Semestrul de publishing

Postat la 15 august 2006 1 afişăre

Prima jumatate a anului a adus, pentru marile companii de publishing din Cehia, cresteri multumitoare. Locul intai in termeni de incasari de advertising a ramas in curtea Mafra, Ringier a urcat un loc in clasament, iar tabloidele si-au consolidat pozitia si in termeni de publicitate, si de circulatie.

Prima jumatate a anului a adus, pentru marile companii de publishing din Cehia, cresteri multumitoare. Locul intai in termeni de incasari de advertising a ramas in curtea Mafra, Ringier a urcat un loc in clasament, iar tabloidele si-au consolidat pozitia si in termeni de publicitate, si de circulatie.

 

Companiile de publishing din Cehia au atras, in prima jumatate a acestui an, venituri din publicitate de peste 330 de milioane de euro, in crestere cu 13,85% fata de aceeasi perioada a anului trecut, conform unui studiu realizat de TNS A-Connect si citat de Czech Business Weekly.

 

Si anul acesta, primul loc in clasament i-a revenit publisherului german Mafra, editorul cotidienelor Mladá fronta Dnes si Lidové noviny, cu incasari de 55,8 milioane de euro. Publisherul elvetian Ringier a reusit sa salte un loc, urcand pe pozitia a doua in clasamentul veniturilor atrase din publicitate, cu incasari de 46 de milioane de euro. "Nu cedam concurentilor nici un milimetru. Pregatim sau derulam deja proiecte care sa ne intareasca cota de piata in privinta veniturilor din publicitate", a declarat pentru publicatia Czech Business Weekly Karel Polcar, directorul comercial al diviziei Ringier care gestioneaza cotidianul tabloid Blesk si publicatiile derivate din acesta.

 

Declaratiile lui Polcar vorbesc de "intarirea" pozitiei Ringier tocmai pentru ca lupta pentru locul al doilea in clasament a ramas deschisa, diferenta dintre compania elvetiana si Vltava-Labe-Press (VLP) - care opereaza o retea de peste 50 de titluri regionale, inclusiv tablodul Síp - fiind de ordinul sutelor de mii de euro ca incasari de publicitate pe primele sase luni.

 

Daca Ringier a reusit sa urce o treapta in clasament, compania Metro Ceská Republika, care editeaza cotidianul gratuit Metro, a inregistrat cea mai mare crestere din top 15 publisheri de pe piata ceha: veniturile din publicitate au crescut in primul trimestru cu 203% fata de aceeasi perioada a anului trecut, ajungand la 12,3 milioane de euro. Pe 31 iulie, Metro a deschis o divizie la Brno, in Moravia de Sud, unde cotidianul gratuit a ajuns imediat cel mai citit din oras, distribuindu-se in aproximativ 36.000 de copii. Celelalte cotidiene gratuite, Metropolitní Expres si 24 hodin, au generat venituri de 532.000 de euro si respectiv de 1,77 milioane de euro.

 

In opinia lui Michal Zakouril, print media buyer la agentia Initiative Media din Praga, principala tendinta a industriei de print din Cehia este intarirea pozitiilor detinute de marile trusturi de publishing. Ringier, de exemplu, si-a datorat in buna masura cresterea ofertei comune facute advertiserilor pentru mai multe suporturi media.

 

Un alt factor de crestere a fost lansarea in noiembrie anul trecut a cotidianului gratuit 24 hodin, precum si intarirea pozitiei tabloidului Blest, cu cel mai mare tiraj din tara, urmat de Mladá fronta Dnes, detinut de publisherul german Mafra.

 

Ringier a incercat, de asemenea, sa consolideze brandul Blest, lansand publicatii-satelit precum Blesk Hobby sau Blesk Zdraví. Un record in privinta cresterii veniturilor de publicitate a stabilit si tabloidul Aha!, editat de Ebika: 380%. Fireste, performanta Aha!, desi mai mare in termeni procentuali, e mai putin impresionanta - veniturile din publicitate in prima jumatate a anului s-au cifrat la 1,3 milioane de euro - daca se ia in calcul faptul ca s-a pornit de la o baza inferioara fata de cea a competitorilor.

 

Alte doua tabloide, cotidianul Síp si SuperSpy (editat de Stratosfera) au incheiat primul semestru cu 600.000 de euro, respectiv 2 milioane de euro venituri din publicitate. Inseamna asta ca a crescut interesul advertiserilor pentru tabloide? Probabil ca nu, crede Zakouril de la Initiative Media, intervievat de presa pragheza: el spune ca atunci cand se fac astfel de aprecieri trebuie luate in considerare si tarifele de publicitate mai reduse ale acestora, si discounturile mari pe care in general le ofera.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Semestrul de publishing
/media-marketing/semestrul-de-publishing-1006682
1006682
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.