Radu Georgescu

Autor: Dorin Oancea Postat la 28 octombrie 2013 757 afişări

Radu Georgescu

Radu Georgescu este cunoscut pentru că a făcut afaceri cu Bill Gates într-o perioadă în care România nu prea făcea afaceri în general. Radu Georgescu a devenit, după trei exituri spectaculoase, un serial entrepreneur autentic şi de anvergură. Cea mai recentă vânzare, a companiei Avangate, îi întăreşte acest statut. Fondul american de investiţii Francisco Partners specializat în companiile tehnologice, care a atras din anul 1999 până în prezent fonduri de peste 7 mld. $, a cumpărat în octombrie 2013 toate acţiunile Avangate - un furnizor de soluţii şi servicii pentru distribuţia electronică de software fondat în anul 2006.

Radu Georgescu, românul care şi-a mutat afacerea în Sillicon Valley, spune că de la bun început, când a ales calea antreprenoriatului, a preferat poziţia de preşedinte, considerând din start că este mai potrivită pentru el. Antreprenorul povesteşte că a înţeles adevărata valoare a activităţii din domeniul calculatoarelor la terminarea facultăţii, când profesorul îndrumător a vrut să-i cumpere proiectul, dar el a preferat să-l licenţieze. Acesta a fost un moment de cotitură în viaţa sa, pentru că şi-a dat seama că în businessul cu software "faci o dată, dar vinzi de mai multe ori", după cum spune chiar Radu Georgescu.

De altfel, pe lângă ideile bine definite şi răspunsurile clare, Radu Georgescu se diferenţiază în mod evident de cei mai mulţi români care şi-au construit propriile afaceri. În vreme ce alţii se despart greu sau deloc de firmele pe care le-au construit de la zero, el şi-a propus din capul locului să facă firme, produse şi servicii pe care să le vândă. Ştie precis că în software ciclul de viaţă al unei firme este de circa zece ani şi cu precizie matematică indică cel mai potrivit moment pentru a vinde afacerea - atunci când este în plină creştere, înainte să se plafoneze. A tras învăţăminte din fiecare greşeală şi nu se codeşte câtuşi de puţin să spună, deopotrivă, care a fost eşecul şi învăţământul tras. Are o reţetă precisă de a-şi angaja oamenii şi crede că un om care a încercat şi a eşuat pe cont propriu "primeşte puncte în plus", pentru că "ştiu lucruri adevărate": ce înseamnă să fie antreprenori, să muncească, să greşească.

În plus, Radu Georgescu comunică foarte onest angajaţilor modelul afacerii, care înţeleg din start că afacerea va fi vândută la un moment dat. Nu investeşte niciodată doar într-o idee, pentru că pe lângă aceasta este nevoie de altele, între care oamenii care s-o pună în practică, un business plan, proiect pilot. Susţine cu tărie că un antreprenor trebuie să vândă atunci când primeşte o ofertă; altminteri, dacă îşi caută investitor, va primi mai puţini bani. Radu Georgescu este, în esenţă, un antreprenor în serie get-beget.

Ce afaceri a vândut Radu Georgescu:

Ce afaceri mai are Radu Georgescu:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
radu georgescu,
business magazin
/lideri/radu-georgescu-11573963
11573963
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.