Trei lectii ale anului 2004

Postat la 30 martie 2006 1 afişăre

Anul 2004 s-a incheiat, asadar, cu trei invataminte importante (aflate in stransa legatura), care ar putea fi consemnate "cu liniuta" in notitele jurnalistilor onesti din Romania:

 

1. EXISTA O MARE EXCEPTIE de la regula "Nimeni nu a castigat vreodata un razboi cu presa": business-ul a castigat acest razboi. Acum, si in Romania. Profitabilitatea mass-media a crescut, insa nu datorita sporirii publicului (care ar fi trebuit atras cu un continut editorial potrivit, corect si de calitate), ci ca urmare a cresterii veniturilor din publicitate.

Consolarea anului: mai multi bani pentru patronat vor duce (sau ar trebui sa duca) la marirea gradului de libertate de exprimare.

 

2. FIREASCA ECHIDISTANTA POLITICA nu a fost punctul forte al presei. Cu toate acestea, influenta media asupra electoratului nu a fost nici covarsitoare si nici determinanta.

Dilema anului: care este, de fapt, puterea reala a mass-media romanesti?

 

3. S-A DOVEDIT (DIN NOU) ca nu exista libertate de exprimare totala si institutionalizata, ci doar relativa si individuala.

 

Concluzia anului: in acest moment istoric, la inceputul lui 2005, Romania are gradul de libertate de exprimare pe care si-l permite. Si pe care il merita.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Trei lectii ale anului 2004
/opinii/trei-lectii-ale-anului-2004-978666
978666
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.