ADN de lux
Se spune ca nu e bine sa amesteci businessul cu familia. Dar cand familia e elementul-cheie pentru o mai buna administrare a afacerii, termenii problemei se modifica. Delphine Arnault, fiica fashion mogulului Bernard Arnault, a trecut de la statutul de "copil de bani gata" la cel de "business woman" si pare a fi candidatul favorit la preluarea conducerii imperiului LVMH.
Din acest punct de vedere, Delphine s-a ridicat la inaltimea asteptarilor si a dus businessul tatalui sau mai sus pe scara celor mai profitabile companii. Perspectivele sunt promitatoare: daca mizeaza corect, singura femeie din board-ul LVMH va putea ocupa scaunul din capul "mesei" unde se pune lumea fashion la cale.
Catedrala modei
In timpul Renasterii, in 1593, cand anglicanii si catolicii europeni se confruntau cu numeroase divergente in planul ideologiei religioase, in Franta lua nastere o casa de vinuri nobile: Chateau d'Yquem, adica prima "caramida" de la baza a ceea ce astazi este un adevarat imperiu al luxului.
LVMH Mo?t Hennessy Louis Vuitton este holdingul francez nascut din aliante celebre: fuziunea dintre producatorul de sampanie fina Mo?t et Chandon (care are la baza societatea infiintata in epoca renascentista) si producatorul de coniac de top Hennessy, fuziune care a culminat, in 1987, cu alipirea casei de moda Louis Vuitton la aceste doua companii.
Rezultatul a fost mai mult decat remunerant: LVMH este astazi cel mai mare conglomerat de produse de lux din lume, cu o cifra de afaceri de peste 15 miliarde de euro.
Holdingul detine circa 60 de companii dintre care fiecare administreaza, in mod autonom, un anumit numar de branduri de prestigiu, printre care: Louis Vuitton, Fendi, Dior, Kenzo, Givenchy, Donna Karan, Guerlain, Dom Perignon, Chateau d'Yquem, Moet et Chandon, Hennessy. Succesul pe care l-a avut integrarea mai multor branduri aspirationale in grup a dat nastere la o reteta de business pe care nume celebre au preluat-o pentru a crea portofolii extinse de marci high-end, ca Pinault Printemps Redoute (din care face parte celebra marca Gucci) sau Richemont.
LVMH, imperiul cu peste 1.800 de magazine si 61.000 de angajati in lumea intreaga si care a inregistrat o cifra de afaceri de circa 15,3 miliarde de euro in 2006, este organizat sub forma unei piramide de companii interconectate si conduse centralizat de un singur om: Bernard Arnault. In conditiile in care moda a devenit un adevarat cult, iar brandurile de lux sunt supuse rigorii unei ierarhii, este usor de inteles de ce conducatorul celui mai mare conglomerat fashion de pe Glob a primit titulatura de "Papa al modei".
Pe urmele tatalui
Ca fiica a celui care coordoneaza trendurile din industria modei, Delphine Arnault, cea mai mare dintre cei cinci copii ai lui Bernard Arnault, a avut intotdeauna rezervat un loc in primul rand la prezentarile de moda ale LVMH. Dar in toamna anului 2003 Arnault a decis ca este momentul potrivit ca fiicei sale sa ii revina un loc in primul rand al board-ului afacerii pe care o conduce de aproape 20 de ani. Astfel, la 28 de ani, Delphine Arnault era singura prezenta feminina printre cei 16 membri ai consiliului de administratie al LVMH. Cand tatal tau este al saptelea cel mai bogat miliardar al lumii, sansele sa fii recunoscuta altfel decat fiica lui sunt minime. Insa Delphine a reusit sa treaca de la acest statut la cel de femeie de afaceri de succes, devenind o figura emblematica a modei franceze si una dintre cele mai bogate femei din lume.
In cadrul LVMH, Delphine gestioneaza divizia de incaltaminte si genti a grupului Dior si a contribuit in mod special la dezvoltarea diviziei de parfumuri a aceleiasi marci. Impreuna cu tatal si bunicul sau, Delphine detine pachetul majoritar al grupului, ceea ce ii ridica averea la peste 14,4 miliarde de euro.
Franta i-a adus apelativul de "Napoleon al afacerilor cu produse de lux", dar lumea internationala a modei o recunoaste sub numele de "Lupul in haina de casmir".
Businessul din moda
Delphine Arnault a crescut printre cele mai mari simboluri ale lumii fashion: John Galliano este cel care a initiat-o in acest domeniu timp de trei ani inainte de numirea ei in randurile fruntase ale companiei. Delphine a urmat Scoala de Studii Comerciale EDHEC din Lille si apoi London School of Economics. Pe parcursul formarii academice, fiica fashion mogulului Bernard Arnault a fost liderul catorva organizatii, nu neaparat legate de businessul tatalui sau. Printre acestea, Delphine a condus si cateva organizatii studentesti din cadrul scolii londoneze.
Dupa ce a absolvit London School of Economics si pana sa se implice in LVMH, Delphine a lucrat doi ani la firma de consultanta McKinsey din Paris. In 2000, a urmat cursul firesc in cariera pe care il ia orice mostenitor de imperii de afaceri si s-a alaturat grupului condus de tatal sau. Secretele businessului le-a invatat de la John Galliano, pentru ale carui colectii s-a ocupat de marketing si product development. In 2002, Delphine a preluat functia de director de resurse umane al LVMH, fiind prima femeie director din istoria grupului. In plus, s-a dedicat dezvoltarii brandului Dior, conducand in prezent divizia de pantofi si genti pentru femei a Dior, care e totodata unul dintre segmentele cu cea mai rapida crestere din tot grupul LVMH.
High class, low profile
Personalitatea lui Delphine Arnault a fost adeseori carterizata ca fiind silentioasa. De cele mai multe ori, a preferat sa se mentina departe de atentia presei. Ca si tatal sau, Delphine este o impatimita a artei, unul dintre curentele ei preferate fiind dadaismul.
Ochiul critic si un bun-simt al produsului i-au adus aprecierea colegilor din LVMH, cum ar fi Sidney Toledano, CEO al Dior Couture, care a tinut sa precizeze ca Delphine este tratata la fel ca oricare alt angajat al companiei, tatal ei insistand in mod special asupra acestui lucru.
Jobul caruia i s-a dedicat si care pare sa cucereasca toti membrii familiei Arnault (fratele lui Delphine, Antoine, este si el implicat activ in companie) cere insa si numeroase sacrificii. Ea calatoreste foarte mult, fie pentru a vizita fabricile Dior, fie pentru a verifica modul de expunere a produselor pe rafturile retailerilor cu care colaboreaza. Cei care o cunosc spun despre Delphine ca aparenta timiditate pe care o afiseaza la inceput ascunde un ochi critic si o capacitate de analiza extraordinara pe care le-a mostenit de la tatal sau odata cu determinarea de a face totul aproape perfect.
Fashion icon
Ziua poarta Dior, noaptea Louis Vuitton. Femeia de la conducerea celui mai mare producator de articole de lux nu putea sa fie decat una dintre cele mai stilate aparitii de la evenimentele mondene din lume. Discretia pe care o afiseaza intotdeauna au facut ca referirile pe care presa internationala le face la adresa ei sa fie putine si sarace in informatii.
Cu toate acestea, casatoria cu Alessandro Vallarino Gancia, mostenitorul de 38 de ani al unei dinastii de vinuri din Italia, a fost evenimentul anului in Franta si nu numai. Evenimentul organizat de Arnault insusi in cinstea "printesei" sale a indeplinit toate exigentele pentru a putea fi numit "de poveste": in incinta castelului Chateau d'Yquem din Bordeaux, Karl Lagerfeld si alte personalitati de vaza ale podiumurilor internationale au onorat invitatia celui mai bogat om al Frantei de a participa la nunta fiicei sale, ce si-a facut aparitia intr-o rochie de mireasa cu adevarat de basm special conceputa de John Galliano. De la rochia haute couture la costumul business-wise, Delphine Arnault a demonstrat ca detine atat stilul si candoarea unei vedete de pe covorul rosu, cat si rigurozitatea si responsabilitatea necesare pentru conducerea unui imperiu business.
URMATORUL EXECUTIV?
Aducerea unui membru al familiei, tanar si fara experienta, in board-ul administrativ al unei companii publice ar fi fost un subiect hipersensibil in multe zone ale lumii, dar in Franta a devenit deja o practica comuna. Cu Delphine, familia Arnault detine 47,5% din capitalul LVMH si 65% din drepturile de vot. Delphine este al treilea reprezentant al familiei in board, dupa tatal si bunicul sau, iar toate prognozele inclina catre o viitoare prezenta feminina nu doar in board, ci in fruntea intregului holding francez.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro












