Dacia pe bloguri

Postat la 04 septembrie 2007 1 afişăre

Multe companii din toate colturile lumii aloca un procent din bugetul de promovare si publicitatii pe bloguri. In Romania, primele incercari timide, menite sa dea startul publicitatii pe paginile jurnalelor personale online, de-abia acum incep sa apara.

Multe companii din toate colturile lumii aloca un procent din bugetul de promovare si publicitatii pe bloguri. In Romania, primele incercari timide, menite sa dea startul publicitatii pe paginile jurnalelor personale online, de-abia acum incep sa apara.

 

In spatele primei campanii de publicitate desfasurate pe blogurile din Romania nu se afla vreo multinationala din domeniul IT sau telecom, ci o companie autohtona. Cel mai important producator local de automobile si totodata unul dintre principalii investitori in publicitate din aceasta industrie, Dacia, a inceput de saptamana trecuta o campanie de promovare care include pe langa presa scrisa, radioul sau televiziunea si blogurile.

 

"Seria limitata Dacia Logan Kiss FM se adreseaza preponderent clientului tanar. Ne-am orientat campania de comunicare catre suporturile care se adreseaza tinerilor. Iar blogurile sunt, in general, ale tinerilor", explica Eduard Croitoru, seful departamentului publicitate al Dacia.

 

El spune ca pentru alegerea celor 13 bloguri (care insumeaza peste 600.000 de afisari) producatorul de masini s-a consultat cu agentia de media. "Ca si in cazul presei scrise, am tinut cont de audienta, am masurat traficul inregistrat pe blogurile respective", adauga Croitoru.

 

Ideea de publicitate pe bloguri sau blogvertising, cum mai este numita, nu este insa noua pentru mediul online romanesc. Inca de anul trecut se vorbea despre infiintarea unei retele numite chiar Blogvertising, in care sa fie incluse numele cele mai sonore din blogosfera si care sa ofere clientilor spatiu publicitar pe blogurile respective. In spatele acestui proiect, care a strans 150 de bloguri, dar a fost abandonat, a stat Razvan Varabiescu, managing director al companiei Media Direction. Tot el a fost cel care a convins acum Dacia sa intre cu publicitate pe bloguri. 

 

Dar demersul lui Varabiescu nu a fost singular. Ionut Oprea, unul dintre fondatorii Blog Agency, adica "un shop de marketing si comunicare online specializat, atat pe blogvertising, cat si pe crearea de bloguri profesioniste", derula in urma cu aproape doua luni o campanie pe blogurile din Romania care a atras peste 40 de bloggeri, precum si suma de 9.500 de euro oferita la licitatie de marketonline.ro, suma ce urma sa fie donata unui ONG.

 

Intrarea Dacia cu o campanie de promovare pe bloguri, printre care se detaseaza www.zoso.ro, va deveni, potrivit analistilor, un reper pentru orice promotie online ce va fi derulata in viitor. Campania creata de Dacia, KissFM, Graffiti BBDO si Media Direction foloseste toate canalele traditionale (TV, radio, print, Internet) si actioneaza ca un teasing pentru site-ul concursului creat special pentru lansarea noului model Dacia. Piata de publicitate online se va ridica undeva la 8 - 10 mil. euro anul acesta, potrivit estimarilor mai multor specialisti din piata.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Dacia pe bloguri
/media-marketing/dacia-pe-bloguri-1010301
1010301
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.