Alberto Chueca, CEO, Lidl România: „Ştim că merită să investim în România. România este şi rămâne o piaţă strategică pentru Lidl”

Autor: Ioana Matei Postat la 13 octombrie 2025 545 afişări

Cu o experienţă de peste 15 ani în cadrul Lidl, Alberto Chueca a preluat în 2024 conducerea companiei din România, liderul pieţei de retail alimentar. După primul său an la Bucureşti, vorbeşte despre provocările unei pieţe volatile, despre echilibrul dintre strategie globală şi adaptare locală şi despre modul în care încrederea rămâne cel mai important capital al unui lider. Iar când nu discută despre cifre şi planuri de investiţii, glumeşte că „exportă” în Spania ciorbă de burtă, papanaşi şi ciocolată Dubai DELUXE made in România - o parte din ţara noastră care, spune el, cucereşte rapid şi cele mai exigente gusturi.

Când a primit propunerea de a conduce Lidl România, Alberto Chueca ştia deja că vine într-o piaţă complexă, dar şi într-una dintre cele mai performante din grup. „Ştiam că Lidl România este lider de piaţă şi că este foarte iubit şi apreciat, nu doar preferat pentru preţurile foarte bune şi mici”, povesteşte el. Ţara o cunoştea însă mai ales din poveşti – „una dintre ţările latine, din punct de vedere cultural şi al limbii” – şi din meciurile pe care le urmărea în copilărie. „Şi, bineînţeles, pentru că am 41 de ani, ştiam aproape toţi fotbaliştii Generaţiei de Aur.

” Mutarea în România a însemnat pentru executivul de origine spaniolă nu doar un nou rol profesional, ci şi un nou început de viaţă. A venit împreună cu familia şi spune că decizia a fost una firească. „Percepţia mea despre România a fost una bună de la început, altfel nu m-aş fi mutat aici cu familia mea, ceea ce am şi făcut. Îmi amintesc că prima dată când am vizitat Bucureştiul, pe Calea Victoriei, fiind o zonă plină de viaţă, cu traficul închis, cu multe terase, cafenele, magazine şi locuri de unde poţi lua o îngheţată, ne-am simţit ca şi cum am fi fost în Madrid sau Zaragoza. A fost foarte frumos.” În timp, spune el, a descoperit că între români şi spanioli există o apropiere naturală. „Avem cam aceleaşi priorităţi în viaţă: să avem grijă de familiile noastre, să petrecem timp de calitate cu prietenii şi să descoperim cât mai mult din ce are lumea de oferit. De aceea, în România mă simt ca acasă.”

Cu o carieră de peste 16 ani în cadrul Lidl, Alberto Chueca a parcurs un traseu internaţional complex, de la vânzări la management strategic, coordonând echipe şi operaţiuni în Spania, Germania şi România. Şi-a început parcursul în cadrul Lidl Spania în 2009, ca Sales Manager, iar după aproape un deceniu a avansat treptat către roluri europene de conducere: Sales & Operations Manager la sediul central, apoi Sales Area Manager în Germania. Din 2018 a făcut parte din boardul Lidl Spania, în rolul de COO şi membru al consiliului de administraţie, contribuind la consolidarea operaţiunilor şi la implementarea unor proiecte majore de transformare organizaţională. Din septembrie 2024, a preluat conducerea Lidl România în calitate de CEO, aducând o perspectivă europeană asupra pieţei locale şi o experienţă solidă în dezvoltarea sustenabilă a reţelelor de retail. Primul său an în România a fost, însă, departe de a fi unul liniştit. Dincolo de adaptarea culturală, provocările profesionale au fost multiple: plafonarea adaosului comercial, creşterea TVA, impredictibilitatea fiscală şi o piaţă marcată de inflaţie.


DE LA UN DEPOZIT GERMAN LA UN LIDER GLOBAL ÎN RETAIL

Istoria Lidl începe în anii 1930, când compania funcţiona ca un distribuitor en-gros de produse alimentare în Germania. Prima sa unitate modernă de tip supermarket a fost deschisă în 1973, la Ludwigshafen-Mundenheim. După o extindere rapidă pe piaţa germană, Lidl a început expansiunea internaţională în anii ’90, inaugurând primele magazine în Franţa în 1989. În 2017, retailerul a pătruns şi pe piaţa americană, continuând să se dezvolte la nivel global. În România, retailerul a intrat în 2011. Astăzi, Lidl operează mii de magazine în Europa şi dincolo de graniţele ei, rămânând fidel modelului de tip discount care l-a consacrat: produse de calitate la preţuri accesibile.


Pentru Alberto Chueca, toate acestea au devenit testul suprem al rezilienţei. „A fost un an intens, marcat de provocări majore venite, de fapt, din mediul extern pieţei: plafonarea adaosului comercial, instabilitatea politică şi impredictibilitatea fiscală. Noi am reacţionat rapid şi responsabil, protejând clienţii de efectul imediat al creşterii TVA-ului pentru o selecţie de produse de bază, menţinând totodată stabilitatea companiei într-un context volatil.” Într-un retail tot mai competitiv, miza păstrării încrederii a fost dificilă. „Pentru mine, acest an a demonstrat încă o dată că flexibilitatea şi responsabilitatea sunt esenţiale pentru a păstra încrederea clienţilor, angajaţilor şi a partenerilor şi a rămâne prima lor alegere.” De altfel, pentru orice CEO din retailul alimentar, presiunea vine nu doar din cifre, ci şi din aşteptările oamenilor. Executivul spune că Lidl a ales să-şi menţină promisiunea – calitate la cel mai bun preţ, indiferent de context. „Chiar şi în contextul creşterii TVA şi al presiunii inflaţioniste, am acţionat responsabil, ne-am protejat clienţii şi nu le-am transmis unu la unu creşterile de preţ din industria alimentară. Am operat modificări de preţ în marja care ne permite să asigurăm raportul calitate–preţ pentru întreg sortimentul nostru, fără a face rabat de la ofertele cu care ne-am obişnuit clienţii.” Pentru el, de altfel,  relaţia cu clientul nu se reduce la bonul fiscal, ci la experienţa completă – de la raft până acasă. „Credem că valoarea adăugată pe care o putem oferi clienţilor vine şi din modul în care devenim parte din vieţile lor, prin experienţa de shopping din magazinele noastre şi prin produsele pe care le aduc acasă.”

 

România, o piaţă strategică în continuare

Retailul alimentar din Europa traversează transformări accelerate, însă, potrivit CEO-ului Lidl România, ei şi-au propus să continue investiţiile semnificative pe piaţa locală. „Investiţiile Lidl România înseamnă creştere sustenabilă şi investiţii în oameni. Până în 2030 vom deschide 200 de magazine, vom continua să susţinem zeci de mii de locuri de muncă şi să aducem valoare pentru oameni. Dincolo de cifre, viitorul nostru este despre oameni şi încredere”, spune Alberto Chueca. Această direcţie este întărită de campania internaţională „Lidl. Ştii că merită.”, implementată în toate cele 31 de ţări în care grupul este prezent. „Prin această campanie transmitem angajamentul nostru de a oferi clienţilor calitate şi preţ corect, dar şi recunoaşterea a ceea ce contează cu adevărat în viaţă: siguranţă, încredere şi posibilitatea de a-ţi transforma visurile în realitate.” România are un rol esenţial în această strategie de lungă durată. „România este şi rămâne o piaţă strategică pentru Lidl, bazată pe un echilibru solid între forţa unei strategii globale şi o abordare locală agilă. Beneficiem de expertiza şi puterea de cumpărare a Lidl la nivel european, dar succesul nostru se bazează pe capacitatea echipei locale de a înţelege piaţa şi de a găsi soluţii adaptate clienţilor români.” În ochii lui Alberto Chueca, consumatorul român este matur, atent şi curios. „Românii sunt mai atenţi la raportul calitate–preţ, dar şi la experienţele pe care le trăiesc. Sunt din ce în ce mai informaţi şi mai conştienţi de alegerile pe care le fac. Iar noi ne propunem să oferim exact asta: valoare adăugată în viaţa lor, zi de zi.”


„Cea mai importantă decizie pe care am luat-o a fost să am încredere şi să îmi ascult echipa încă din prima zi. Am considerat esenţial
să evit criticile facile şi să recunosc meritele echipei Lidl România pentru succesul pe care l-a avut şi înainte să vin eu.
Cred cu tărie că, împreună, putem doar să fim şi mai buni, şi că, prin munca şi colaborarea noastră, vom rămâne
în continuare prima alegere pentru toţi colegii, clienţii şi partenerii noştri.”

Alberto Chueca, CEO, Lidl România


Leadership, oameni şi încredere

Pentru Alberto Chueca, leadershipul nu se măsoară doar în rezultate, ci mai ales în capacitatea de a inspira, de a asculta şi de a construi echipe care se simt valorizate. „În cei 15 ani în Lidl, înainte să devin CEO, am coordonat activităţi ce ţin de vânzări şi operaţiuni. Aşa că mi-am format un stil de leadership centrat pe oameni şi nevoile lor, fie că vorbim de colegi, clienţi sau parteneri de business”, spune el. Această abordare, ancorată în experienţa acumulată „la firul ierbii”, în retailul de teren, este dublată de o orientare constantă către date şi performanţă. „Combin această atenţie la oameni, care a fost sporită de experienţa în operaţiuni, unde am avut în subordine echipe numeroase, cu orientarea către date, către cifre şi indicatori.” Alberto Chueca vorbeşte şi despre importanţa încrederii reciproce şi a echilibrului între oameni şi procese. Pentru el, succesul nu înseamnă doar cifre de vânzări, ci şi un climat în care oamenii simt că munca lor contează. „Cea mai importantă decizie pe care am luat-o a fost să am încredere şi să îmi ascult echipa încă din prima zi. Am considerat esenţial să evit criticile facile şi să recunosc meritele echipei Lidl România pentru succesul pe care l-a avut şi înainte să vin eu. Cred cu tărie că, împreună, putem doar să fim şi mai buni, şi că, prin munca şi colaborarea noastră, vom rămâne în continuare prima alegere pentru toţi colegii, clienţii şi partenerii noştri.” Iar în contextul în care piaţa muncii se schimbă rapid, iar tinerii profesionişti caută sens, nu doar stabilitate, liderul Lidl România are un sfat clar pentru cei aflaţi la început de drum: „Să fie deschişi şi curajoşi şi să îşi dedice energia pentru a livra proiectele pe care le au la cel mai înalt standard. Succesul în carieră se construieşte prin respect deplin faţă de toţi cei din jur, indiferent de rol, şi printr-o colaborare eficientă şi autentică. Nu e suficient să crezi că eşti mai bun decât colegii tăi, trebuie să o dovedeşti mereu prin munca ta”.  Pentru el, cultura unei organizaţii mari se construieşte prin gesturi mici şi prin decizii coerente. În aceeaşi logică, el vorbeşte despre promisiunea Lidl ca despre un angajament real faţă de oameni şi viitor: „Viitorul Lidl se bazează pe calitate, sustenabilitate şi parteneriate durabile, aducând valoare reală oamenilor, oferindu-le experienţe şi sprijinindu-i să-şi îndeplinească visurile, fie că vorbim de afacerea lor, atunci când ne referim la producători, de cariera lor, dacă e vorba de angajaţi sau pur si simplu de posibilitatea de a te bucura de ceea ce contează cu adevărat în viaţă şi de a nu avea grija cumpărăturilor.”

 

Între descoperire şi apartenenţă

După un an petrecut în România, Alberto Chueca recunoaşte că procesul de adaptare a fost mai uşor decât s-ar fi aşteptat. „Nu sunt atât de multe diferenţe între români şi spanioli, pentru că şi românii, şi spaniolii sunt oameni deschişi, gata să te ajute oricând, chiar dacă abia te-au întâlnit. Avem aceeaşi dorinţă de a petrece timp cu familia şi prietenii”, spune el zâmbind. Totuşi, există un detaliu cu care glumeşte adesea: „Dacă ar fi să punctez ceva ce mi s-a părut un pic dificil la acomodare, a fost să mă obişnuiesc cu traficul şi modul de condus din Bucureşti.” Contactul direct cu echipa Lidl România, dar şi cu clienţii, i-a oferit o perspectivă neaşteptată asupra spiritului local. „Am observat, mai întâi la colegi, şi apoi şi la clienţi, că românii au un talent remarcabil de a învăţa limbi străine. Am întâlnit foarte multe persoane care vorbesc şi înţeleg foarte bine spaniolă, iar ceea ce m-a impresionat a fost faptul că mulţi spun că au învăţat pur şi simplu uitându-se la seriale în spaniolă. Este o dovadă în plus că poporul român are o adaptabilitate extraordinară.” Despre ţară, vorbeşte cu entuziasm, ca despre un loc pe care l-a descoperit treptat, fără grabă. „Recomandarea mea pentru oricine ar vrea să se mute în România ar fi să fie mereu foarte atent în jurul lui, să descopere în tihnă lucrurile – de la minunatele peisaje din Carpaţi, la frumuseţea şi istoria Sibiului, la toate tradiţiile atât de frumos păstrate, precum Mărţişorul. România are foarte multe lucruri de oferit şi, în opinia mea, un potenţial turistic foarte mare, care ar trebui intens promovat în străinătate.” Alberto Chueca are şi o listă proprie de „exporturi” culturale şi gastronomice. „Clar aş exporta câteva produse vedetă din bucătăria românească, care cred că în Spania ar fi foarte iubite repede: ciorba de burtă, papanaşii sau ciocolata de tip Dubai, marca noastră proprie Deluxe, pe care o producem 100% în România, şi pe care deja o ‘export’ în Spania de fiecare dată când îmi vizitez mama.” În afara biroului, timpul liber îl împarte exclusiv cu familia. „Sunt o persoană foarte familistă şi, chiar dacă din cauza responsabilităţilor mele nu îmi pot petrece tot timpul pe care mi-l doresc cu familia, nu las alte lucruri să mă întrerupă atunci când sunt cu ei. Timpul meu personal este foarte valoros pentru mine şi îl dedic în întregime familiei mele.” Acest echilibru între rigoare profesională şi stabilitate personală pare să fie una dintre cheile longevităţii sale în grupul Lidl. De altfel, şi felul în care vorbeşte despre echipa din România trădează o formă de respect profund. După un an plin de provocări, Alberto Chueca priveşte spre viitor cu aceeaşi convingere care i-a ghidat parcursul în ultimele două decenii: performanţa sustenabilă începe cu oamenii. Într-o piaţă care se transformă constant, Lidl continuă să se adapteze unui context economic volatil, menţinând accentul pe eficienţă, continuitate şi echilibru între interesele clienţilor, angajaţilor şi ale companiei. Iar povestea celui care conduce astăzi compania vine să susţină această direcţie şi arată că poţi veni din altă cultură, din altă ţară şi totuşi să te simţi acasă, atâta timp cât împărtăşeşti aceleaşi valori: respect, muncă, echilibru şi dorinţa de a face lucrurile mai bine, zi de zi.     

 

BIO Alberto Chueca, CEO, Lidl România

Œ Cu o carieră de peste 16 ani în cadrul Lidl, Alberto Chueca a parcurs un traseu internaţional complex, de la vânzări la management strategic, coordonând echipe şi operaţiuni în Spania, Germania şi România.

 Şi-a început parcursul în cadrul Lidl Spania în 2009, ca Sales Manager, iar după aproape un deceniu a avansat treptat către roluri europene de conducere: Sales & Operations Manager, apoi Sales Area Manager în Germania. Din 2018 a făcut parte din boardul Lidl Spania, în rolul de COO şi membru al consiliului de administraţie, contribuind la consolidarea operaţiunilor şi la implementarea unor proiecte majore de transformare organizaţională.

Ž Din septembrie 2024, preia conducerea Lidl România în calitate de CEO, aducând o perspectivă europeană asupra pieţei locale şi o experienţă solidă în dezvoltarea sustenabilă a reţelelor de retail. Tot atunci a devenit şi preşedinte al Consiliului de Conducere al Lidl România.

Sursa: LinkedIn

 

Cinci întrebări şi răspunsuri din interviul cu Alberto Chueca, CEO, Lidl România

1. Cum descrieţi comportamentul de consum al românilor şi ce particularităţi îl diferenţiază de alte pieţe europene?

Având în vedere contextul din ultima perioadă, românii sunt mai atenţi la raportul calitate – preţ în mod constant. Am observat că atenţia clientului român la calitatea produselor este ridicată. Acesta este din ce în ce mai informat şi mai conştient de alegerile pe care le face atunci când vine vorba de produse. Însă, aş vrea să punctez şi o similitudine: oamenii caută, pe lângă cel mai bun raport calitate – preţ, experienţe. Iar noi asta ne propunem să oferim: valoare adaugată în viaţa clienţilor noştri, fiind parte din viaţa lor zi de zi.

2. Dacă ar fi să rezumaţi în trei cuvinte strategia Lidl România pentru viitor, care ar fi acestea?

Ştii că merită. Detaliind un pic, însă, Lidl. Ştii că merită. este o promisiune pe care le-o facem în fiecare zi clienţilor noştri, angajaţilor şi partenerilor. Viitorul Lidl se bazează pe calitate, sustenabilitate şi parteneriate durabile, aducând valoare reală oamenilor, oferindu-le experienţe şi sprijinindu-i să-şi îndeplinească visurile, fie că vorbim de afacerea lor, atunci când ne referim la producători, de cariera lor, dacă e vorba de angajaţi sau pur si simplu de posibilitatea de a te bucura de ceea ce contează cu adevărat în viaţă şi de a nu avea grija cumpărăturilor.

3. Care este cel mai neaşteptat produs Lidl pe care l-aţi descoperit că e preferatul românilor?

Unul dintre cele mai vândute produse în Lidl este fileul de somon proaspăt şi nu mă aşteptam să fie aşa popular în România, somonul ca aliment. Însă, în acelaşi timp nu este neapărat surprinzător pentru mine sau pentru colegii care achiziţionează acest produs pentru Lidl, pentru că este un produs de o calitate superioară la un preţ extraordinar de bun.

4. Care sunt sfaturile dumneavoastră pentru tinerii manageri care îşi doresc o carieră internaţională?

Să fie deschişi şi curajoşi şi să îşi dedice energia pentru a livra proiectele pe care le au la cel mai înalt standard. Succesul în carieră se construieşte prin respect deplin faţă de toţi cei din jur, indiferent de rol, şi printr-o colaborare eficientă şi autentică. Nu e suficient să crezi că eşti mai bun decât colegii tăi, trebuie să o dovedeşti mereu prin munca ta.

5. Dacă aţi recomanda unui prieten să se mute în România, ce i-aţi spune că merită neapărat să descopere?

Nu pot alege doar un singur lucru. Recomandarea mea pentru oricine ar vrea să se mute în România ar fi să fie mereu foarte atent în jurul lui, să descopere în tihnă lucrurile, de la minunatele peisaje din Carpaţi, la frumuseţea şi istoria Sibiului, la toate tradiţiile atât de frumos păstrate, precum Mărţişorul.


BRAND STORY. Ştii că merită. O promisiune făcută cu şi pentru responsabilitate: faţă de clienţi, angajaţi, de viaţă şi spaţiul în care trăim

 

În  luna septembrie, Lidl şi-a schimbat sloganul, în demersul de a alinia şi la nivel lingvistic promisiunea brandului în toate ţările Lidl: Ştii că merită.

„Ştii că merită. înseamnă o promisiune: pentru clienţi, pentru angajaţi, pentru parteneri şi pentru mediu. În fiecare zi, alegem să punem oamenii pe primul loc, oferindu-le produse sustenabile, de înaltă calitate, la preţuri accesibile, şi creând experienţe care inspiră încredere şi siguranţă. Lucrăm împreună cu echipa şi partenerii noştri pentru a aduce un impact pozitiv în comunităţile în care trăim şi pentru a proteja resursele planetei: reducem risipa alimentară, inovăm ambalajele, diminuăm plasticul şi ne preocupăm de bunăstarea oamenilor şi animalelor. Ştii că merită. înseamnă a preţui cu adevărat ceea ce contează în viaţă: momentele simple, siguranţa şi încrederea, dar şi puterea de a transforma visurile de zi cu zi şi speranţele în realitate. Este angajamentul nostru faţă de oameni şi mediu şi vorbeşte despre ceea ce contează cu adevărat: să adaugi valoare în vieţile  celor din jur. Reflectăm aceste valori - accesibilitate şi calitate în produsele noastre responsabile: o parte tot mai mare din gama noastră include produse eco-friendly, bio sau plant-based, cu standarde clare de trasabilitate şi bunăstare a animalelor. Ştii că merită. se reflectă în contribuţia noastră la lupta anti-risipă alimentară prin optimizarea stocului de produse, preţuri anti-risipă la raft şi un tool dedicat pentru inventar, dar şi în iniţiativele ce vizează şi comunitatea: un parteneriat pe termen lung cu Reţeaua Băncilor pentru Alimente, idei de reţete pentru clienţi, ba chiar şi o campanie media 360 despre evitarea risipei alimentare prin verificarea frigiderului înainte de a pleca la cumpărături. Ca parte din strategia noastră de a fi alături de oameni zi de zi şi de a aduce valoare adăugată în comunităţi şi în familii prin acţiunile noastre, donăm către programe care răspund la cele mai urgente nevoi ale societăţii româneşti: educaţia, sănătatea şi protejarea mediului. De exemplu, în ultimii 9 ani, am donat peste 93,5 milioane de lei către proiecte educaţionale desfăşurate pe tot parcursul şcolar – de la creşă şi grădiniţă, până la liceu. Alături de 12 ONG-uri partenere, am oferit un sprijin direct pentru mai bine de 320.000 de copii şi cadre didactice, iar impactul acestor programe a ajuns la peste 2 milioane de beneficiari indirecţi – elevi, profesori şi părinţi – confirmând astfel că viitorul unei ţări începe în şcoală. Ştim că merită să ne gândim astăzi la ziua de mâine şi să construim un viitor mai bun, zi de zi, prin fiecare decizie pe care o luăm”, Maria Mihai, Head of Corporate Affairs, Lidl România.

„Ca să ne păstrăm şi să ne creştem echipa, ne uităm deopotrivă la oportunitatea de a atrage noi talente, dar şi la modalităţile prin care să rămânem relevanţi pentru colegii noştri. Odată cu noul nostru slogan, Ştii că merită., promisiunea noastră către toţi colegii din Lidl, dar şi către candidaţi devine şi mai clară şi vine în sprijinul eforturilor noastre de recrutare şi de retenţie. Ca retailer, activăm într-o industrie unde, pentru majoritatea rolurilor din zona operaţională, valoarea salariului poate face diferenţa pentru un candidat. Ne propunem să rămânem retailerul alimentar cu cel mai bun pachet de compensaţii şi beneficii din piaţă şi facem investiţii constante în acest sens, însă acest lucru e doar o parte din ambiţia noastră de a fi cel mai bun angajator, cu tot ce avem de oferit colegilor noştri – de la stabilitatea jobului, la beneficiile adaptate nevoilor lor, la sprijinul real pentru dezvoltarea lor, la bunăstarea echipei pe toate planurile. Investim constant în dezvoltarea colegilor noştri, iar acest lucru influenţează puternic brandul şi comunicarea noastră de angajator – le oferim angajaţilor oportunităţi de avansare şi susţinerea de care au nevoie pentru a creşte, acest lucru fiind unul dintre cele mai importante atribute care ne fac atractivi pentru noii colegi. Pentru a ne asigura că rămânem relevanţi pentru toate categoriile de colegi, ne conectăm constant cu ei şi luăm feedback continuu prin diverse instrumente, de la survey-uri interne şi analiza reputaţiei noastre în rândul colegilor noştri, la feedback primit de la colegi către Persons of Trust, până la cel primit prin aplicaţia de comunicare internă, We Are Lidl. Nu mai este o noutate pentru nimeni că piaţa de retail este o piaţă dinamică şi ne bucurăm că la Lidl fluctuaţia este sub media pieţei. Oamenii caută din ce în ce mai mult stabilitate – e o tendinţă remarcată şi în rândul colegilor noştri. Stabilitatea, unul dintre cele mai relevante atribute ale sustenabilităţii, este şi ea unul dintre pilonii noştri principali în construirea strategiei de resurse umane şi unul dintre motivele pentru care un job la Lidl ştii că merită”, Ionela Sulugiuc, Chief People Officer, membru în boardul companiei.

Ionela Sulugiuc, Chief People Officer, board member, Lidl România

Maria Mihai, Head of Corporate Affairs, Lidl România

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.