Transformare în HoReCa: asistenţii virtuali din restaurante

Autor: Ioana Niţă Postat la 18 ianuarie 2024 74 afişări

Tehnologia inteligenţei artificiale îşi face loc în fiecare industrie, venind să simplifice o serie de activităţi şi procese prin automatizare, iar industria HoReCa nu este nici ea ocolită de aceste noi soluţii menite să crească eficienţa şi productivitatea businessurilor. Start-up-ul TapTasty, desprins din compania 11 Digits din Oradea, care a dezvoltat până acum o serie de soluţii software pentru digitalizarea restaurantelor folosite de circa 100 de jucători din domeniul HoReCa, lucrează la astfel de soluţii.

Noi avem deja implementată, doar trebuie să o integrăm în serviciul nostru, şi partea de comandă sub formă de AI - Natural Language Processing. Pe româneşte spus, în aplicaţii, în kiosk, în comanda vocală inclusiv, poate în viitorul foarte apropiat şi din maşină, vei putea apăsa pe un buton şi să discuţi cu această entitate virtuală ca şi cum ai discuta cu un om. Avantajul este că această entitate virtuală funcţionează după un anumit set de reguli stricte şi nu oboseşte niciodată, poate fi tot timpul amabilă şi vorbeşte chiar şi 70 de limbi, deci va putea să vorbească nativ în toate limbile”, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation Adorian Chiorean, CEO şi cofondator al TapTasty.

El a adăugat că tehnologia AI va fi integrată atât în soluţiile de vânzare, cât şi în soluţiile de marketing şi în cele de raportare şi de previziuni. „AI-ul va ajunge să facă analize legate de cum merg lucrurile în businessul restaurantului şi după anumiţi indicatori, cum ar fi prognoza meteo sau dacă sunt evenimente, va putea să îţi spună: «Uite, asta e campania pe care ţi-o sugerez să o faci» sau îţi va spune: «Cam atât vei vinde din produsul acesta». Şi ar putea să-ţi spună inclusiv, bazat pe reţete şi pe tot ce găseşte în sistem, ce comenzi să faci la furnizori – carne, legume etc. Va funcţiona ca şi cum ai avea un asistent foarte potent pentru businessul tău.”

Start-up-ul şi-a propus ca în primele două luni ale acestui an să integreze efectiv tehnologia AI în soluţiile sale. Echipa TapTasty a pornit în urmă cu circa trei ani cu dezvoltarea de aplicaţii mobile pentru restaurante care să le ajute să vândă online, însă treptat a dezvoltat mai multe soluţii pentru digitalizarea industriei HoReCa. „În momentul de faţă avem valenţe în zona de vânzare online - facem aplicaţii de mobil native şi website-uri pentru restaurante şi am început să dezvoltăm şi partea de comandă în locaţie, deci avem valenţe de vânzare şi în locaţie – prin scanarea unui cod QR de la masă şi plasarea unei comenzi. Şi totodată avem şi acele kioskuri pe care le ştim de la McDonald’s, de la KFC, de la Burger King ş.a.m.d. Avem şi noi dezvoltată o astfel de variantă şi chiar folosită de anumiţi clienţi ai noştri. De asemenea, între timp am dezvoltat mai multe variante de marketing, de fidelizare a clienţilor, atât în mediul online, cât şi în mediul offline şi am dezvoltat inclusiv foarte multe integrări. Avem integrări cu 20 de POS-uri în România, avem integrări cu firme de livrare, avem integrări chiar cu Glovo şi urmează să facem şi cu Tazz şi cu Bolt, atât pentru partea de livrare, cât şi pentru partea de inserare de comenzi. Deci practic suntem un serviciu all-in-one de vânzare şi de marketing pentru restaurante”, a explicat Adorian Chiorean.

Start-up-ul local miza pe venituri anuale recurente în valoare de circa 200.000 de euro la final de 2023, în creştere cu 40-50% comparativ cu nivelul din 2022, în condiţiile în care portofoliul său se îndreaptă către 100 de clienţi. Printre clienţii TapTasty se numără o serie de restaurante şi lanţuri de fast-food cunoscute precum Nuba, Tucano Coffee, Il Calcio, Piaţa9 din Oradea, Dristor Kebab şi Shaormeria Băneasa. „Noi am trecut până acum de 10 milioane de euro ca sumă generată pentru partenerii noştri în cei trei ani de când am semnat cu primul client. În sistem se plasează câteva zeci de mii de comenzi lunar pentru ei. Am reuşit să creştem recurenţa comenzilor pentru ei, pentru că asta e ceea ce facem noi foarte bine, prin strategiile şi prin funcţionalităţile pe care noi le oferim în sistem. Dacă, de exemplu, agregatorii, precum Glovo, Tazz ş.a.m.d., aduc tot timpul clienţi noi, noi fidelizăm clienţii“, a precizat Adorian Chiorean. Proiectul a luat naştere în 2020, dezvoltându-se ca un produs propriu în cadrul companiei 11 Digits din Oradea, iar ulterior soluţiile TapTasty au fost încorporate într-o firmă separată care a primit în 2023 şi prima investiţie în valoare de 70.000 de euro. „În 2023 am reuşit să ridicăm o rundă de finanţare din partea unui angel investor. Practic noi am dorit ca acest angel investor să fie membru în boardul nostru, dar el a zis de ce să nu şi investească. Este vorba despre Alin Mercheş. El are deja experienţă în antreprenoriat, având la activ trei exituri în zona de tech“, a punctat el. Modelul de business al TapTasty presupune plata unui abonament lunar de 99 de euro sau de 199 de euro, acesta din urmă incluzând toate serviciile şi funcţionalităţile dezvoltate până acum de start-up.   


Rubrica „Start-up Pitch”

Invitat: Diana Ceresmis, fondatoare şi CEO al UpHave

Ce face? A dezvoltat o platformă de tip marketplace unde magazinele de fashion vintage şi second-hand îşi pot pune la vânzare articolele. Platforma a fost lansată sub formă de MVP (minimum viable pro­duct) în cursul anului 2023, iar în prezent înregistrează între 35.000 şi 40.000 de produse de la 10-12 magazine de articole fashion second-hand.

„În prezent, avem un trafic generat de 5.000 de utilizatori şi ne aşteptăm să avem cu adevărat boom de trafic şi de vânzări în momentul în care vom implementa partea de marketplace – momentan este în dezvoltare. Sperăm să ajungem la 10.000 de plătitori până la jumătatea anului 2024. În prezent, coşul mediu ajunge la valoarea de 40 de euro per comandă.“


Rubrica „Start-up Update”

1. Invitat: Alina Mitrică, director comercial Retargeting.biz - o platformă de marketing automatizat all-in-one pentru magazinele online.

Ce e nou? Compania locală Retargeting.biz va încheia anul acesta cu o cifră de afaceri relativ constantă - 10 mil. lei, dar cu o rată de profit mai mare, de circa 6,5% - 7%, în condiţiile în care în ultimii doi ani, businessul s-a orientat către atragerea de clienţi medii şi mari, schimbându-şi strategia de afaceri. La finalul lui 2021, Retargeting.biz a relansat platforma sa de marketing automatizat în urma unei investiţii de circa 3 milioane de euro, iar de atunci s-a concentrat pe magazine online medii – cu un trafic de peste 40.000 – 50.000 de vizite pe lună, şi mari – cu un trafic de sute de mii de vizite pe lună sau chiar un milion.

„Toată piaţa a avut creştere de preţuri, piaţa în sine, inflaţia în ultimii doi ani a fost crescută, însă noi am reuşit ca în ultimii doi ani să nu avem nicio ajustare a preţurilor ca să nu îngreunăm viaţa şi oricum destul de dificilă a clienţilor. Practic, schimbând structura portofoliului, am reuşit să ne păstrăm aceeaşi rată de profit şi chiar să creştem un pic şi să avem un an cât se poate de bun, având în vedere contextul care a fost mai delicat anul acesta pentru toată industria.“

2. Invitat: Adorian Chiorean, CEO şi cofondator al TapTasty - soluţii software pentru digitalizarea restaurantelor.

Ce e nou? Start-up-ul local estimează că va încheia anul acesta cu venituri anuale recurente în valoare de circa 200.000 de euro, în creştere cu 40-50% comparativ cu nivelul din 2022, în condiţiile în care portofoliul său se îndreaptă către 100 de clienţi. Printre clienţii TapTasty se numără o serie de res­taurante şi lanţuri de fast-food cunoscute precum Nuba, Tucano Coffee, Il Calcio, Piaţa9 din Oradea, Dristor Kebab şi Shaormeria Băneasa.


Rubrica „Start-up Boost”

Invitaţi: Flavia Husar şi Daniel Rosner, cofondatori ai Innovation Labs şi Dan Călugăreanu, partener Early Game Ventures

Parteneriat între Early Game Ventures şi Innovation Labs

Daniel Rosner: „Innovation Labs a pornit în 2013 ca primul program de accelerare pentru start-up-uri tehnice din mediul universitar din România şi am avut de-a lungul timpului mai multe premiere. Acum suntem bucuroşi ca pentru ediţia 2024 să fim iarăşi primii în ecosistem, să fim primul program de preaccelerare pentru start-up-uri tehnice ce va încheia cohorta 2024 cu o investiţie semnificativă. Vorbim de o investiţie de 500.000 euro din partea Early Game Ventures, o premieră pentru ecosistemul românesc de start-up-uri tech în care avem numeroase oportunităţi, dar şi numeroase provocări, una dintre ele fiind cum finanţăm start-up-urile care au potenţial foarte mare, dar sunt la început de drum.“



Urmăreşte de luni până vineri emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma

www.zf.ro/zf-it-generation

ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF în noiembrie 2019 şi realizată în prezent împreună cu BCR Innovx, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României. După mai bine de 370 de ediţii, emisiunea are un nou format în care adăugăm o serie de rubrici pentru a aduce plus valoare în ecosistemul local de start-up-uri tech – Start-up Pitch, Start-up Update, Start-up Boost, Start-up Star, Investor Watch, Sfatul expertului şi What’s Hot.

Dacă aveţi un proiect de start-up tech scrieţi-ne pe adresa de e-mail zfitgeneration@zf.ro.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.