Business Magazin, în 2009 - Cum arată o lume fără criză şi în care Europa este reîmpărţită

Postat la 06 iunie 2014 274 afişări

Business Magazin grupează, cu ocazia aniversării a zece ani, cele mai interesante articole de copertă din paginile revistei.

Business Magazin, în 2009 - Cum arată o lume fără criză şi în care Europa este reîmpărţită

Economia mondiala duduie. Ungaria este cea mai mare putere economica, avand un produs intern brut dublu fata de SUA, iar Romania este din acest punct de vedere la acelasi nivel cu Marea Britanie. Nu e o gluma, se intampla in lumea virtuala eRepublik, finantata recent de un fond de investitii din Franta cu doua milioane de euro. Bani cat se poate de reali.

Alaturi de Ungaria si Italia, Franta a intrat in conflict cu Suedia si Polonia. Disputa se da pentru teritoriile germane si daneze cucerite de alianta dintre suedezi si polonezi in urma cu doua saptamani. Bavaria apartine italienilor, iar Ungaria a ajuns sa imparta litoralul Marii Nordului cu Franta. Scenariul nu a parut sa-l deranjeze catusi de putin pe francezul Guillaume Lautour, partenerul fondului de investitii AGF Private Equity, cand a semnat saptamana trecuta ultimele documente privind majorarea participatiei detinute in eRepublik Labs, compania din spatele lumii virtuale eRepublik.

Fondul francez, membru al Allianz Group, a finantat eRepublik cu doua milioane de euro, prin intermediul unei infuzii de capital, preluand astfel un procent minoritar nespecificat de actiuni nou emise special pentru a face posibila tranzactia. Colaborarea dintre cele doua companii a inceput in urma cu un an, cand AGF Private Equity a facut prima investitie, in valoare de 200.000 de euro, in schimbul a 4% din actiunile eRepublik. Una dintre cele mai mici operate in istoria sa, daca e sa luam in calcul ca fondul specializat in investitii nelistate detine un portofoliu de peste 2,5 de miliarde de euro, din care 20% directionate catre 60 de companii din IT&C si internet.

S-ar putea spune ca prima investitie a fost un experiment, continuat acum cu o finantare de zece ori mai mare. “Uneori investim inca din primele etape de dezvoltare a unor companii cu potential, iar eRepublik este una dintre ele, aceasta noua tranzactie confirmand pariul facut pe lumea virtuala”, spune Lautour, membru de anul trecut in consiliul administrativ al companiei. Tot in iunie 2008, Alexis Bonte, actionarul majoritar si directorul executiv al eRepublik Labs, a investit inca 150.000 de euro, pe langa cele 200.000 de euro cu care a finantat initial afacerea, crescandu-si astfel participatia pana la 70%. In actionariatul companiei au mai intrat cu acelasi prilej opt antreprenori si investitori de tip “business angel”, printre care si doi romani stabiliti de mai multa vreme in Franta, investitia totala de pana acum in eRepublik depasind 2,75 de milioane de euro. In cifre, tranzactia de anul trecut - 11% din companie pentru 550.000 de euro - inseamna ca eRepublik a ajuns la o valoare de 5 milioane de euro, devenind astfel cel mai valoros site din Romania. “Dar finantarea actuala a fost facuta pe baza unei evaluari mai mari decat cea initiala”, mentioneaza Bonte.

In ce il priveste pe Lautour, decizia de a se implica intr-o noua runda de finantare pentru eRepublik pare sa fie motivata de cresterea industriei jocurilor, chiar si in aceasta perioada economica dificila, dar si de costurile mici de intretinere a unei companii din acest domeniu. Un studiu realizat recent de compania de cercetare de piata Strategy Analytics la nivel mondial sustine ca lumile virtuale vor inregistra o crestere exploziva in urmatorii ani, urmand sa ajunga la un numar total de 640 de milioane de cetateni in 2015, de trei ori si jumatate mai multi decat in prezent. Barry Gilbert, coordonatorul studiului, tine insa sa precizeze ca adevarata explozie va avea loc in cazul veniturilor celor ce opereaza lumile virtuale - din microtranzactii, taxe lunare pentru diferite servicii sau bunuri virtuale, dar si publicitate online. Numai microtranzactiile, cu o valoare destul de mica, de cel mult cateva zeci de euro fiecare, sunt estimate sa depaseasca 12 miliarde de euro in 2015, fata de aproximativ 717 de milioane de euro anul trecut.

“Cred ca singurele investitii care mai au sanse in perioada urmatoare sunt in special cele din mediul online”, crede Vlad Stan, fondatorul SeedMoney, un gen de fond de investitii care sustine proiecte online noi cu cel mult 50.000 de euro, in schimbul unui pachet minoritar de actiuni. Este insa de precizat ca un business bun in domeniul online nu inseamna adaptarea la scara mica a unui proiect international cunoscut, cum este YouTube, spre exemplu, sau in cazul de fata lumea virtuala Second Life, ci dimpotriva, dezvoltarea unui proiect local care sa aiba destul potential pentru a capata anvergura internationala. Iar criza economica este, in opinia lui Alexis Bonte, unul dintre cele mai prielnice momente pentru a investi intr-o companie aflata la inceput.

CITITI AICI ARTICOLUL INTEGRAL din iunie 2009.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
business magazin,
10 ani,
cover story
/media-marketing/business-magazin-in-2009-cum-arata-o-lume-fara-criza-si-in-care-europa-este-reimpartita-12706968
12706968
comments powered by Disqus

ALEPH STORY: BEST OF. Roşia Montană, o pierdere de aur!

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.