V-aţi cumpăra un televizor inteligent?

Autor: Andrei Gîrbea Postat la 11 mai 2012 154 afişări

Domeniul televizoarelor moderne evoluează rapid în ultimii ani. După dispariţia vechilor modele cu tuburi catodice şi înlocuirea lor cu versiuni cu ecrane plate, mai compacte şi mai subţiri, au apărut televizoare 3D. Mai nou, vedem că televizoarele inteligente încep să îşi croiască drum spre casele noastre. Acest lucru este susţinut şi de mişcările marilor producători: tot mai mulţi au lansat în acest an televizoare cu funcţii extra, ce pot fi încadrate în gama Smart.

Citiţi mai multe articole ale lui Andrei Mihai Gîrbea pe http://www.andreigirbea.com/


Multe dintre aceste modele se găsesc şi în România, însă e discutabil dacă pentru un utilizator din ţara noastră sunt suficient de interesante pentru a-şi justifica preţurile de achiziţie destul de piperate.

Ce este un Televizor Inteligent? Deşi nu există o definiţie universal acceptată, un televizor Smart trebuie să ofere funcţii în plus, pe lângă cea clasică de afişare a imaginilor. De aceea, el integrează o unitate de procesare şi metode de conexiune la internet, iar aceste două dotări asigură unui utilizator acces la o plajă largă de funcţii.

Acestea variază de la accesul la site-urile preferate direct pe TV la posibilitatea utilizării aplicaţiilor de socializare (Facebook) sau chatting (Skype) sau opţiunea de a accesa diverse tipuri de conţinut multimedia direct pe TV dintr-o sursă online sau de pe unul din gadget-urile existente în propria casă. Pe scurt, ca şi în cazul smartphone-urilor, un televizor este Smart dacă are posibilitatea de a rula aplicaţii ce oferă unui utilizator diverse beneficii.

Televizoarele inteligente moderne trebuie să fie capabile să devină o parte a obiceiurilor de consum ale utilizatorilor moderni. În condiţiile în care tabletele sau telefoanele moderne sunt tot mai prezente, este important ca televizoarele să se poate integra cu acestea, iar userii să poată realiza rapid o conexiune wireless între conţinutul de pe aceste dispozitive şi televizorul Smart, folosit doar ca mijloc de afişare.

În plus, modul cum televizoarele inteligente pot fi controlate de către utilizator este şi el foarte important. Producătorii oferă integrare cu telefoanele Android sau iOS, telecomenzi proprii cu ecrane tactile sau sisteme de recunoaştere a gesturilor şi a comenzilor vocale. Deşi va mai dura ceva până când va putea fi pornit TV-ul cu un simplu: "Salut, televizorule. Deschide-te şi mută pe Discovery HD", aceasta pare să fie direcţia în care TV-urile se îndreaptă în acest moment.

Ce oferă un televizor inteligent unui consumator din România? În mare, modelele existente pe piaţă oferă toate funcţiile enunţate mai sus, cu anumite excepţii: comenzile vocale nu pot fi efectuate în română, iar accesul la conţinut de calitate este dificil, atât în limba noastră, cât şi la modul general. Un Smart TV va putea rula conţinut din diverse surse, va putea fi integrat în cadrul reţelei de internet din propria casă şi va oferi o foarte bună calitate a imaginii. Aceasta din urmă nu ţine neapărat de ideea de televizor inteligent, însă cum modelele Smart sunt în general game de top ale fiecărui producător, aceştia le echipează cu cele mai bune funcţii şi dotări de care dispun.

Veţi putea utiliza TV-urile smart pentru a accesa diverse aplicaţii şi site-uri web, veţi putea rula conţinut multimedia de pe un dispozitiv dedicat aflat în propria casă, de cele mai multe ori conexiunea realizându-se fără fire, prin DLNA. În plus, veţi putea rula conţinut direct de pe un stick sau HDD extern conectat prin USB. Un aspect important al televizoarelor inteligente este mai puţin prezent la noi: accesul la conţinut VOD (video on demand) oferit de servicii de streaming online. Site-uri precum Netflix, Hulu sau Blockbuster sau servicii audio precum Pandora sau Rhapsody, toate apreciate în Statele Unite, nu pot fi accesate legal în România (şi în general în afara SUA) din cauza limitărilor legate de drepturile de autor.

Rămân astfel ca soluţii site-uri precum Youtube sau Vimeo, ce oferă conţinut gratuit, însă nu de acelaşi tip, precum şi aplicaţii dezvoltate de diverse grupări media (HBO, Eurosport etc.). În plus, fiecare producător încearcă să ofere soluţii proprii prin care cumpărătorii pot achiziţiona legal şi pot urmări conţinut de ultimă oră. Însă în general oferta este limitată (documentare, concerte, filme pentru copii), lipsind conţinutul ce ar putea fi cu adevărat atractiv (seriale, filme de succes).

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
IT&C,
televizor,
preturi,
smart tv,
tehnologie,
3D,
vod,
internet,
mobil
/business-hi-tech/v-ati-cumpara-un-televizor-inteligent-9593628
9593628
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.