Ieftin: costurile mari ale pretului mic

Postat la 07 iunie 2010 43 afişări

El ieftineste, noi am ieftinit, ea are preturi scazute, ei vor si mai ieftin; altii sunt putin mai scumpi, dar au servicii mai bune. Noi cumparam doar ieftin, el spune ca e prea sarac pentru a cumpara ieftin. Lumea e plata, s-a globalizat; inseamna aceasta ca a devenit ea si ieftina? Tu cum te impaci cu ieftinul? Cum relationeaza compania ta cu lucrul ieftin? Dar cel mai important lucru este ca din ruinele consumismului de pana mai ieri si din cumpatarea de astazi se naste noua clasa de mijloc a lumii.

Intors la conducerea producatorului de bere Bergenbier dupa un an si mai bine, Mihai Ghyka marturisea recent ca a gasit o alta atmosfera in randul consumatorilor. Managerul vorbeste de o modificare a prioritatilor individului si ale familiei sale, indusa de lipsa orizontului de iesire din criza si de vestile negative de zi de zi. Consumatorul a decis ca poate sa mai astepte pana sa-si schimbe masina, poate sa si manance mai ieftin si poate sa se rezume la strictul necesar pentru a se asigura ca maine, cand poate nu va mai avea de lucru sau va avea un salariu mai mic, sa aiba economii.

Tendintele aparute in obiceiurile consumatorilor, valabile nu numai in Romania, ci si in restul Europei sau in Statele Unite, li se adauga si efectele influentei din partea Chinei si a Indiei asupra economiei mondiale, furnizoare de produse si servicii ieftine. Si nu numai: exista o piata importanta a fortei de munca ieftina, piata din care romanii au facut si fac parte, alaturi de locuitorii altor economii emergente. Nu poate fi ignorata nici piata copiilor de produse scumpe - ceasuri, parfumuri, haine - vandute la preturi reduse, piata aflata in plina expansiune, cu furnizori consacrati, sisteme de transport si retele de distributie, indeosebi prin intermediul internetului.

Economia produselor la pret redus are si avantaje: aduce castiguri rapide, eventual chiar consistente, date fiind volumele mari de marfuri vandute, nu presupune investitii majore si e mult mai dinamica decat cea a produselor clasice.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
cover story,
ieftin,
Unilever,
Bergenbier
/cover-story/ieftin-costurile-mari-ale-pretului-mic-6274933
6274933
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.