi portofolii de investiţii formate din cel puţin două fonduri şi vor opta ca o parte din sumele investite să fie orientate către fonduri cu grad de risc mai ridicat.

Conform studiului IRES "Proiecţii sociale ale românilor pentru 2012" publicat în ianuarie, peste 30% dintre femei şi-au declarat intenţia de a economisi în 2012, faţă de peste 43% dintre bărbaţi, ceea ce încă reflectă un decalaj de venituri şi independenţă financiară. Cu toate acestea, în special în segmentele cu venituri mai mari se poate observa o creştere a puterii financiare a femeilor din România, lucru reflectat mai ales în comportamentul de investiţie al acestora.

Urmărește Business Magazin

/actualitate/a-investi-la-feminin-portretul-femeii-romance-in-relatia-cu-bancile-9380500
9380500
comments powered by Disqus

ALEPH STORY: Năvodari, un adevărat pol imobiliar în România. O discuţie cu Dana Ciriperu, Ziarul Financiar şi Dan Pavel, Aleph News

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.