BIJUTERII: Haute-joaillerie in Place Vendôme

Postat la 13 decembrie 2007 2 afişări

Orice persoana isi pierde capul cånd ajunge in Place Vendôme – si nici macar nu trebuie neaparat sa fie vorba de o femeie, pentru ca vitrinele magazinelor de bijuterii din acest loc legendar al Parisului sunt la fel de seducatoare pentru femei (cu toate colierele, inelele, cerceii si celelalte forme subversive de bijuterii), cåt si pentru barbati (cu butoni, ace de cravata si ceasuri irezistibile).

Dupa cum spunea recent un expert in materie, in Place Vendôme de fapt nu prea vezi bijuterii – ci giuvaieruri, o distinctie din ce in ce mai putin utilizata azi. Firme precum Boucheron, Van Cleef & Arpels, Cartier sau Piaget au, intradevar, produsele de baza - bijuterii care pot fi cumparate pentru sume "modice" (circa 2.000 de euro), dar isi permit (poate tocmai pentru ca produsele de baza se vand atat de bine) sa creeze si giuvaieruri (sau, in franceza, hautejoaillerie), adevarate capodopere din metale si pietre pretioase, unicat sau in serii foarte limitate.

Acestea demonstreaza ca arta giuvaiergiilor nu s-a pierdut, ca piesele de haute-joaillerie pe care le admiram acum in muzee nu reprezinta o "specie disparuta", ci au supravietuit bine-merci. In Place Vendôme. Si cine sa stie mai bine decat parizienii sa vanda nu numai giuvaieruri, ci poveste, legenda, mister si, evident, un intreg stil de viata sofisticat si elegant, simbolizat de bijuteriile din Place Vendôme. De pilda, clientul care intra in boutique-ul Boucheron si care este fericitul beneficiar al unui tur al locului, poate vedea biroul unde Frédéric Boucheron, faimosul fondator al brandului, isi crea modelele. Sau usa care corespunde unui coridor secret, pentru celebritatile sau nobilii care doreau sa cumpere bijuterii de la Boucheron fara sa afle nimeni.

Iar la Chaumet, cea mai veche prezenta din Place Vendôme, se poate vizita muzeul marcii, unde sunt expuse cele mai spectaculoase creatii din istoria de peste doua secole a casei. De asemenea, sala coloanelor din cadrul muzeului, pe langa utilizarea inspirata a unor oglinzi bine plasate care o fac sa para nesfarsita, are si o vedere panoramica asupra pietei. Priveliste care l-a cucerit si pe Chopin, care si-a petrecut aici ultimele zile din viata, cantandu-si melancolia la pian.

Piaget este una dintre prezentele celebre din Place Vendôme, iar anul acesta a facut valuri (si mult profit) cu lansarea gamelor Miss Protocole si Limelight Party II. "Am decis in urma cu 5 ani sa revenim in haute-joaillerie si ne trebuia o tema care sa fie imbibata de ADN- ul Piaget", spune Charles Chaussepied, designerul-sef al bijuteriilor Piaget. "Asa am ales Limelight Party, care aminteste de stralucirea anilor "70-"80, o perioada excelenta pentru Piaget, cand eram prezenti la Monte Carlo si in toate locurile glamour, alaturi de vedete precum Maria Callas sau Pierce Brosnan." Dupa ce anul trecut au epuizat in timp record toata colectia de bijuterii Limelight, anul acesta au revenit cu partea a Piaget este una dintre prezentele celebre din Place Vendôme, iar anul acesta a facut valuri (si mult profit) cu lansarea gamelor Miss Protocole si Limelight Party II. "Am decis in urma cu 5 ani sa revenim in haute-joaillerie si ne trebuia o tema care sa fie imbibata de ADN- ul Piaget", spune Charles Chaussepied, designerul-sef al bijuteriilor Piaget.

"Asa am ales Limelight Party, care aminteste de stralucirea anilor "70-"80, o perioada excelenta pentru Piaget, cand eram prezenti la Monte Carlo si in toate locurile glamour, alaturi de vedete precum Maria Callas sau Pierce Brosnan." Dupa ce anul trecut au epuizat in timp record toata colectia de bijuterii Limelight, anul acesta au revenit cu partea a doua, de data aceasta pentru o femeie foarte dinamica, o femeie care se simte tanara si nu se teme sa petreaca pana in zori. Anul trecut, designerii de la Piaget au folosit motivul stroboscopului si al sampaniei (pentru a evoca cluburile celebre ale perioadei disco), iar in 2007 au plusat cu bijuterii ce evoca discurile de vinil, zarurile din cazinourile de top si stilul bling-bling (dar high-end) al perioadei rock 'n' roll. Intr-o zi si jumatate de la lansare, spune Chaussepied, s-au vandut patru piese de calibru (dintre care si cea mai scumpa a colectiei – un colier cu un smarald imens columbian, de 26 de carate, evocand mesele de joc din Las Vegas, in valoare de 800.000 de franci elvetieni).

Piaget nu creeaza multe piese de haute-joaillerie (200 in 2007, aproape dublu fata de 2006), dar intentioneaza sa se concentreze mult pe acest segment, iar Charles Chaussepied vorbeste de o alta dublare a numarului in scurt timp. "Fata de nume precum Cartier sau Harry Winston suntem inca foarte mici, dar vrem sa crestem pe aceasta piata", spune Chaussepied. Tot din colectia Limelight Party a anului 2007 fac parte si piese indraznete, mari, precum pandantive batute cu 4.000 de diamante si opale, un inel "misterios" care dezvaluie purtatoarei simboluri ale cartilor de joc precum o cupa din rubin sau o pica de smarald, un colier ambivalent care include un safir albastru de 35 de carate sau un pandantiv in forma unui disc de vinil, din onix si diamante. Este vorba de piese high-end, dar in acelasi timp foarte indraznete, perfecte pentru un club, dar si pentru o serata.

In toamna acestui an, Piaget a lansat si colectia Miss Protocole, pornind de la ceasul emblema cu acelasi nume. Forma patrata a ceasului este evocata si de inelele masive, in care sunt montate pietre de culori si forme indraznete – safir roz, ametist mov, topaz albastru, diamante albe si rodolit de un roz-flamingo. Partea haute-joaillerie a colectiei este, bineinteles, bazata pe cat mai multe diamante, slefuite si plasate in mod neasteptat. Pandantivul cu diamante sau inelul cu 54 de diamante si un safir sunt printre cele mai spectaculoase elemente ale colectiei. Tot aici e inclus si un ceas Miss Protocole in intregime pavat cu diamante (336 doar pe bratara). "La Piaget folosim mai ales diamante, dar nu ne ferim nici de pietrele colorate atunci cand dorim sa ilustram o idee, cum ar fi smaraldele pentru a evoca atmosfera de cazinou", explica Charles Chaussepied.

Cititi mai multe articole din PRETUL LUXULUI

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Pretul luxului,
bijuterii,
piaget,
cartier
/special/bijuterii-haute-joaillerie-in-place-vend-me-2304973
2304973
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.