Business Magazin, în 2009 - Povestea edy Spedition. Cum a construit Alin Popa un imperiu de tiruri

Postat la 18 iunie 2014 2239 afişări

Business Magazin grupează, cu ocazia aniversării a zece ani, cele mai interesante articole de copertă din paginile revistei.

Business Magazin, în 2009 - Povestea edy Spedition. Cum a construit Alin Popa un imperiu de tiruri

Alin Popa, fondatorul Edy Spedition, si-a restructurat compania si incepe lupta pentru mentinerea locului intai pe piata.

Anul 2009 a inceput pe scadere pentru grupul Edy. La Hunedoara si Timisoara, declinul cererii l-a facut pe liderul transportatorilor romani sa revanda companiei de leasing 200 de camioane. Dupa o rentabilizare la sange a afacerii, dezvoltarea de noi segmente si atragerea de noi clienti, grupul a reintrat pe o panta ascendentA. Acum insa, Alin Popa, fondatorul si dezvoltatorul Edy, se uita la dezvoltarea pe orizontala, la vanzarea activelor din afara businessului de baza, la achizitii si la extinderea agresiva in strainatate. E momentul.

"- Dar Edy cine e?

- Edy e fiul patronului.

- Nu e patronul?

- Nu.

- Eu asa am crezut.

- Nu. Patronul este din judetul Hunedoara. La inceput firma s-a chemat Alin Trans, dupa numele patronului, si a avut doar cateva camioane, 2-3, a inceput de jos, cu putin, apoi a inceput sa se dezvolte si sa cumpere din ce in ce mai multe camioane. La un moment dat a inceput sa cumpere multe tiruri deodata. Mergeau soferii in grupuri mari si aduceau tiruri Volvo nou-noute. Un cap tractor Volvo e in jur de 70.000 de euro sau cel putin asa era. Semiremorca e mai ieftina.

- Cam cat castiga oare Edy pe luna cu camioanele astea?

- Ba, si 100 de euro daca ii raman pe luna de la un camion dupa ce scade toate cheltuielile si tot ramane cu 100.000 de euro pe luna, dar eu cred ca face mai mult."

"Cu Edy in Europa" este un subiect deschis pe forumul Softpedia de utilizatorul Florin37, care povesteste, de-a lungul a mai multe postari, experienta unui drum din Romania pana in Irlanda in cabina unui tir Edy, alaturi de un sofer al companiei. Istoria firmei prin ochii soferului este aproape exacta. Alin Popa a inceput de jos, ca multi dintre oamenii de afaceri care au incercat sa dezvolte ceva la inceputul anilor '90.

"Noi facem bine. Si vom face si mai bine." Alin Popa are un zambet multumit. E intr-o zi de marti, la inceputul lui octombrie 2009. Au trecut 18 ani de cand a parasit slujba pe care o avea in Coca-Cola pentru a intra, la 20 de ani, pe cont propriu in afaceri. Acum, pe cartea sa de vizita scrie "Chairman of the Board". Nu mai e implicat de ceva timp in operatiunile de zi cu zi ale companiei. Mai precis de vreun an si mai bine, de cand a decis ca metoda de conducere antreprenoriala e deja insuficienta pentru dimensiunea la care ajunsese compania. A angajat atunci un board de directori cu experienta in multinationale si le-a cerut sa eficientizeze firma. A durut putin si au fost si decizii atipice. Insa EBITDA din 2009 a crescut fata de 2008, desi veniturile ar putea fi in scadere. Dar Alin Popa e in continuare Chairman al unei companii evaluate, la nivelul anului 2009, la 62 de milioane de euro.

CITITI AICI ARTICOLUL INTEGRAL din octombrie 2009.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
business magazin,
10 ani,
cover story
/media-marketing/business-magazin-in-2009-povestea-edy-spedition-cum-a-construit-alin-popa-un-imperiu-de-tiruri-12781058
12781058
comments powered by Disqus

ALEPH STORY: Cine sunt cei mai mari proprietari de terenuri Agricole din România

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.