Manager la Zenith

Postat la 30 iunie 2008 200 afişări

Prin mainile Mariei Tudor trec zeci de milioane de euro - bugetele de publicitate ale clientilor Zenith Media. De opt ani, lupta pentru ca unii dintre cei mai mari advertiseri din piata sa aiba parte de expunere maxima in media. Lucrurile stau insa cu totul altfel cand vine vorba de propria persoana.

"Et voila, m-au prins, dau interviu, am facut si poze. Nu stiu de ce vreti sa faceti un interviu cu mine. Nu am nimic interesant de zis", a tinut sa declare inaintea interviului, dupa care a povestit cat sa scriem sase pagini.

Maria Tudor (40) conduce Zenith Media, una dintre cele mai importante agentii de media din Romania, lider de piata, conform studiilor RECMA (compania de cercetare care evalueaza industria media globala). Zenith Media a luat nastere la inceputul anului 2000, sub conducerea Mariei Tudor, si a fost un promotor al industriei comunicarii de media de sine statatoare. Compania afiliata la reteaua internationala Zenith Optimedia are in spate "mai mult decat EBITDA (profit operational) pur, are istorie, portofoliu, oameni, brand...", spune managerul. Are in spate aproximativ acelasi actionariat cu agentia de publicitate Saatchi & Saatchi, cu care inca imparte cativa clienti internationali, ca Toyota sau Bunge. Asta pentru ca agentia Zenith Media provine din departamentul de media al fostei agentii de publicitate Bates Centrade Saatchi&Saatchi, care sa divizat la nivel international.

"Suntem in discutii deja de ceva vreme cu Publicis Group. Discutiile sunt destul de avansate, ceea ce inseamna ca actionariatul probabil se va schimba la un moment dat."

No strings attached

Bates Centrade Saatchi & Saatchi sa divizat, iar Bates a devenit parte integranta din grupul international WPP. Reteaua internationala Zenith nu exista ca operatiune in Romania, ci doar sub forma departamentului de media al agentiei care tocmai disparuse. Practic, Zenith Media a plecat la drum cu zero clienti directi. Ce s-a incercat in primul an de existenta a fost crearea unei identitati separate pentru agentie. "Am reusit in scurt timp sa fim recunoscuti ca agentie independenta, lucru care din punct de vedere business presupunea cel putin 50% clienti directi (nu prin intermediul unei agentii de creatie cum functiona traditional). Cand am lansat Zenith, toate agentiile erau in general shopuri de media si isi faceau cifra de afaceri cumparand media in numele altor agentii. Noi ne-am asumat riscul unui volum mai mic, si am ales sa lucram pe clientii nostri, carora sa le oferim servicii complete de comunicare media", spune Tudor.

Primul client propriu a fost Allied Domecq, cu marcile Jack Daniel's, Ballantines, Teacher's, Finlandia.

"Directorul general al companiei, Roberto Roccatti, ne-a cerut ajutorul pe niste date, i-a placut ca am fost prompti, ne-am intalnit si am semnat primul contract in martie 2000.

"De atunci, compania a crescut si se numara azi printre cele mai mari agentii de media dintro piata dinamica, proaspat iesita din tranzitie si care se apropie vertiginos de jumatate de miliard de euro. Cu toate acestea, piata romaneasca de media actioneaza intr-un context global, si majoritatea agentiilor fac parte din grupuri internationale. "In publicitate si in media se practica deja contractele internationale. Daca esti dependent de un client international, la un moment dat se poate sa-l pierzi, iar acest lucru sa te afecteze negativ fara sa fie neaparat vina ta. La fel, poti sa castigi clienti internationali fara sa fie neaparat meritul tau", explica Maria Tudor. De altfel, cel mai dificil moment din cariera sa a fost determinat tot de pierderea unui astfel de client - Orange - cu care a lucrat din 1997 pana in 2003. "Nu cred ca a fost dificil, ci trist, dar lam perceput ca dificil, pentru ca am luato personal cand Orange a trebuit sa plece din Zenith. A fost aliniat la nivel international, in conditiile in care local avusesem o relatie foarte buna cu clientul si rezultate extraordinare." Lasand deoparte partea emotionala, Orange reprezenta foarte mult si din businessul agentiei, asa ca inceputul lui 2004 a fost extrem de greu pentru Zenith. Au avut noroc ca piata se afla intr-un moment de crestere favorabil, au avut sprijinul furnizorilor de media si au tras tare, iar in prima jumatate de an dupa pierderea contului de telecomunicatii, Zenith a participat la zece pitchuri din care a castigat noua. "Practic, la sfarsitul lui 2004, in conditiile in care nu mai aveam Orange, am avut crestere in cifra de afaceri.

"Pe de alta parte, un succes notabil de care managerul Zenith Media isi aminteste cu placere este castigarea contului Nestle. "La sfarsitul lui 2006, intr-o vineri dupa-amiaza, eram la masa cu un alt client. Asteptam raspunsul Nestle de o luna jumatate, iar eu am aceasta superstitie ca vineri dupaamiaza vin vestile proaste. Mi se trimisesera mailuri, dar nu eram in agentie. Am fost sunata, dar aveam telefonul dat pe silent. In cele din urma, am vazut foarte multe apeluri ratate si la primul telefon dat am aflat ca am castigat Nestle. A fost foarte frumos."

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Manager,
la,
Zenith
/lideri/manager-la-zenith-4074248
4074248
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.