Tânărul de 29 de ani care l-a descoperit pe Ghiţă Ciobanul, omul care are jumătate de milion de fani pe Facebook

Autor: Ioana Matei Postat la 22 noiembrie 2013 29302 afişări  

„Ghiţă Ciobanul" a devenit una dintre cele mai populare campanii de publicitate din România acestui an, subiectul ei fiind descoperit de Cătălin Dobre, un advertiser de 29 de ani care lucrează în biroul de la Bucureşti al agenţiei McCann.

Tânărul de 29 de ani care l-a descoperit pe Ghiţă Ciobanul, omul care are jumătate de milion de fani pe Facebook
Tânărul de 29 de ani care l-a descoperit pe Ghiţă Ciobanul, omul...

"LA NOI S-A ACTIVAT ÎN ULTIMUL TIMP O MÂNDRIE NAŢIONALĂ: dacă acum zece ani  voiam să fim mai mult ca alţii şi luam exemple de afară, acum ne regăsim identitatea din ce în ce mai mult şi am început să apărăm ce avem în ţară„, descrie Cătălin Dobre, executive creative director în cadrul agenţiei de publicitate McCann Erickson, unul dintre fenomenele care se repetă în peisajul advertisingului recent. Absolvent al Facultăţii de Filosofie din Bucureşti, Dobre lucrează de nouă ani în publicitate şi a devenit un abonat al premiilor din industria de profil: are în palmares doisprezece Lei Cannes şi un Leu de Titan pentru campania desfăşurată pentru ciocolata Rom, unul dintre cele mai vândute branduri de dulciuri din România. Este director executiv şi coordonează împreună cu Alexandru Dumitrescu o echipă formată din 50 de oameni. Compania McCann Erickson a avut în 2012, potrivit informaţiilor publicate pe site-ul Ministerului de Finanţe, o cifră de circa 220 de milioane de lei.

Regăsirea identităţii naţionale este unul dintre motivele care l-au condus spre una dintre cele mai cunoscute campanii de publicitate din a doua jumătate a anului, proiectul „ciobanului Ghiţă„ din cadrul campaniei „Români cu iniţiativă„ realizate de Vodafone. La scurt timp după lansare, Ghiţă a devenit a treia personalitate românească de pe Facebook ca popularitate, cu aproximativ 400.000 de like-uri înregistrate: „În primele trei zile creştea cu un ritm de 50.000 like-uri pe zi, iar după prima expunere la TV, oamenii intrau pe reţeaua socială să verifice autenticitatea proiectului".

Gheorghe Dănuleţiu, alias Ghiţă, are 29 de ani şi a fost ales de Cătălin Dobre după o preselecţie la care au participat circa zece candidaţi. Baciul din reclamă a terminat opt clase la şcoala din sat şi este cioban de la 14 ani. Este singurul băiat dintr-o familie cu încă cinci fete şi duce prin oierit o tradiţie începută de strămoşii familiei. Alături de ceilalţi ciobani din Jina (Sibiu), practică transhumanţa mergând aproape 300 de kilometri până la Zalău, unde rămâne din octombrie şi până în aprilie.

Ghiţă a câştigat în defavoarea celorlalţi datorită caracterului sociabil: „Este exact genul acela de personaj care te întâmpină şi care nu te lasă să pleci până nu îţi pune ceva de mâncare în faţă„. Ideea a venit ca soluţie pentru promovarea atipică a creşterii zonei de acoperire cu servicii de date a reţelei, primul punct din cadrul proiectului. „Trebuia să găsim un personaj pentru care reţeaua şi viteza de date pot să schimbe total modul de viaţă, nu ca la oraş, unde interconectarea este o normalitate şi a fost folosită deja în mai multe campanii publicitare."

ÎNTÂLNIREA CU GHIŢĂ A FOST FACILITATĂ DE FOTOGRAFUL DRAGOŞ LUMPAN, care a realizat o expoziţie pe tema transhumanţei şi care i-a pus pe reprezentanţii agenţiei în legătură cu tinerii păstori. Planificarea campaniei a durat câteva luni, dar implementarea proiectului Ghiţă a fost făcută în circa trei săptămâni, perioadă în care Ghiţă şi familia lui au primit dese vizite de la echipele de creaţie, producător, reprezentanţi ai clientului, dar şi de la echipa de filmare condusă de regizorul Radu Munteanu. „Am încercat să nu îi modificăm viaţa normală, ce prinde la el este autenticitatea, iar, dacă stricăm asta, ne tăiem singuri craca", argumentează Dobre vizitele din Jina, unde i-a cunoscut pe tatăl, mama, soţia, copilul şi cele cinci surori (dintre care trei sunt prezentate în clipul publicitar). Proiectul nu a creat probleme, iar „singurele nopţi nedormite au fost din cauza ţuicii primite de la Ghiţă", glumeşte Dobre.

CHIAR DACĂ OAMENII NU SE REGĂSESC ÎN CIOBAN, atracţia consumatorilor se justifică prin conţinutul inedit: Ghiţă se trezeşte, mănâncă, nu îi place ziua de luni, dar toate acestea vin din partea unui personaj care stă pe un munte izolat şi este expus la un mod de viaţă atipic. „Majoritatea oamenilor sunt fascinaţi că astfel de personaje încă există şi că nu toată lumea are programul zilnic tras la indigo; o masă «supertare» nu este un restaurant din oraş, ci mămăliga cu brânză preparată de el, dimineaţa nu înseamnă urcat în maşină şi stat în trafic, ci alergat după oi şi admirat priveliştea.„
Cu ce îl ajută pe cioban promovarea recentă? Dobre spune că Ghiţă era oricum o persoană sociabilă, dar situaţia lui îl punea la kilometri distanţă de un oraş unde ar fi putut să îşi facă prieteni.

De aceea, ideea paginii de Facebook a venit chiar din partea lui, potrivit lui Dobre, iar agenţia îi oferă sfaturile despre cum să creeze conţinut şi despre cum să răspundă cerinţelor oamenilor: „Nu a devenit milionar peste noapte, iar remuneraţia este aceeaşi cu a personajelor folosite în proiectele anterioare. Publicitatea îl ajută pe Ghiţă ca om: tehnologia îl ajută să îşi mărească universul. Asta s-ar putea să îi deschidă oportunităţi, fie că vorbim despre o posibilă afacere de turism sau despre creşterea cantităţilor de brânză  vândute„. Sau despre deschiderea unei afaceri care să monetizeze popularitatea obţinută în campania din care a făcut parte: Adrian Boţan, creative partner în cadrul McCann, spunea săptămâna trecută în cadrul ZF Live că „Ghiţă este astăzi (20 noiembrie – n.r.) în Bucureşti, pentru că vrea să-şi deschidă un magazin, pentru a vinde produse marca Ghiţă. Noi o să-i facem campania".

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

Am mai scris despre:
bucuresti,
campanie,
publicitate,
ghita ciobanul

Citeşte pe Tetelejurnal.ro

/media-marketing/tanarul-de-29-de-ani-care-l-a-descoperit-pe-ghita-ciobanul-omul-care-are-jumatate-de-milion-de-fani-pe-facebook-11715550
11715550
comments powered by Disqus
Zece poveşti ale unor români care au reuşit. Cum au ajuns să lucreze pentru NASA, în laboratoarele de cercetare ale unor giganţi sau chiar să conducă companii de sute de milioane de dolari Zece poveşti ale unor români care au reuşit. Cum au ajuns să lucreze pentru NASA, în laboratoarele de cercetare ale unor giganţi sau chiar să conducă companii de sute de milioane de dolari

Sunt câteva mii sau poate chiar zeci de mii. Din China în SUA şi din Dubai la Varşovia. Predau la universităţi de top din lume, lucrează pentru NASA sau în laboratoarele de cercetare ale unor giganţi. Sunt antreprenori care au pus bazelor unor start-up-uri peste hotare. Sau sunt executivi care conduc businessuri regionale sau globale de top, cu afaceri de zeci şi chiar sute de milioane de euro. Sunt cei care fac cinste României.

vezi continuarea
ZF.ro
(P) Cum mai stai cu matematica? (P) Cum mai stai cu matematica?
Cum să le dai aşa ceva? O problemă de clasa a 3a i-a băgat în ceaţă pe 90% dintre adulţii care citesc întrebarea. Tu ce înţelegi din asta
ONE.ro
Dezvăluire şocantă pentru Al Bano şi Romina Power! Ce s-a întâmplat cu fiica lor, dispărută în urmă cu 22 de ani Dezvăluire şocantă pentru Al Bano şi Romina Power! Ce s-a întâmplat cu fiica lor, dispărută în urmă cu 22 de ani
Andreea Berecleanu, ce să nu-i faci niciodată soţului: "Probabil de aici pornesc divorţurile şi neînţelegerile"
Elena Udrea a născut! Primele declaraţii de când a devenit mamă pentru prima oară, la 44 de ani
Descopera.ro
NASA a anunţat găsirea unui SUPER-PĂMÂNT. ''Ştiam că mai trebuie să fie alţii ca noi, dar nu credeam că e atât de aproape'' NASA a anunţat găsirea unui SUPER-PĂMÂNT. ''Ştiam că mai trebuie să fie alţii ca noi, dar nu credeam că e atât de aproape''
SECRETUL ascuns până acum din Transfăgărăşan, ''drumul dintre nori'', unul dintre cele mai frumoase din România - FOTO
Excavarea ruinelor unui templu egiptean a scos la iveală o DESCOPERIRE FASCINANTĂ! A stat ascunsă peste 2.000 de ani
Go4it.ro
Află unde se găseşte cel mai IEFTIN model IPHONE XS în ROMÂNIA Află unde se găseşte cel mai IEFTIN model IPHONE XS în ROMÂNIA
Samsung atacă HUAWEI cu un nou telefon cu TREI camere foto
Telefonul HUAWEI de top care promite să DISTRUGĂ noile iPhone XS în performanţă şi vânzări
Csid.ro
Cătina, ginseng românesc: beneficii VIDEO Cătina, ginseng românesc: beneficii VIDEO
Dislipidemie: cauze şi tratament
Reguli pentru o slăbire corectă şi definitivă

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.