Dove 1/4 crema hidratanda 100% frumusete autentica

Postat la 26 iunie 2007 4 afişări

La aparitia pe piata, acum 50 de ani, era un sapun care oferea o formula revolutionara de o 1/4 crema hidratanta. In timp a devenit un simbol al frumusetii femeii americane. Astazi, Dove continua sa fie cel mai bine vandut sapun, iar in paralel, brandul Dove se mentine in topul celor mai iubite marci. Cele mai recente campanii isi propun sa redefineasca perceptia asupra frumusetii si sa contribuie la cresterea increderii femeilor in ele insele.

La aparitia pe piata, acum 50 de ani, era un sapun care oferea o formula revolutionara de o 1/4 crema hidratanta. In timp a devenit un simbol al frumusetii femeii americane. Astazi, Dove continua sa fie cel mai bine vandut sapun, iar in paralel, brandul Dove se mentine in topul celor mai iubite marci. Cele mai recente campanii isi propun sa redefineasca perceptia asupra frumusetii si sa contribuie la cresterea increderii femeilor in ele insele.

 

Mi-a placut inca de la inceput campania «Manifest pentru frumusete adevarata», semnata de Dove. Intr-o aglomerare de reclame lipsite de originalitate in segmentul produselor de infrumusetare, campania Dove a schimbat regulile. Pana atunci sablonul de promovare era astfel incat frumusetea sa se potriveasca pe o coperta «glossy» si sa se reflecte doar in imaginea unor celebritati sau modele profesioniste. Pana atunci, sablonul stabilea standarde presupus aspirationale, dar nerealiste si promova un ideal de frumusete fizica in care majoritatea consumatoarelor nu se regaseau. La fel cum in viata o femeie perfecta poate sa nu iti spuna nimic si in comunicare, campaniile construite pe promisiunea unei frumuseti perfecte isi pierd din mesaj.

 

Campania Dove a adus un ton proaspat si a deschis discutia despre o frumusete care nu se supune unor stereotipuri, ci promoveaza «imperfectiunile» firesti, de zi cu zi, ale fiecareia dintre noi.

 

Aceasta campanie, care a culminat cu spotul  «Evolution», s-a bazat pe insighturile studiului Dove, realizat in 2004 (2004 Dove Global Study / www.campaignforrealbeauty.com). Acesta a fost relevant mai ales pentru dezbaterea legata de constrangerile pe care le impun asupra definitiei frumusetii imaginile din divertisment, publicitate si prezentari de moda si de impactul pe care acest lucru il are asupra femeilor. Rezultatul: doar 2% dintre femeile din zece tari din lume se considera frumoase.

 

Studiul releva insighturi valoroase despre cum percep si definesc femeile propriul «look». In contextul unei definitii foarte stricte a conceptului, respondentele au fost ezitante in a folosi cuvantul «frumusete», 40% dintre ele spunand ca nu se simt confortabil sa se descrie ca fiind «frumoase».

 

Doar 5% dintre ele se considera "dragute" si doar 9% dintre ele pot spune ca sunt "atractive". In plus, doar 13% dintre femei spun ca sunt foarte multumite de felul in care arata in general; 12% sunt multumite de cum arata fizicul lor; 17% sunt multumite de frumusetea chipului; doar 13% sunt multumite de greutatea si formele corpului lor. De fapt, intr-o societate captivata de ideea de dieta si schimbari de «look», o treime din femeile din intreaga lume sunt intr-o oarecare masura, nefericite cu greutatea corpului lor. In Japonia femeile sunt cele mai nemultumite, in proportie de 59% - urmate de Brazilia (37%), Marea Britanie (36%) Statele Unite (36%), Argentina (27%) si Olanda (25%).

 

Cu o imagine bine conturata despre felul in care femeile isi evalueaza propria frumusete si aparitie, studiul investigheaza mai departe aspectele sociale care rezulta din mass-media. Din Brazilia pana in Olanda si Argentina – trecand prin diferite culturi, varste, etnii si rase – femeile spun foarte clar ca frumusetea este definita foarte strict si unidimensional prin fizic. Rezultatele studiului arata ca frumusete si fizic atractiv sunt aproape sinonime si, desi ambele sunt puternic apreciate de societate, ambele sunt aproape imposibil de obtinut. Respondentele la stu-diu au recunoscut presiunea pe care imaginea «frumusetii perfecte» promovate de mass-media o aduce in viata lor. 

 

Studiul arata ca doua treimi dintre femei cred ca frumusetea fizica se refera strict la felul in care arati, pe cand conceptul de frumusete implica mult mai mult personalitatea femeii si ceea ce este ea ca rezultat al experientelor personale. Femeile indica fericirea, increderea, demnitatea si simtul umorului ca importante componente ale frumusetii, alaturi de traditionalele  atribute fizice, greutate, forme si chiar stil. 85% dintre femei considera ca orice femeie are «ceva» al ei care este frumos.

 

In concluzie, studiul demonstreaza ca frumusetea autentica este un concept bine definit in mintea si in inima femeilor si rareori articulat in societate sau ilustrat in mass-media.

 

Inspirat de rezultatele acestui studiu, Dove a lansat campania «Manifest pentru frumusetea adevarata» menita sa incurajeze dezbaterea despre conceptul de frumusete in societatea de astazi. Ea aduce in discutia publica definitia pe care societatea o da fumusetii, cautarea "perfectiunii» si felul in care media modifica perceptiile asupra frumusetii.

Urmărește Business Magazin

/media-marketing/dove-1-4-crema-hidratanda-100-frumusete-autentica-1009664
1009664
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.