Stil pe note

Postat la 30 octombrie 2006 15 afişări

Intr-o lume in care exclusivist poate deveni orice, sistemele de sunet pot constitui o piesa din puzzle-ul numit de sociologi \"stilul personal\". Iar cand sistemul de sunet high end este rosu, si display-ul afiseaza Cabasse, Cerwin-Vega, Bang & Olufsen, Lyngdorf sau Viola Labs, deja stilul personal se inscrie perfect in tendintele sezonului.Bogdan Dragotoiu (32 de ani) este Country Customer Service Manager la operatorul de logistica TNT Romania. Fascinat de muzica, seful de la TNT are cate un televizor in fiecare camera a casei. Pentru \"zgomot de fond\", explica Dragotoiu, acoperit doar de sistemul de sunet din lemn de fag de 3.000 de euro, cumparat recent de la un retailer online. Seful TNT face parte din segmentul de clienti vizat de principalele companii producatoare de sisteme audio high end de pe piata romaneasca. Bang & Olufsen, unul din cele mai exclusiviste branduri din lume, are in portofoliu sisteme audio al caror pret se poate ridica si la 60.000 de euro si este prezent pe piata bunurilor de lux din Romania inca din 2003. \"Un sistem surround sound complet poate costa de la 15.000 de euro pana la 60.000 de euro, daca vine cu o plasma de 65 de inci, boxe de 2.500 W autocalibrate si ecran de protectie\", spune Cristian Bindea, directorul de marketing al Sound Vision International, reprezentanta marcii Bang & Olufsen in Romania. \"Pe langa interconectarea echipamentelor se poate crea si o solutie in care din telecomanda universala Bang & Olufsen, Beo4, se pot controla toate echipamentele din casa, de la aerul conditionat, lumini sau boxe pana la aspersoarele din curte, de exemplu\", completeaza acesta. La acest nivel intervine insa si \"l\'embaras du choix\" sau dificultatea de a alege. \"Cand cumperi un sistem Bang & Olufsen, colaborezi cu consilierul de vanzari, iar el colaboreaza cu arhitectul sau decoratorul respectivei resedinte\", mai spune Catalin Bindea. Fiind produse de lux, vanzarile celor mai importante marci de astfel de sisteme high-end pe piata romaneasca se pot numara pe degete. \"Vanzarile variaza de la luna la luna, dar o medie este intre 5 si 10 sisteme intr-o luna\", spune si Sorina Muresan, director general al Expotek, organizatorul HIFIarena, targul de echipamente electronice exclusiviste de la Bucuresti. Sistemele high end sunt prezente si in oferta retailerilor de electronice destinate segmentului de mass-market. Cel mai scump sistem audio Hi-Fi, format dintr-un amplificator, DVD-player si boxe stereo, ajunge la aproximativ 3.150 de euro in reteaua magazinele Media Galaxy, spre exemplu.Se vor vindeClientii romani sunt foarte exigenti cand vine vorba de tehnologie si nu doresc sa faca niciun fel de compromis in ceea ce priveste calitatea echipamentelor pe care vor sa le achizitioneze, spun reprezentantii retailerilor.Ca si vanzarile de televizoare cu plasma sau cu cristale lichide (LCD), vanzarile de sisteme audio sau de solutii complete (care includ sistem de boxe, plasma, DVD player si alte componente) cresc de la an la an. Astfel, numai in 2005 vanzarile de sisteme audio au crescut cu peste 25% fata de anul precedent, potrivit oficialilor Altex. In plus, retailerii se asteapta la o crestere a cererii pentru aceste produse, dupa intrarea Romaniei in UE, datorita scaderii sau eliminarii anumitor taxe pentru aceste bunuri, care vor determina astfel o scadere a preturilor. \"Asteptam o crestere a cererii si datorita eliminarii anumitor taxe speciale pentru produsele provenite din Asia. Prin urmare, cresterea va fi treptata, insa vizibila\", a spus Raul Filip, director de vanzari si marketing in cadrul retailerului de electrocasnice Altex. Optimismul sau este impartasit de majoritatea retailerilor.Dupa chipul si asemanarea clientuluiCine sunt cumparatorii sistemelor audio de lux? Oamenii de afaceri, directorii de multinationale, expatii, antreprenorii, spun jucatorii din piata. \"Clientul produselor Bang & Olufsen are varsta cuprinsa intre 30 si 40 de ani si tocmai se muta intr-o casa noua sau planuieste sa isi construiasca propria casa\", spune Bindea. \"Clientii sistemelor audio de lux pun mai presus de orice calitatea sunetului. Acestia sunt persoane cu venituri mari si sunt interesate de achizitia celor mai noi tehnologii\", completeaza Laurentiu Faur, reprezentantul departamentului de comunicare al Panasonic Romania. \"In plus, aceste persoane sunt genul de clienti atasati de o anumita marca si care doresc ca toata aparatura din casa sa fie de la acelasi producator\", mai adauga acesta. Ce cauta un cumparator la astfel de echipamente? Sorina Muresan explica: \"Romanul este exigent. El cauta cel mai bun raport calitate/pret. In plus clientii doresc un echipament elegant si personalizat si nu trebuie sa ne mire ca pot plati zeci de mii de euro pe un sistem audio. Pentru ca la o casa de 1 milion de euro, un sistem de 50.000 de euro reprezinta un procent rezonabil si o investitie pe termen lung in acelasi timp\".Pana la 8 saptamani de asteptarePentru sistemele audio de lux si procesul de vanzare este unul aparte, putand dura chiar si cateva luni. Timpul in care produsul ajunge la client variaza si in functie de pretentiile acestuia si de complexitatea sistemului. \"Vorbim de o altfel de vanzare in aceste cazuri. In momentul in care clientul se hotaraste, de obicei are loc o negociere intre dealer si cumparator pentru oferirea unor servicii conexe, de tipul instalarii unui astfel de sistem home-cinema\", explica Faur. Achizitionarea produselor Bang & Olufsen este si mai complexa - se tine seama de planul casei - si poate dura pana la 8 saptamani. \"Cand un client doreste un echipament Bang & Olufsen, se discuta pe baza planurilor casei variantele propuse de consilierul Bang & Olufsen, urmand ca plata avansului sa antreneze plasarea comenzii. Avand in vedere ca este vorba de un grad ridicat de personalizare, fiecare comanda dureaza in jur de 6-8 saptamani. Partea de configurare poate dura de la cateva ore pana la cateva zile\", mai spune Bindea.Cele mai scumpeSH-833 Monoblock Power Amplifier - 350.000 de dolariCele 14 boxe care produc 150 de wati costa peste 400.000 de dolari cu toate accesoriile. Tehnologia este atat de complexa incat producatorul trimite fiecarui client o echipa de ingineri din Japonia.Classe-B&W - 168.000 de dolariBoxele de la Bowers & Wilkins costa in medie 40.000 de dolari perechea, dar fiecare boxa are nevoie de patru amplificatoare pentru ca sunetul sa fie redat fidel, iar producatorii recomanda componente produse de Classe. Asa ca o combinatie potrivita dintre Classe Omega si amplificatoarele de la Omicron poate depasi pretul de 104.000 de dolari.Evolution Music System - 145.000 de dolariV-ati dorit vreodata ca sistemul audio sa genereze atat de multa putere incat nu numai sa faca pulbere geamurile casei, dar si sa se cutremure peretii? Cei de la Krell Industries ii inteleg pe pasionatii de basi si au lansat o pereche de amplificatoare de 450 de wati.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Stil,
pe,
note
/business-hi-tech/new-media/stil-pe-note-4073354
4073354
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.