Iuliana Stan, colaborator Business Magazin, a publicat cartea "Bun simţ organizaţional"

Autor: Iuliana Roibu Postat la 13 decembrie 2013 954 afişări

Iuliana Stan scrie aproape săptămânal, de mai bine de doi ani, articole de opinie în Business Magazin. Textele ei, care pun cap la cap concepte, comportamente şi peste zece ani de experienţă în consultanţă, s-au constituit într-o radiografie a mediului organizaţional românesc şi în conturarea unui nou model de management.

Iuliana Stan, colaborator Business Magazin, a publicat cartea "Bun simţ organizaţional"

"Sunt un om organizaţional norocos. Ştiu şi înţeleg cum este să fii şi de o parte, şi de alta a unei organizaţii. Ştiu şi înţeleg cum este să fii şi de o parte şi de alta a unei decizii", se descrie Iuliana Stan, consultant de aliniere şi managing partner al Human Synergistics România, pe coperta cărţii sale, Bun simţ organizaţional. Lansată pe 13 decembrie, este prima carte de autodezvoltare organizaţională şi socială scrisă în România de către un consultant experimentat în mediul organizaţiilor româneşti, fie ele multinaţionale, companii dezvoltate de antreprenori locali sau instituţii ale statului.

Cartea integrează noţiuni de psihologie socială şi psihologie individuală cu situaţii reale, rezultând un instrument de lucru, genul de carte pe care o ţii pe birou şi la care te întorci când cauţi un răspuns. Bun simţ organizaţional se adresează organizaţiilor şi oamenilor care muncesc în organizaţii, dar adresabilitatea cărţii merge până la orice persoană care vrea să înveţe despre sine, despre comportamente sociale, despre lucruri care se fac şi lucruri care nu se fac, despre dezvoltare personală, despre nevoia de învăţare continuă sau despre acceptare. Bun simţ organizaţional este o carte care te învaţă delicat, dar clar, despre concepte şi leadership, dar mai ales despre cum să poţi înţelege modul de funcţionare a organizaţiilor, modul cum gândesc oamenii din ele şi cum poţi să foloseşti toate aceste lucruri, împreună cu propriile calităţi, pentru a te dezvolta şi, în final, pentru a te alinia.

Alinierea, conceptul de consultanţă pe care Iuliana Stan îl implementează pe piaţa locală, este definit în carte prin „modul cum facem ceea ce avem de făcut, într-un fel în care integrăm tot ce avem mai bun/mai util din resursele noastre - oameni, inteligenţă, strategie, viziune, tehnologie, aspiraţii, viitor, frustrări, temeri, valori, principii, presiuni, provocări şi multă, foarte multă, subiectivitate. Aliniere înseamnă conducerea subiectivităţii, nu obiectivizarea diversităţii".

„Realizarea alinierii organizaţionale este o profesie cu normă întreagă şi cu foarte mult lucru peste program, igienică pentru o organizaţie care se vrea a fi performantă sau care îşi propune să fie de referinţă. Este activitatea care pune laolaltă competenţele cu oamenii, obiectivele cu principiile de acţiune, strategiile cu comportamentele. A genera, ca organizaţie sau ca om, acele comportamente care îţi susţin viziunea sau menirea înseamnă a alinia„, explică Iuliana Stan modul de lucru în proiectele de aliniere, care sunt, în viziunea ei, procesele care pot face diferenţa între o organizaţie care va reuşi şi una care nu va putea creşte.

Urmărește Business Magazin

/arta-si-societate/carte/iuliana-stan-colaborator-business-magazin-a-publicat-cartea-bun-simt-organizational-11765258
11765258
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.