A muncit cinci ani în Africa de Sud ca să strângă bani să-şi facă o afacere în ţară. Românii nu îi cumpără produsele

Autor: Ioana Matei Postat la 28 mai 2014 40063 afişări

A muncit cinci ani în Africa de Sud ca să strângă bani să-şi facă o afacere în ţară. Românii nu îi cumpără produsele

“Îmi impun să nu petrec mai mult de nouă ore pe zi la atelier”, îşi descrie Felicia Coteanu activitatea în cadrul Tria-Alfa, afacerea construită pe nişa “bijuteriilor fantezie” încă din 2008. După ce a absolvit Liceul Economic şi a studiat în cadrul Facultăţii de Finanţe şi Contabilitate din cadrul Academiei de Studii Economice din Capitală, Felicia Coteanu a plecat, în ‘94, în Africa de Sud. La început, a lucrat acolo în domeniul contabilităţii, iar după doi ani s-a angajat într-un domeniu mai pe placul ei, în cadrul unei firme de export de artă africană.

Antreprenoarea s-a întors în ţară în 1999, iar un an mai târziu, cu banii câştigaţi în Africa de Sud, a deschis afacerea Tria-Alfa împreună cu soţul ei, de profesie bijutier. Au început cu vânzarea de bijuterii importate în Grecia, iar apoi au hotărât să producă, serii mari de bijuterii doar pentru export. Motorul afacerii cu zece angajaţi îl reprezintă în continuare exportul, Tria-Alfa rămânând pe piaţa autohtonă pe nişa bijuteriilor de mireasă prin intermediul unui magazin online. Cea mai mare parte a producţiei se îndreaptă către pieţele din afara României, ca urmare a cererii reduse de pe piaţa locală. Identificarea de clienţi în străinătate este una dintre dificultăţile antreprenorilor români cu producţie locală.

Perioada 2010-2012 a fost, din punctul de vedere al antreprenoarei, cel mai dificil moment din carieră, efectele crizei fiind resimţite de afacerea pe care o conduce. Adaptabilitatea şi dezvoltarea tehnologiilor de producţie în acord cu cerinţele pieţei reprezintă principalele strategii de dezvoltare a firmei, iar calităţile feminine care ajută în business sunt, din punctul de vedere al antreprenoarei, atenţia pentru detalii, abilităţile artistice, perseverenţa, dorinţa de a evolua şi de a învăţa.

Urmărește Business Magazin

/lideri/a-muncit-cinci-ani-in-africa-de-sud-ca-sa-stranga-bani-sa-si-faca-o-afacere-in-tara-romanii-nu-ii-cumpara-produsele-12656957
12656957
comments powered by Disqus

ALEPH STORY: Adevăratul indicator al crizei: numărul de angajaţi din companii a coborât pentru prima dată sub 4 milioane de oameni. O discuţie cu Dana Ciriperu, Ziarul Financiar şi Ioana Răduca, Aleph News

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.