Vreau sa am succes in Romania

Postat la 09 august 2010 88 afişări

Cu sau fara frunza, brandul de tara este o aberatie atunci cand se pune problema sa fie dezvoltat, agreat si mai ales implementat de catre oameni si institutii pentru care inconsecventa poate fi considerata brand personal (sau dupa caz, institutional).

Dar subiectul acestui text nu este brandul de tara ales de Ministerul Turismului sau de Consiliul de brand (simpatica gaselnita, trebuie sa recunoastem), ci imaginea noastra despre noi.

Am inceput in urma cu mai multe luni o campanie pe site - botezata dezbaterile BM - prin care incercam sa aratam ca injuraturile, bascalia si violenta de limbaj nu sunt singurele "creatii" ale cititorilor de pe site-urile romanesti. In ciuda recomandarilor, am preferat sa lasam libere toate comentariile, fara o preaprobare, chiar daca asta insemna mai multa munca ulterior pentru scoaterea celor inadecvate.

Sigur, nici temele serioase, de la suprataxarea bogatilor si pana la rolul pedepsei cu moartea sau a impozitarii progresive, nu au scapat de comentarii "off-topic", insa treptat acestea s-au redus si subiectele abordate au atras tot mai multe comentarii pozitive si negative, dar intr-o forma civilizata si argumentata. Semn ca se poate.

Poate aici ar trebui investit mai degraba milionul de euro sau cat va fi alocat pentru promovarea brandului de tara in exterior. In intelegerea, comunicarea si constientizarea imaginii noastre despre noi si, mai ales, despre cum credem ca am putea fi pentru a avea succes in Romania, cum scria Florin Mihai, unul dintre cei care au comentat la dezbaterile noastre de pe site. O sa reiau o parte din comentariul lui si al altor cititori, poate, totusi, serviciile de monitorizare ale presedintelui Basescu, Guvernului sau doamnei ministru Udrea, foarte atenta la imaginea Domniei sale, vor retine, fie si cateva franturi, ce le-ar fi cu siguranta foarte utile.

"Cum naiba sa fac sa am succes? Pentru ca eu (o majoritate formata din cetateni) ma straduiesc sa muncesc alea 8 ore la serviciu. Si mereu ma uit la ceas sa treaca alea 8 ore mai repede ca sa merg acasa, unde mananc si ma uit la televizor, ca asta ma face fericit. Si mereu sunt nemultumit ca nu merge nimic in tara asta si dau vina pe toti: pe Guvern, pe iubita/sotie, pe copii (daca am), pe vecini, pe tara, etc. Si a doua zi, o repet pe prima. Si asa mai departe. Dar eu vreau sa am succes in tot. Ati intalnit oameni care gandesc asa? Trebuie sa le dau o veste: este nevoie de munca multa pentru a reusi. In fiecare zi trebuie sa faci ceva pentru obiectivele tale. Si la serviciu: fii extraordinar. Zambeste, fa glume si munceste pentru ca rezultatele muncii tale trebuie sa se vada. Trebuie sa muncesti chiar si cand altii nu muncesc. Tu meriti sa fii apreciat. Meriti sa ai succes, chiar si aici in Romania.Ce te costa sa muncesti in alea 8 ore cu placere? Ca doar tu ai ales locul de munca unde esti acum. Tu l-ai vrut. Dupa serviciu si in week-end ocupa-te de obiectivele tale. Distreaza-te la maxim. Oamenii de succes se distreaza. De ce naiba sa te tot plangi ca un depresiv, sa tot spui ca nu stii, nu poti, nu ai chef? Oamenii mici fac lucruri mici. Oamenii mari…te-ai prins… fac lucruri mari. Fii un om mare".

Sau, dupa cum scrie un alt cititor, "nu Romania scoate ce-i mai rau din noi, ci noi insine, prin schimbarea valorilor, prin acceptare si lipsa de reactie, prin lasitate si umilire pe banuti, prin construirea unei realitati bazate pe cotidianul negativ nu pozitiv, prin blazare fata de ce numim prezent si nepasare fata de viitor. Ne comportam ca si cum lumea s-ar sfarsi maine, ca si cum ne-ar apartine noua, nu copiilor nostri, ca si cum ne-ar fi permis orice, ca si cum libertatea n-ar presupune responsabilitate, ci numai drepturi. Noi am schimbat mediul si el ne schimba pe noi. Imi vin in minte bunicii de la tara, dusi demult, oameni simpli, cu putina carte, dar cu mult bun-simt, care mi-au insuflat mandria de a trai intr-un sat de razesi, pe pamantul daruit inaintasilor de insusi Stefan cel Mare, drept rasplata pentru credinta si vitejia lor. Timpurile astea au existat, la fel cum exista si prezentul de azi. Putem schimba ceva doar incepand schimbarea cu noi insine, abia apoi cerand altora sa se schimbe. Putem schimba ceva doar definind valori si (re)invatand ce inseamna bun-simt, implicare, responsabilitate si unire".

Sau, daca aceste doua comentarii nu v-au convins sa ramaneti in tara, probabil ca in scurt timp veti ajunge la aceeasi concluzie ca Victor, un alt cititor. "Am 34 de ani si am facut o mutare de care, in urma cu 3-4 ani, nu ma credeam in stare: am parasit tara. Nu am plecat in Spania sau Germania, ci intr-o fosta tara comunista, Cehia, care ca si Romania, acum 21 de ani trecea printr-o revolutie, de catifea, dar totusi revolutie. Nu incetez sa ma minunez de diferenta care s-a depus intre aceste doua tari, surori intr-o vreme apusa. Si aici exista criza economica, dar culmea, se incurajeaza angajarile pentru a spori numarul celor impozitati, se aduce forta de munca, pana si din India. Important este sa vina bani la buget. Este o prima impresie sumara despre o tara care in acelasi moment ca Romania a schimbat un regim cu altul, un stil de viata cu altul. Aici, economia chiar este in crestere, pe cand in tara unii doar au promis acest lucru".

Invitandu-va sa descoperiti mai multe opinii si, mai ales, sa ne spuneti care sunt solutiile voastre pentru Romania pe site-ul nostru inchei cu o intrebare. Cum ar suna oare sloganul unei campanii pentru un brand de tara destinat romanilor, nu turistilor straini?

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
editorial,
romania,
brand de tara,
frunza,
/opinii/vreau-sa-am-succes-in-romania-6795258
6795258
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.