Cum sa ai succes la varsta a treia

Postat la 17 septembrie 2008 25 afişări

Iata ce va asteapta cand o sa ajungeti pe la 60-70 de ani: descifrarea conversatiilor la o petrecere devine mai dificila, nu va mai amintiti unde v-ati pus cheile si nepotii cred ca sunteti niste dezastre in fata calculatorului. Din fericire, au aparut deja tehnologii care pot remedia unele dintre aceste neajunsuri, ajutandu-i pe varstnici sa-si pastreze imaginea de sine din tinerete.

In anii ’60, generatia “baby boom” - cei nascuti in primii ani dupa cel de-al Doilea Razboi Mondial - de-abia astepta sa plece de acasa, ca mai toti tinerii. Azi, aceiasi “baby boomers” nu stiu cum sa faca sa stea acasa, desi au trecut de varsta la care parintii lor au facut trecerea la statutul de casnici. Iar companiile creeaza produse de la care spera ca ii vor ajuta sa gaseasca o solutie la aceasta problema.

 

“Viitorul pietei e in cei varstnici”, spune Joseph F. Coughlin, director al AgeLab de la Massachusetts Institute of Technology (MIT). “Cei din generatia se dovedesc o piata mereu tanara”. Ei cauta, spune Coughlin, el insusi un barbat vioi de 47 de ani, “acele dispozitive care sa le permita sa ramana independenti, activi si in forma”. Pentru ca multi dintre ei si-au pus la cale copiii, au si multi bani, spune Coughlin, si cauta sa-i cheltuiasca pe astfel de dispozitive.

 

Companiile care-si promoveaza cu succes noile tehnologii in randul varstnicilor nu sunt cele care creeaza dispozitive high-tech de deschis borcane cu filet. Mai degraba sunt cele ce au invatat sa creeze produse care sa transceanda generatiile, oferind si stil, si utilitate pentru mai multe grupe de varsta.

 

O poveste de succes evidenta este Apple; iPod-urile sale sunt usor de folosit si stilate, fiind atractive pentru mai multe generatii. Magazinele Apple sunt curate, puse la punct si imbietoare. Varstnicilor le place sa intre in ele, pentru ca “magazinele Apple te fac sa te simti destept”, spune Coughlin.

 

Ceva similar se petrece si in industria auto. In anii ’90, in Ford se glumea ca modelul Lincoln Town Car avea succes la cei pentru care urmatoarea masina va fi dricul. Dar cei ce ajung astazi la senectute nu cauta cadre pentru deplasare decorate psihedelic sau mini-limuzine de plus. Producatorii de automobile au trecut de la crea masini pentru persoane in varsta la a crea masini care transcend generatiile.

 

Clientii mai putin indemanatici gasesc usor de manevrat butoanele mari ale consolei multimedia Element de la Honda. Dar Honda nu le-a proiectat asa pentru persoanele suferind de artrita, ci pentru tinerii care conduc cu manusile de schi, spune purtatorul de cuvant al Honda, Chris Martin. Doar ca designul consolei Element, ce viza clientii mai tineri, a atras in cele din urma de fapt consumatorii din mai multe grupe de varsta.

 

O tendinta importanta pentru viitor, spune Eero Laansoo, un inginer de la Ford, va fi masina personalizata, care va da soferului posibilitatea sa schimbe dimensiunea literelor si culorile din bord, pentru a face informatiile de acolo mai usor de citit.  

 

Multimea de tehnologii de evitare a accidentelor - cum sunt detectarea automata a unghiului mort, avertizarea soferului in cazul parasirii benzii de mers si controlul adaptat al vitezei (care incetineste autoturismul daca se apropie prea mult    de alta masina) - sunt deja utile pentru mai multe categorii de varsta. Le pot folosi si soferii adolescenti si ele pot da de asemenea incredere si soferilor in varsta ale caror reflexe de condus se deterioreaza.

 

Iata cateva dintre domeniile care au tehnologii destinate clientilor varstnici:

 

TELEFOANE MOBILE

Pe masura ce cresterea pietei de telefoane mobile se reduce, pentru ca tot mai multi au deja un mobil, producatorii cauta modalitati de a se extinde concentrandu-se pe nevoile specifice ale consumatorilor mai in varsta.

 

Telefonul cu clapeta Jitterbug (www.jitterbug.com) produs de Samsung nu se dezvaluie ca un telefon pentru persoanele in varsta decat atunci cand e deschis, cand lasa sa se vada tastele supradimensionate si caracterele mari de pe ecran. Butoanele de apelare rapida usureaza accesul la numerele de urgenta. Producatorul promoveaza telefonul in randul persoanelor in varsta cu reclame in care explica modul cum clientul poate forma singur un numar sau poate cere unui operator Jitterbug sa faca aceasta in locul sau. Compania sustine ca 30% dintre clienti prefera sa fie ajutati de catre operator.

 

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
tehnologie,
gadget,
dispozitive,
electronice
/special/cum-sa-ai-succes-la-varsta-a-treia-3189983
3189983
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.