Regele Centrului Vechi. Povestea afacerii care a cucerit inima Bucurestiului

Autor: Iuliana Roibu Postat la 21 noiembrie 2010 1395 afişări

Centrul Vechi a devenit cel mai important pol de petrecere a timpului liber pentru toti bucurestenii, generand afaceri de aproximativ 150 de milioane de euro. In acest context, primul om de afaceri care a mizat pe Centrul Vechi cu cinci ani in urma, Dragos Petrescu, defineste 2010 ca fiind un "an senzational". Cum a procedat cel care a mizat pe bere, pe mancarea ieftina si pe centrul vechi al Bucurestiului pentru a da lovitura?

Nu stiu ce are de gand: mi-a zis ca o sa bage cateva sute de mii de euro si o sa faca acolo cel mai mare restaurant al lui, cu 400 de locuri sau asa ceva." Eram la telefon cu o prietena care tocmai vorbise cu Dragos Petrescu, fondatorul City Grill. Era la inceputul anului 2005, cand tonul neincrezator al interlocutoarei mele era clar influentat de modul in care Centrul Vechi arata atunci: un loc plin de locatari ilegali, intunecos, murdar, cu strazile sparte, plin de caini vagabonzi si mirosuri incerte. Un loc pe unde nu era prea sigur sa mergi nici ziua, ca sa nu mai zicem la caderea intunericului. La vremea aceea, erau in Centrul Vechi cateva cluburi - Fire, Backstage -, cateva baruri precum Club A sau Jukebox si cafeneaua Amsterdam, deschisa cu mult curaj de un olandez, Jerry van Schaik. La cateva zile distanta, am trecut pe Calea Victoriei si am facut un scurt ocol sa vad unde urma sa investeasca Dragos Petrescu 300.000 de euro. Am gasit niste schele acoperite cu o pancarta mare pe care scria "Noi deschidem zona".

Salt cu un an, in primavara lui 2006. Sunt pe terasa City Grill Centrul Istoric, stau de vorba cu Daniel Mischie, directorul de dezvoltare al afacerilor lui Dragos Petrescu si actionar minoritar in grup. Imi spune ca are o exclusivitate pentru mine si ca grupul este pe final cu lucrarile la Caru' cu Bere, care a avut nevoie de investitii de 1,5 milioane de euro si care va fi inaugurat in toamna. "Voua chiar va place aici", i-am spus razand lui Mischie, caruia replica nu i s-a parut deloc amuzanta. Dragos Petrescu si echipa lui chiar aveau de gand sa faca bani din Centrul Vechi. Si chiar au facut.

In 2010, jumatate din cifra de afaceri a lui Dragos Petrescu (de 16 milioane de euro, cu profit net de 1,5 milioane de euro) a fost atrasa de restaurantele sale din Centrul Vechi. Numai Caru' cu Bere si Hanul Berarilor singure au atras 42% din cifra de afaceri (6,7 milioane de euro), iar City Grill, Cantina si Bundetot au contribuit cu peste 1 milion de euro. Mai este si primul BackWerk (o franciza germana luata de Dragos Petrescu ca masterfrancizor pe Romania), deschis anul acesta vizavi de Spitalul Coltea, care are zilnic o medie de 400 de clienti cu un consum mediu de 2,5 euro.

Cele cinci businessuri din Centrul Vechi reprezinta nu numai afaceri cu o rata buna de incasari, dar si o prezenta semnificativa in cel mai fierbinte punct al Capitalei din acest an, cand toate celelalte zone de petrecere a timpului liber din Bucuresti au cazut in dizgratie odata cu inceperea dezvoltarii Centrului Istoric. Astfel, daca in 2008 erau in Centrul Vechi putin peste 30 de localuri, 2009 si 2010 au adus o triplare a numarului acestora, dar si un trafic incredibil de clienti pe stradutele mai mult sau mai putin pavate din interiorul patratului format de bulevardele Regina Elisabeta, I.C. Bratianu, Calea Victoriei si Splaiul Independentei.

"In ultimii doi ani s-au deschis cateva zeci de restaurante, pub-uri, cafenele si tot felul de alte concepte de localuri in Centrul Istoric, iar acum numarul acestora depaseste 100, mergand spre 120", spune Daniel Mischie, director de operatiuni si actionar minoritar in cadrul afacerii controlate de Dragos Petrescu. De saptamana trecuta, Mischie este si director al Asociatiei Comerciantilor din Centrul Istoric - Micul Paris, conducand un grup de initiativa din care mai fac parte Mugur Mihaescu (proprietarul St. Patrick), Radu Diaconu (proprietarul Les Bourjois) si Marilena Andries (proprietara Il Pianissimo).

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/cover-story/regele-centrului-vechi-povestea-afacerii-care-a-cucerit-inima-bucurestiului-7731723
7731723
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.