Samsung Electronics a raportat afaceri de 223,45 mld. Dolari şi un profit operaţional de 50 mld.dolari

Autor: Florin Casota Postat la 08 februarie 2018 242 afişări

Pentru întregul an 2017, Samsung Electronics a raportat o cifră de afaceri de 239.58 trilioane woni (223,45 mld. dolari) şi un profit operaţional de 53.65 trilioane woni (50 mld. dolari).

Samsung Electronics a raportat afaceri de 223,45 mld. Dolari şi un profit operaţional de 50 mld.dolari

Samsung Electronics a înregistrat o cifră de afaceri de 65.98 trilioane woni (61,54 mld. dolari) şi un profit operaţional de 15.15 trilioane woni (14,13 mld. dolari) în cel de al patrulea trimestru din 2017.

Rezultatele înregistrate în trimestrul patru al anului trecut s-au datorat diviziei de componente, cea mai mare contribuţie având-o categoria de memorii DRAM şi NAND. Acest lucru s-a datorat cererii puternice de dispozitive performante de memorie pentru servere şi stocare mobile.

Divizia Display Panel, care produce ecrane OLED şi LCD, a înregistrat o creştere a livrărilor de panouri OLED pentru smartphone-uri premium, dar profitabilitatea pentru panourile LCD a scăzut datorită sezonalităţii slabe, care a atenuat vânzările.

Pentru divizia de comunicaţii IT & Mobile (IM), profitul din divizia Mobile au scăzut din cauza majorării investiţiilor în marketing, în condiţii de sezonalitate puternică. Livrările totale de smartphone-uri au scăzut din cauza optimizării gamei de modele low-end, în timp ce livrările produselor flagship, precum Galaxy Note 8, au crescut faţă de trimestrul anterior. Pe divizia de reţele, investiţiile LTE ale clienţilor au fost mai mari în prima jumătate a anului, generând câştiguri mai slabe în cea de a doua parte.

De asemenea, divizia Consumer Electronics, care cuprinde televizoare şi electrocasnice, a avut rezultate bune în trimestrul patru. Câştigurile în categoria de televizoare au crescut pe parcursul trimestrelor datorită vânzărilor de produse premium (inclusiv ultra large-size şi QLED). În cazul aparatelor de uz casnic, au fost înregistrate profituri mari pe parcursul anului ca urmare a cererii de maşini de spălat şi cuptoare venită din America de Nord şi din Europa.

Cheltuielile totale de capital (capex) realizate în 2017 au fost de 43,4 trilioane woni. Investiţiile în segmentul Display Panel au atins suma de 13,5 trilioane woni, în timp ce divizia de semiconductori a ajuns la 27,3 trilioane woni. În total, valoarea investiţiei a crescut anual datorită contribuţiilor realizate în fabrica de la Pyeongtaek şi a eforturilor de a răspunde cererii pentru activitatea din cadrul diviziei de fonderie şi a panourilor flexibile OLED.

Pentru primul trimestru din an sunt prognozate cereri puternice pentru produsele de memorie utilizate în centrele de date, în ciuda sezonalităţii scăzute care caracterizează această perioadă. Livrările de semiconductoare se vor mări, deoarece comenzile pentru AP şi senzorii de imagine pentru dispozitivele flagship sunt estimate să se îmbunătăţească.

În primul trimestru, compania se aşteaptă ca divizia Mobile să-şi sporească câştigurile, datorită avansului pe vânzările de produse flagship, odată cu lansarea Galaxy S9. Divizia Samsung TV îşi propune să fie profitabilă prin extinderea vânzărilor de produse premium şi prin lansări de modele noi. În acelaşi timp, divizia Digital Appliances se va concentra pe realizarea câştigurilor prin creşterea vânzărilor de produse premium şi consolidarea activităţii de marketing.

În 2018, cererea pentru dispozitivele de memorie NAND va rămâne puternică, în condiţiile în care piaţa va rămâne stabilă. Samsung va extinde producţia de dispozitive V-NAND în 64 de straturi, în special la fabrica din Pyeongtaek. În ceea ce priveşte memoriile DRAM, compania se aşteaptă la o creştere accentuată a cererii, datorită noilor centre de date şi va mări competitivitatea produselor prin migrarea tehnologiei de 10nm.

În 2018, pentru divizia Display Panel, compania se aşteaptă ca OLED să fie tot mai dominant în industria smartphone-urilor şi să aibă noi întrebuinţări în domeniile auto şi IT, dar şi pe segmentul de afişaje pliabile. Pe zona de panouri LCD, compania se va concentra pe satisfacerea nevoilor pieţei pentru televizoare de dimensiuni foarte mari şi la rezoluţie mare, dar şi pe consolidarea parteneriatelor cu clienţii strategici.

În 2018, pentru divizia Mobile, compania va continua să crească câştigurile prin vânzările de produse premium şi prin menţinerea profitabilităţii produselor din gama mid-range şi low-end.

Pentru divizia CE, în acest an, vânzările de televizoare de dimensiuni mari vor continua să crească pe măsură ce piaţa mondială se pregăteşte pentru evenimente sportive internaţionale importante, printre care Cupa Mondială FIFA şi Jocurile Olimpice de Iarnă. Segmentul Digital Appliances se aşteaptă să îşi îmbunătăţească câştigurile prin extinderea relaţiilor B2B şi a vânzărilor online.

Pe termen mediu şi lung, Samsung se aşteaptă la o cerere crescută pe divizia de componente. Pentru diviziile stabilite, compania aşteaptă noi oportunităţi pe zona de software, dispozitive interconectate şi servicii bazate pe inteligenţă artificială şi Internet of Things.

În divizia de semiconductori, deoarece se aşteaptă o creştere a cererii pentru servicii AI, pentru produse de memorie de înaltă densitate pentru serverele cloud, dar şi pentru chipset-urile necesare din sistemul electric auto, Samsung îşi va creşte competitivitatea tehnologică cu procese şi soluţii de vârf.

Divizia de panouri OLED îşi va consolida competitivitatea în segmentul premium prin lansarea de panouri pliabile şi se va concentra pe extinderea de noi aplicaţii în domenii precum cele auto, prin valorificarea tehnologiei şi a competitivităţii costurilor.

În ceea ce priveşte divizia Mobile, Samsung îşi va îndrepta eforturile spre a se diferenţia cu telefoanele inteligente ce vor adopta tehnologii de vârf, cum ar fi ecranele OLED pliabile. De asemenea, compania îşi va îndrepta atenţia spre noi divizii legate de AI/IoT prin fortificarea ecosistemului bazat pe Bixby şi tehnologia Samsung 5G.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.