Cine e antreprenorul care a lansat pe piaţă celebrele săpunuri Fa

Autor: Andra Stroe Postat la 13 februarie 2018 3372 afişări  

Folosim zilnic produsele Henkel, fără să ştim că acestea au o istorie de peste 140 de ani, începută de antreprenorul german Friedrich Henkel. Acesta a fondat, în 1878, compania care are, astăzi, venituri anuale de peste 18 miliarde de euro.

Cine e antreprenorul care a lansat pe piaţă celebrele săpunuri Fa
Cine e antreprenorul care a lansat pe piaţă celebrele săpunuri Fa

Născut pe 20 martie 1848 în Vöhl, Germania, Friedrich (Fritz) Karl Henkel a fost al cincilea din cei şase copii ai familiei Henkel.

La vârsta de 17 ani, după ce a terminat şcoala din Korbach, Fritz Henkel s-a mutat în oraşul industrial Elberfeld (astăzi Wuppertal), unde a intrat ucenic la fabrica de vopsele Gessert. Tânărul Henkel a avansat rapid, ajungând director. Pe 4 octombrie 1873, s-a căsătorit cu Elisabeth von den Steinen, cu care a avut patru copii: August (care a murit la vârsta de patru ani), Fritz, Hugo şi Emmy Anna.

Odată ce şi-a întemeiat familia, Henkel s-a gândit că ar putea să lucreze pe cont propriu, aşa că în 1874 a devenit partener al unui angrosist de vopsele din Aachen. Doi ani mai târziu, a pus bazele fabricii de detergenţi Henkel & Cie în Aachen, alături de doi asociaţi, Scheffen şi Dicker.

Primul produs al companiei, Universal-Waschmittel, a fost un detergent de rufe pe bază de silicat de sodiu. Spre deosebire de ceilalţi detergenţi de pe piaţă, care se vindeau în vrac, Henkel a venit cu o inovaţie: a vândut detergentul în cutii de carton mici, uşor de mânuit, care au devenit marcă comercială. Totuşi, produsul nu s-a vândut foarte bine, aşa că, în 1878, Henkel a scos pe piaţă un nou detergent, care i-a putat numele: Henkel’s Bleich-Soda. Noul detergent de albire era rezultatul cercetărilor lui Henkel şi s-a vândut în pachete de 500 de grame. Pe lângă ambalajul original în care era comercializat, a fost şi primul detergent vândut în afara Germaniei, 200 de cutii fiind exportate către Elveţia. Ulterior, pentru a reduce costul livrărilor, locaţia companiei a fost mutată din Aachen în Düsseldorf-Flingern, într-o fabrică de săpun închiriată. În 1879, după retragerea celor doi asociaţi din cadrul companiei, Henkel a preluat conducerea.

În 1899 compania a generat rulaje de peste un milion de mărci. În 1900, deoarece fabrica devenise prea mică pentru volumul producţiei, sediul va fi mutat din nou, în Düsseldorf-Holthausen, unde se află şi în prezent.

În 1907 Henkel, împreună cu cei doi fii ai săi, Fritz jr. şi Hugo, a lansat unul din produsele care a intrat în istoria companiei: Persil, primul detergent automat. Pe lângă faptul că noul detergent spăla şi albea hainele fără clor, acesta înlocuia, de asemenea, corvoada spălatului manual. După doar cinci ani, Persil reprezenta 40% din volumul de producţie al companiei.

La 11 ianuarie 1923, când armatele Franţei şi Belgiei au ocupat Renania, livrarea adezivului pentru ambalarea detergentului Persil a fost mult îngreunată, aşa că antreprenorul s-a văzut nevoit să producă el însuşi adeziv pentru a acoperi nevoile companiei. Văzând că există cerere şi pe piaţă, la 22 iunie 1923 a scos la vânzare noul produs.

După ce Henkel a murit pe 1 martie 1930, la 81 de ani, compania a fost moştenită de cei doi fii şi de fiica sa, Emmy.

Brandul Henkel şi-a continuat parcursul pe piaţa internaţională. În 1949, a fost lansat Schauma by Schwarzkopf, cel mai cunoscut şampon nemţesc. În 1954 Henkel scoate pe piaţă săpunul Fa, sub numele căruia, în 1970, a apărut o întreagă gamă de produse. Fa a devenit unul dintre cele mai cunoscute branduri-umbrelă din industria cosmetică. 

Compania s-a extins pe piaţă în trei direcţii, având fiecare anumite produse-simbol: îngrijirea casei (Persil), cosmetică (Schwarzkopf şi Fa) şi adezivi (Loctite).

În prezent, Henkel AG & Company are venituri anuale de peste 18 miliarde de euro şi peste 51.000 de angajaţi. Profiturile companiei se ridică la peste 2 miliarde de euro pe an.

Henkel România a fost înfiinţată în 1994 ca filială a Henkel Central Eastern Europe, are aproximativ 500 de angajaţi şi trei unităţi de producţie în Bucureşti şi în judeţele Cluj şi Neamţ.

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

ZF.ro
Cum să ai propriul home cinema în faţa canapelei fără să cheltui o avere Cum să ai propriul home cinema în faţa canapelei fără să cheltui o avere
Arabia Saudită DINAMITEAZĂ economia mondială. Ce se întâmplă i-a lăsat cu gura căscată şi pe cei mai mari analişti
ONE.ro
Drama vedetei TVR Maria Linda. "Ajunsesem la 80 de kg, iar eu nu sunt o persoană înaltă. Devenisem aproape rotundă" Drama vedetei TVR Maria Linda. "Ajunsesem la 80 de kg, iar eu nu sunt o persoană înaltă. Devenisem aproape rotundă"
A fost în 80 de vacanţe de lux, fără să cheltuiască niciun ban!
Cum arată principesa Karina, care l-a înlocuit pe Nicolae la succesiunea tronului României
Descopera.ro
Un URAGAN de materie întunecată se va CIOCNI cu Pământul. Alerta dată în urmă cu puţin timp Un URAGAN de materie întunecată se va CIOCNI cu Pământul. Alerta dată în urmă cu puţin timp
Una dintre cele mai STRĂLUCITE minţi ale României. La numai 4 ani îi uluia pe toţi cu capacitatea lui. La 5 ani era deja un GENIU MONDIAL
Planul PERICULOS de a ghida EXTRATEREŞTRII către Terra înseamnă şi modificarea Soarelui: „Numai aşa îi atragem”. Urmările ne vor afecta pe toţi
Go4it.ro
Telefonul SAMSUNG care va schimba regulile jocului! Cu asemenea capabilităţi, s-ar putea să renunţăm la laptop-uri Telefonul SAMSUNG care va schimba regulile jocului! Cu asemenea capabilităţi, s-ar putea să renunţăm la laptop-uri
Mai LACOMI decât Apple! Un producător de smartphone-uri cu ANDROID cere peste 100 de dolari pentru un accesoriu simplu
De la producător de telefoane „chinezeşti” la numărul unu în lume: HUAWEI plănuieşte să întreacă Samsung în 2019 cu un telefon cu PATRU camere foto
Csid.ro
Postul intermitent: slăbirea preferată de vedete GALERIE FOTO Postul intermitent: slăbirea preferată de vedete GALERIE FOTO
Vopseaua de păr: substanţele toxice pe care le conţin unele produse
Murăturile din comerţ în România - de ce ne pot îmbolnăvi grav?

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.