Castigatorii sunt...

Postat la 17 februarie 2006 3 afişări

Aceleasi emotii pe care le-au trait publicitarii recent la Effie le-au trait publisherii, saptamana trecuta. Dupa premierea celor mai eficiente campanii de publicitate, a fost randul editorilor sa-si vada cele mai citite publicatii "premiate" de Studiul National de Audienta (SNA).

Aceleasi emotii pe care le-au trait publicitarii recent la Effie le-au trait publisherii, saptamana trecuta. Dupa premierea celor mai eficiente campanii de publicitate, a fost randul editorilor sa-si vada cele mai citite publicatii "premiate" de Studiul National de Audienta (SNA).

Acum cateva saptamani, ochii editorilor de presa priveau cu atentie  performantele clientilor lor la Effie (festivalul care premiaza cele mai eficiente campanii). Saptamana trecuta, situatia a fost invers. Clientii si agentiile si-au atintit privirile asupra performantelor inregistrate de partenerii lor de comunicare, in ultimul SNA (perioada de masurare: februarie 2004 - ianuarie 2005).

Asa cum BUSINESS Magazin anticipa in numarul trecut, aceasta livrare (a 11-a), a relevat unele cresteri spectaculoase in presa cotidiana, dar si unele scaderi, la care piata se astepta mai mult sau mai putin. 

In primul caz, surpriza cea mare - la care nici editorii insisi nu se asteptau - este urcarea Jurnalului National in clasament, umar la umar cu Evenimentul Zilei (liderul consacrat al ultimelor valuri). Intact, care editeaza Jurnalul National, declarase pentru BUSINESS Magazin (editia trecuta) ca estimeaza un castig de 50-60.000 de cititori (la cei 583.000 inregistrati in valul precedent). Intact anticipa ca isi va pastra locul al treilea, admitand distanta mare fata de cel de-al doilea clasat, Evenimentul Zilei. 

SNA a aratat insa altceva: Jurnalul National a castigat 126.000 de cititori fata de livrarea precedenta (A 21,6%), in timp ce audienta cotidianului editat de Ringier a scazut cu 19.000 de cititori (- 2,6%). 

Asadar, atat Evenimentul Zilei, cat si Jurnalul National au cate 709.000 de cititori in medie pe editie (usorul avans pastrat de Evenimentul Zilei, de aproximativ 300 de cititori, este neglijabil, incadrandu-se in marja de eroare a studiului). 

La livrarea anterioara de date (pentru perioada de masurare octombrie 2003-octombrie 2004), Jurnalul National reusise sa urce pe locul al treilea in top, intrerupand dominatia Ringier in top trei ziare nationale (Libertatea, Evenimentul Zilei, Pro Sport).

O alta surpriza - desi oarecum asteptata de piata - este noul lider pe segmentul presei sportive. Pentru prima data de la lansarea SNA, Gazeta Sporturilor - cu o crestere de 2,2% a audientei - depaseste Pro Sport, care a pierdut 16.000 de cititori (- 3,1%) fata de livrarea anterioara. Gazeta Sporturilor are 513 mii de cititori in medie pe editie, iar Pro Sport are 498.000 de cititori. 

Surpriza si in segmentul presei auto: pentru prima data in studiu, ProMotor (brand autohton, lansat cu un an si jumatate in urma de PubliMedia International) s-a instalat confortabil pe prima pozitie in topul publicatiilor auto, cu 302.000 de cititori pe editie. Urmatoarea clasata in acest segment, Auto Motor si Sport are 261.000 cititori.

Ierarhia ghidurilor TV ramane nemodificata, dar Pro TV Magazin (cu 1.049.000 cititori) isi consolideaza pozitia de lider, fiind singurul ghid care a castigat cititori - performanta cu atat mai notabila cu cat, intre timp, a mai aparut pe piata un ghid tv serios mediatizat, Apropo TV (care nu figureaza inca in SNA). Celelalte ghiduri specializate care au audiente masurate au pierdut cititori, semnificative fiind scaderile inregistrate de publicatiile editate de Ringier: saptamanalul TV Mania (- 18.000 de cititori) si bilunarul TV Satelit (- 16.000 de cititori).

Ultimul SNA aduce si o veste trista pu-blisherilor revistelor destinate femeilor: publicatiile glossy inregistreaza, in marea lor majoritate, scaderi ale audientei. Nu acelasi lucru se intampla pe segmentul publicatiilor mass-market (Acasa Magazin, Ioana, Lumea Femeilor) - care continua sa castige cititori. 

Acasa Magazin a cunoscut cea mai importanta crestere, atat in cifre absolute (A16 mii de cititori), cat si procentuala (A 5,5%), ajungand la 308.000 de cititori pe editie, in conditiile in care datele sunt culese inainte de relansarea publicatiei (pe 31 ianuarie 2005), cand tirajul a crescut, conform editorilor publicatiei, de aproape cinci ori.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Castigatorii sunt...
/media-marketing/castigatorii-sunt-977870
977870
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.