I'm engaged!

Postat la 21 martie 2007 1 afişăre

Oamenii nu citesc reviste. Se bucura de ele, iar lectura a devenit un mod incomplet de a decripta aceasta placere. Revistele sunt pentru privit in aceeasi masura in care sunt pentru citit. Astazi, ele devin un tip de experienta, iar titlul lor - promisiunea unui scenariu de viata. Si de aceea se impune un nou concept: felul in care experimentam revistele.

Oamenii nu citesc reviste. Se bucura de ele, iar lectura a devenit un mod incomplet de a decripta aceasta placere. Revistele sunt pentru privit in aceeasi masura in care sunt pentru citit. Astazi, ele devin un tip de experienta, iar titlul lor - promisiunea unui scenariu de viata. Si de aceea se impune un nou concept: felul in care experimentam revistele.

Revistele sunt prietenele periculoase ale cartilor si ruda mai bogata a ziarelor, intotdeauna mai bine imbracate in hartie «glossy». Pun subiectul intr-un layout meticulos aranjat, pentru a putea depasi istoria de moment a stirii publicate in ziar sau iluzia de inconsistenta a stirii difuzate la tv. Reusesc astfel sa fie «protagoniste» in contextul general al pietei de print si un «talent» aparte in raport cu mirajul televiziunii. Revistele ne permit sa «navigam», sa ne oprim asupra unui subiect, sa alegem directia in care vrem sa parcurgem revista. Ne bucuram de o imagine, apoi sarim brusc la un joc de cuvinte dintr-un box, revenim la alta imagine…Si continuam fara nicio alta intentie in afara de aceea de a ne lasa «infotained». Lectura - daca ajungem sa citim un text de la inceput pana la sfarsit - apare doar la finalul unui proces de «degustare».

Mesaj targetat
Unele studii indica tiraje in declin pentru reviste, alte cercetari arata ca numarul titlurilor de reviste noi creste de la an la an. Ambele rezultate sunt probabil corecte dintr-un motiv foarte interesant: revistele trec de la comunicarea in masa la mesaje mult mai specializate. Aproape saptamânal, in lume, apare un titlu nou. Doar in 2005, au fost lansate 350 de noi titluri. Varietatea revistelor lansate in fiecare an demonstreaza angajamentul acestei industrii de a raspunde nevoilor si intereselor consumatorilor. In Romania «segmentarea pietei de reviste este de mult realizata. Revistele sunt bine definite si construite editorial, dar din lipsa de alte oferte, pe de-o parte nu era evidenta diferentierea, pe de alta parte oamenii cumparau aceeasi revista, in care poate unii dintre ei nu se regaseau. Acum paleta de diferentiere este destul de mare, de la reviste pentru adolescenti, la reviste pentru femei mature», spune Izabela Dumitrescu, director publicitate la Edipresse.

La intalnirea cu o revista, se poate ca cititorii sa vrea sa afle ultimele noutati despre masini, calculatoare, analize financiare sau echipamente de pescuit. Indiferent de tema, un lucru este cert: ei vor vrea sa li se vorbeasca intr-un fel care merge dincolo de natura generalista a publicatiilor din trecut. Dintre miile de noi aparitii de astazi sunt foarte putine titluri care vizeaza o audienta larga. Majoritatea merg pe o nisa foarte clar determinata. Datorita nevoii de precizie in identificarea unui anume tip de cititor, oportunitatile creative sunt foarte variate.

Suportul media cu cea mai mare afinintate
Puterea revistelor deriva tocmai din afinitatea foarte puternica pe care o stabilesc cu publicul lor. "La reviste, vorbim clar de targetarea mult mai eficienta a unei campanii publicitare», confirma Cezar Burlan, director publicitate SanomaHearst. Intr-o perioada in care atât cititorii cât si advertiserii se afla fata in fata cu o multitudine de optiuni media, revistele continua sa sustina valoarea. Intr-o mare masura, acest lucru se datoreaza faptului ca industria de publishing este in continua evolutie, urmând fidel  evolutia cititorilor sai. «Revistele sunt mult mai dedicate publicului lor, prin urmare, avantajul cel mai mare este mesajul bine tintit. Comunicarea nu se risipeste ca la televizor si nu ajunge la oameni care nu sunt vizati de un anume produs.», considera Izabela Dumitrescu de la Edipresse.

In plus, lectura unei reviste, indiferent de specificul ei, este un act personal, intim. Revistele preferate nu sunt doar accesorii pentru masuta de cafea din living, ci ocupa un loc privilegiat in dinamica timpului nostru liber. O revista nu este o simpla culegere de articole puse in valoare de imagini frumoase, ci ajuta la definirea spatiului personal si la socializare. Dincolo de beneficiul strict informational si de puterea lor de educatie, revistele devin constante ale ritmului social, imagini in oglinda ale identitatii noastre aspirationale. "Revista iti ofera un context, o poveste in care sa te regasesti. Gradul mare de identificare cu partea editoriala face cititorul mult mai deschis fata de mesajele publicitare", explica Nicoleta Nedea, directorul de vanzari de la PubliMedia.

Intr-o lume contra cronometru, nu mai este o surpriza faptul ca lectura este activitatea cea mai placuta de petrecere a timpului liber. Cu totii ne dorim ca macar in concediu sa reusim sa terminam romanul luat de la Carturesti sau sa ne punem la curent cu tendintele din domeniul designului interior. Conform unui studiu realizat de catre Magazine Publishers of America, 84% din adultii peste 18 ani citesc reviste, iar popularitatea revistelor este in permanenta in crestere, in raport cu televizorul sau cinematograful.  Cititul unei reviste este o experienta intima, asumata, implicata care rezoneaza cu nevoile personale. Revista preferata devine un prieten de incredere, durabil si la indemâna si o parte integranta a vietii personale si profesionale.

Infopublicitate…
Reclamele din reviste reprezinta o sectiune aparte. Un studiu realizat de «American Association of Magazine Publishing» releva principalele argumente pentru alegerea revistelor ca mediu de transmitere a mesajului publicitar: Publicitatea in reviste angajeaza si implica cititorul: numeroase studii indica faptul ca majoritatea consumatorilor accepta mult mai usor publicitatea din reviste si chiar o considera o sursa de informare, in comparatie cu publicitatea din alte medii. De asemenea, publicitatea in reviste este mult mai putin invaziva pentru cititor.

Publicitatea din reviste este de multe ori asimilata drept continut. Starcom a descoperit ca atunci cand cititorii sunt rugati sa indice 10 pagini care ilustreaza esenta revistei lor favorite, trei din cele zece pagini alese sunt pagini de publicitate.

Publicitatea din reviste vinde. Dynamic Logic a analizat comparativ reviste/Internet/TV si a observat ca publicitatea din reviste este cel mai eficient mediu de crestere a intentiei de cumparare.  In acest mix de media, revistele au contribuit cu o crestere a intentiei de cumparare de 64%. Revistele au publicul tinta cel mai bine definit. Revistele acopera teme foarte specializate, prin urmare profilul demografic si psihografic al publicului lor este cel mai clar definit si poate fi ales de clientii de publicitate pentru a se potrivi cat mai bine nevoilor lor de comunicare. Publicitatea in reviste este asimilata mult mai usor si mai cu impact, datorita timpului de expunere mai mare si mai de calitate.

Intre rating si brand
De ce citim reviste si implicit reclamele din ele? Sunt multe motive, care mai de care mai diverse, dar intr-un top al celor mai des intâlnite cu siguranta vor exista: "Imi primesc recompensa pentru timpul si banii mei", "Ma fac mai inteligent", " E timpul meu liber", " Imi plac povestile din ele", "Ma simt bine citind". Astfel de motivatii sunt strict personale, nu mai tin de un comportament de consum, ci de un univers particular, pe care doar tu alegi cum sa-l personalizezi. Din aceasta perspectiva, revistele pot fi un catalizator pentru apropierea dintre un brand si consumator. Titlul unei reviste devine un brand in sine pentru cititor, un reper in alegerile sale. Vizibilitatea si favorabilitatea unui brand sunt mai bine sustinute in cadrul reclamelor din reviste, spre deosebire de alte mijloace de comunicare. Cel mai bun exemplu, in acest caz sunt revistele pentru femei. Primele reclame din "Vogue" stabilesc care sunt produsele "vedeta" pentru fiecare sezon si pot genera adevarate isterii pentru un anume model de poseta. Este de-ajuns o buna pozitionare in cele mai cunoscute glossy-uri, pentru ca cititoarele sa ajunga de la standul de ziare direct in magazin.

Revistele reprezinta media de comunicare in masa cea mai targetata. Aceasta caracteristica determina o ecuatie aparte in modelul de business al unei reviste, si anume: profilul publicului tinta este cel care determina atat un continut editorial foarte specializat, cat si un anume tip de publicitate, apropiata pentru nevoile si cerintele publicului. Asadar, revistele inregistreaza cea mai mare afinitate cu publicul  lor tinta, iar beneficiul pe care il vând catre publicitari este afinitatea, legatura emotionala, pe care revista o are cu publicul.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
I'm engaged!
/media-marketing/i-m-engaged-1008606
1008606
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.