LIVE: ZF Real Estate by Storia - Ce trebuie să ştii ca să devii agent imobiliar?

100 cele mai puternice femei din business: Gabriela Matei, general manager Microsoft România

Autor: Bogdan Angheluţă Postat la 07 aprilie 2018 692 afişări

Văd o importantă diferenţă de nuanţă între imagine şi reputaţie, prima fiind uşor depăşită moral

100 cele mai puternice femei din business: Gabriela Matei, general manager Microsoft România

În contextul în care afacerile devin din ce în ce mai digitale. Mai simplu, ne depărtăm de stereotipurile imaginii „omului de afaceri“ al secolului trecut, dar valorile şi verticalitatea cred că au fost şi vor rămâne criterii de departajare între oameni, în viaţa personală sau în afaceri.

Reputaţia este una dintre cele mai preţioase resurse personale pe care le deţinem; aceasta defineşte felul în care colegii, subordonaţii sau managerii se poziţionează în relaţia cu tine, defineşte oportunităţile şi parteneriatele ce ţi se oferă în lumea businessului, fiind unul dintre pilonii de la baza succesului personal pe termen lung, spune Gabriela Matei. Subsidiara locală a companiei americane a terminat 2016 cu o cifră de afaceri de 277,8 mil. lei şi un profit net de 45 mil. lei.

Gabriela Matei a devenit general manager al Microsoft Romania la 1 iulie 2016, înlocuindu-l pe Kostas Loukas, care a preluat un nou rol în cadrul organizaţiei Microsoft din Europa Centrală şi de Est (CEE). „Cred că modul ideal şi «sustenabil» de a-ţi construi reputaţia e de a te asigura că reflectă cât mai bine activitatea şi personalitatea ta şi presupune enorm de multă muncă şi seriozitate. Odată demontată, reputaţia e aproape imposibil de reparat, deci pe termen lung riscurile depăşesc câştigurile, în viziunea mea”, remarcă general managerul companiei Microsoft.

În ceea ce priveşte strategia legată de imagine, Gabriela Matei spune că încearcă să fie cât mai fidelă principiilor care o ghidează  şi o definesc ca om. „Ţin foarte mult ca răspunsurile şi acţiunile mele să fie cele naturale, pentru că în asta văd cheia unui comportament consecvent. Iar consecvenţa e esenţială, pentru că nu vei putea avea o reputaţie dacă felul tău de a acţiona se schimbă în fiecare an. De fapt, vei putea – dar ceea ce ar reieşi ar fi că eşti un om imprevizibil şi nehotărât.”

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.