Omul care a dublat numărul de clienţi ai eMAG

Autor: Ioana Matei Postat la 19 iunie 2013 4651 afişări

Bogdan Axinia conduce din toamna anului trecut operaţiunile platformei Marketplace ale eMAG, cel mai mare retailer online de produse preponderent din domeniul IT&C.

Concret, Bogdan Axinia este responsabil de aproximativ 8% din veniturile eMAG, adică peste 13 milioane de euro, procent estimat să crească în perioada următoare pe măsură ce gama de produse care acum cuprinde jucării, cărţi, articole de bricolaj, asigurări, călătorii sau puericultură va fi extinsă. Şi tot el a contribuit şi la faptul că numărul de vizitatori ai eMAG mai mult decât s-a dublat, de la 1,7 de milioane de vizitatori unici, când au fost deschise porţile Marketplace-ului, la 4 milioane în decembrie anul trecut.

Axinia şi-a dat seama că îşi doreşte o carieră legată de online încă din timpul facultăţii, însă, pentru că locuia în Iaşi, unde a urmat cursurile Facultăţii de Informatică din cadrul Universităţii Al. Ioan Cuza şi de unde oportunităţile în acest domeniu păreau să lipsescă, imediat după absolvire s-a mutat în Bucureşti. Aici a început să lucreze în 2001 ca programator la magazinultau.ro, unul din primele site-uri de ecommerce din România, apoi la diverse proiecte online în cadrul companiilor Open Link sau Ipsos Interactive Services.

„Era prin 2006, cred, când am văzut un anunţ de angajare pe poziţii de programator la eMAG„, îşi aminteşte Axinia primul pas al drumului care l-a adus unde este acum. De-a lungul timpului a fost cel care a pus bazele şi s-a ocupat de primul sistem de business intelligence al companiei, pe când departamentul de programare al magazinului online abia număra 5-6 angajaţi, şi a acumulat experienţă ca dezvoltator web. După cinci ani, văzând că „sunt puţine direcţii în care poţi să te duci in zona de dezvoltare soft", a acceptat o poziţie de business developer la Netbridge, ajungând în scurt timp directorul general al Netbridge Development, divizie cu 70 de angajaţi şi 7 site-uri în responsabilitate, printre care Auto.ro, Hit.ro, Business24.ro, Smartbuy.ro sau Animale.ro. 

Drumul lui Axinia s-a mai intersectat însă cu al lui Radu Apostolescu, fondatorul eMAG. „Au mai fost discuţii, recunosc, dar când mi-a spus ce vrea să facă în următorii ani cu eMAG Marketplace nu am mai stat pe gânduri", spune executivul care a fost atras inclusiv de componenta antreprenorială a proiectului. „Ţinta mea aici e clară: să ajung la momentul în care cifra de afaceri a eMAG Marketplace o va depăşi pe cea a eMAG„, spune Axinia, fără a da însă şi un orizont de timp pentru îndeplinirea acestui obiectiv.FUNCŢIE general manager

FUNCŢIE director eMAG Marketplace

VÂRSTĂ 35 de ani

CIFRĂ DE AFACERI 2012 165 de milioane de euro

ANGAJAŢI 550


100 de tineri manageri sau antreprenori care, la nici 40 de ani, conduc companii cu afaceri de milioane euro sunt puşi anual, încă din 2006, în lumina reflectoarelor de jurnaliştii BUSINESS Magazin. Indiferent că sunt formaţi în multinaţionale sau au dobândit experienţă clădind propriile afaceri, ei sunt nu numai etalonul mediului de business românesc, ci şi cei care trasează direcţiile economiei.

BUSINESS Magazin vă prezintă a opta ediţie a catalogului 100 TINERI MANAGERI DE TOP. Catalogul este disponibil din luna mai la toate punctele de difuzarea a presei Inmedio si Relay la pretul de 35 lei.

Urmărește Business Magazin

/lideri/omul-care-a-dublat-numarul-de-clienti-ai-emag-10987426
10987426
comments powered by Disqus

Aleph Story. De ce sunt mici salariile atât de mici în România?

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.