Huawei îşi deschide porţile: zece studenţi români au avut şansa de a studia timp de două săptămâni în China

Autor: Florin Casota Postat la 27 septembrie 2016 429 afişări

Huawei, la fel ca oraşul unde-şi are sediul, Shenzhen, este o companie tânără care s-a dezvoltat într-un timp scurt. Shenzhen se află în apropiere de Hong Kong, Macao şi Guangzhou, iar până în 1980 era doar un orăşel cu 30.000 de locuitori; azi zona metropolitană are o populaţie de 15 milioane de oameni şi a fost denumită Silicon Valley al orientului. Huawei a apărut în 1987, iar de atunci a ajuns un jucător global pe piaţa telecomunicaţiilor, activând în peste 170 de ţări, cu afaceri de 60 de miliarde de dolari şi peste 170.000 de angajaţi pe tot globul.

9.000 şi mai bine de kilometri, altfel spus o călătorie de peste 15 ore cu avionul, despart Bucureştiul de cartierul general al Huawei; în România firma are o reprezentanţă pentru care lucrează aproape 1.600 de oameni în trei divizii (enterprise, carrier network şi consumer). Cartierul lor general se întinde pe mai bine de un milion de metri pătraţi iar numărul de angajaţi este de multe ori mai mare. Compania de origine chineză a pornit în 2014 un program educaţional, Seeds for the Future, în parteneriat cu Guvernul României prin care trimite la specializare în China studenţi români de la universităţi tehnice din Bucureşti, Iaşi, Craiova sau Cluj-Napoca. Anul acesta zece studenţi au petrecut două săptămâni în China: prima în capitala Beijing, iar a doua în Shenzhen. Pe lângă cursuri tehnice, au avut ocazia să studieze limba şi cultura chineze (caligrafie, expresii uzuale).

Programul nu este valabil doar pentru români, ci se desfăşoară în zeci de ţări de pe glob. „Seeds for the future“ a pornit în 2008 după ce o universitate din Thailanda a observat o discrepanţă între ceea ce învaţă studenţii la facultate şi ceea ce se întâmplă de fapt în realitate la locurile de muncă, aşa că a apelat la compania chineză pentru a găsi o soluţie. În 2011 programul era activ în doar două ţări, apoi s-a extins rapid, anul acesta ajungând în 80 de ţări. „De la începutul programului până în prezent au beneficiat în jur de 20.000 de studenţi. Programul are două părţi: una care are loc în ţara respectivă şi alta în care invităm o parte din studenţi în China. Anul acesta în jur de 1.000 de studenţi au venit aici“, spune Holy Ranaivozanany, head of corporate social responsibility al Huawei.

Majoritatea studenţilor sunt din Europa, Africa, Asia. „La început am făcut acest program la nivel local, apoi ne-am dat seama că există o posibilitate de a-l extinde în China, astfel vom putea expune cultura chineză şi altor naţiuni; în acelaşi timp studenţii pot vedea cum o companie de origine chineză lucrează la nivel global şi ce pot învăţa de la experţii noştri de aici. Aici studenţii urmează  cursuri despre reţea, cloud computing, 4,5G, în anii trecuţi 3 şi 4G, iar acum puţin despre 5G. Pot vizita laboratoarele, producţia noastră. Este o săptămână aglomerată“, spune zâmbind Ranaivozanany.

Am vizitat Universitatea Huawei din Shenzhen unde am participat la un curs în care o tânără explica ceva despre reţele, care pentru mine ar fi putut fi la fel de bine să fie un curs de chineză, însă nu acelaşi lucru poate fi spus şi despre studenţii români. Ei au spus că subiectul cursurilor nu este foarte complex, însă „te ajută să înţelegi lucrurile mult mai bine, întăreşte ceea ce am făcut în România“, arată Adina-Cristina Moc, o studentă selecţionată în programul „Seeds for the Future“ care a urmat un internship în cadrul companiei. Studiază la Facultatea de electronică, telecomunicaţii şi tehnologia Informaţiei din cadrul Universităţii Politehnice Bucureşti, iar despre program mai spune că „m-a ajutat să-mi dau seama că domeniul îmi place, că facultatea pe care am ales-o este una bună, că industria telecomului este de viitor şi vreau să rămân aici, dacă se poate, chiar în cadrul firmei, deoarece este nouă şi se dezvoltă repede“.

Românii, alături de studenţi din Japonia şi Noua Zeelandă, au urmat cursurile la universitate, aflată în campusul companiei, organizat ca un adevărat cartier; potrivit reprezentanţilor Huawei, suprafaţa campusului este de 1 milion de metri pătraţi. Selecţia candidaţilor pentru programul dezvoltat de compania chineză se face pe baza unui eseu şi a rezultatelor şcolare. „Ne uităm la backgroundul studenţilor, ce studii au făcut, cât de mult sunt interesaţi de cultura chineză, de industria telecom, dar şi la notele acestora. Vrem să ne asigurăm că studenţii cei mai buni au acces la acest program“, afirmă Holy Ranaivozanany.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.