Goana dupa cupoanele de reduceri continua

Autor: Anca Arsene-Barbulescu Postat la 09 august 2011 19 afişări

Dupa ce Groupon si clonele sale din intreaga lume au invadat internetul cu milioane de oferte, acum a venit randul companiilor de carduri de credit sa profite de acestea. Spre deosebire de cuponarii traditionali, companiile de carduri au mai multe avantaje si simplifica vizibil munca utilizatorului in a cumpara un produs aflat la reduceri. Reprezinta ele un pericol pentru afacerile de tip Groupon?

"Nu ma mai pot opri din a face cumparaturi de la cuponari. Sunt atat de multe oferte incat nu mai stiu ce sa iau prima data. Si ar fi pacat sa nu profit de ele", marturiseste Diana Matei, o studenta din cadrul Universitatii din Bucuresti, precizand ca in ultimele doua luni a cumparat de doua, trei ori pe saptamana cate ceva. "Tin minte ca la un moment dat am cumparat cocteiluri la un leu. Cum sa nu profiti de aceasta ocazie, cand in mod obisnuit platesti cel putin 20 de lei pentru a-ti achizitiona o astfel de bautura?", isi aminteste tanara de 22 de ani, care urmareste zilnic patru site-uri ce ofera cupoane de reduceri.

La fel ca si Diana Matei, consumatorii din intreaga lume au aratat tot timpul o afinitate clara pentru Groupon si sutele sale de copii din intreaga lume, insa cuponarii traditionali nu sunt singurii care au un cuvant de spus in aceasta industrie. Anuntul recent al parteneriatului dintre compania de carduri de credit American Express si cea mai mare platforma de socializare din lume Facebook, in urma caruia a rezultat aplicatia Link, Like, Love, subliniaza faptul ca furnizorii de carduri isi pot face loc in randul cuponarilor, ba chiar se descurca de minune. Avantajul principal al acestui parteneriat este baza mare de date de utilizatori de carti de credit.

Intelegerea American Express cu Facebook este asemanatoare cu cea pe care compania de carduri o are deja cu platforma Foursquare. Prin intermediul aplicatiei, detinatorii de carduri AmEx pot sa faca o legatura intre conturile lor de Facebook si carduri. De indata ce fac acest lucru au acces la reducerile practicate de companii ca Whole Foods, Dunkin'Donuts, Virgin America si Sports Authoriy. Reducerile si companiile sunt diferite fata de cele din cadrul Facebook Deals. Spre deosebire de Groupon sau Living Social, tranzactiile AmEx nu cer utilizatorilor sa pre-cumpere nimic sau sa prezinte cuponul la magazine.

AmEx este o retea de plati stabila si acceptata pe tot globul. Tot ceea ce utilizatorii trebuie sa faca este sa achizitioneze obiectul redus cu un card AmEx. Bunurile sunt cumparate printr-o tranzactie standard. Cele mai multe reduceri din cadrul platformei AmEx/Facebook sunt facute pe baza preferintelor anterioare ale detinatorului de carduri. Mai exact, reducerile sunt influentate de ceea ce utilizatorului si prietenii lui urmaresc si ceea ce prefera prin folosirea butonului like din cadrul retelei de socializare.

La o prima vedere, cupoanele zilnice aduc cele mai mari beneficii vanzatorilor, deoarece acestia atrag noi consumatori si isi maresc baza de date cu un efort minim; pe de alta parte, consumatorii loiali doar platesc mai putin pentru bunuri pe care le-ar fi cumparat oricum.

In timp ce cuponarii din ziua de azi sunt incapabili sa ajunga la anumiti clienti pe baza obiceiurilor de cheltuieli si ofera stimulente pentru a schimba magazinele de unde consumatorii cumpara de obicei, companiile de carti de credit nu se vor confrunta cu asemenea probleme. Spre exemplu, compania de carduri de credit poate sa analizeze modul tau de cumparare, sa descopere ca bei cafea de la Starbucks zilnic si sa te alerteze cand este disponibil un cupon pentru Caribou Coffee. Caribou ar putea astfel sa obtina un avantaj, avand in vedere ca se va adresa unor consumatori care beau cafea zilnic, si va incepe mai degraba furnizarea de oferte prin intermediul companiei de carduri de credit decat prin intermediul Groupon.

Unul dintre cele mai mari obstacole intampinate de cuponarii precum Groupon este acela ca nu au cum sa detecteze modul in care cumparaturile pe care le fac influenteaza obiceiurile in materie de shopping ale utilizatorului. Desi multi dintre acestia stiu faptul ca utilizatorii sunt atrasi de reduceri, nu pot determina daca ar fi facut o astfel de achizitie oricum. Si mai important, este imposibil sa vezi in ce fel tranzactia afecteaza viitoarele cumparaturi pe care consumatorii le fac: daca mai cumpara sau nu redus, daca mai viziteaza site-ul sau daca revin in magazinele de unde au cumparat reducerea. Pe de alta parte, in acest caz, companiilor de carduri de credit le este mult mai usor sa vada ce tip de utilizator cumpara deoarece in cazul celor care detin un card AmEx poti vedea tranzactiile pe care obisnuiesc sa le faca.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
cupon,
reduceri,
clone,
carduri
/business-hi-tech/goana-dupa-cupoanele-de-reduceri-continua-8584663
8584663
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.