Cum interacţionezi cu clienţii în noua realitate (augmentată)

Autor: Ioana Niţă Postat la 07 octombrie 2020 168 afişări

Nu ai nevoie de abilităţi tehnice de programare, este efectiv «drag and drop» şi dacă este să fac o comparaţie este la fel de simplu cum ai face o campanie pe Facebook în care adaugi nişte poze, o descriere, iar în cadrul platformei noastre pui şi modelele 3D ale respectivelor produse sau soluţii pe care vrei să le prezinţi.

Lipsa de timp, lipsa de personal, precum şi perioadele tot mai lungi de timp petrecute online de către noi toţi sunt câţiva dintre factorii care duc la schimbări, atât în modul în care se lucrează în cadrul unei organizaţii, cât şi în modul în care brandurile interacţionează cu clienţii lor. Una dintre tehnologiile folosite în cadrul acestor procese de schimbare este tehnologia de realitate augmentată, iar un

start-up local a dezvoltat deja o platformă care permite crearea unui astfel de conţinut cu uşurinţă.

Nu ai nevoie de abilităţi tehnice de programare, este efectiv «drag and drop» şi dacă este să fac o comparaţie este la fel de simplu cum ai face o campanie pe Facebook în care adaugi nişte poze, o descriere, iar în cadrul platformei noastre pui şi modelele 3D ale respectivelor produse sau soluţii pe care vrei să le prezinţi. Apoi publici acest story prin aplicaţia mobilă către comunitatea ta”, a explicat Răzvan Boldiş, fondator IndexAR, în cadrul emisiunii ZF IT Generation. El a adăugat că aplicaţia de mobil IndexAR este modalitatea prin care companiile pot ajunge la clienţi, aceasta fiind gratuită.

„Aplicaţia este disponibilă pe iOS  şi pe Android, iar prin intermediul ei audienţa, clienţii tăi, pot să intre în contact cu produsele tale. Noi spunem că ajutăm companiile să aducă produsele şi soluţiile lor în viaţa clienţilor prin intermediul tehnologiei de realitate augmentată.”

Prin intermediul platformei web IndexAR companiile pot face partea de management de conţinut cu ajutorul tehnologiei de realitate augmentată. Proiectul IndexAR a pornit în 2015, iar lansarea pe piaţă a avut loc anul trecut.

„În 2015 am luat prima dată contact cu ceea ce înseamnă tehnologia de realitate augmentată. Ştiu că văzusem un clip de la Ikea - lucram în vânzări în perioada aceea, şi am zis că poţi să faci o grămadă de bani cu această tehnologie şi poţi să ajuţi comercianţii să îşi atingă diverse obiective, să îşi rezolve anumite nevoi. Iar de atunci drumul a fost destul de lung - de la idee până la un produs concret pe piaţă, adresate pentru câteva industrii specifice”, a povestit Răzvan Boldiş. Proiectul IndexAR a fost demarat cu ajutorul unei finanţări din fonduri europene, iar implementarea acestuia a durat 2 ani şi 3 luni

„Am accesat un grant de 200.000 de euro, un grant din România furnizat de către ANCSI pe un proiect de 27 de luni. Iar anul trecut am aplicat şi pentru Horizon 2020, faza 1 şi ne-am calificat la un grant de 50.000 de euro care ne permite să facem partea de cercetare ca să vedem în ce direcţie ar trebui să mai mergem cu dezvoltarea în continuare”, a precizat antreprenorul, menţionând şi faptul că IndexAR a obţinut şi o bursă prin intermediul Microsoft care susţine procesul de dezvoltare a platformei. „Această bursă a completat suita de suport financiar, atât pe partea de resurse, cât şi pe partea de deschidere în piaţă.”

Proiectul s-a dezvoltat treptat, iar anul trecut IndexAR a lansat oficial pe piaţă platforma sa pentru crearea de conţinut prin tehnologia de realitate augmentată.

„2019 a fost primul an în care am ieşit în piaţă, iar anul acesta este deja al doilea în care noi ne-am maturizat ca şi produs precum şi înţelegere a pieţei, dar şi ca înţelegere cărui tip de client ne putem adresa cel mai bine cu soluţia noastră. Soluţia este un instrument de livrare de conţinut de realitate augmentată iar în contextul actual de transformare digitală poate ajută la menţinerea sau la creşterea performanţelor pentru zona de vânzări, resurse umane sau marketing. Iar diferenţa între ceea ce oferă IndexAR şi alte soluţii de realitate augmentată este că noi putem în 5-10 minute să creăm o campanie de realitate augmentată în loc de cinci luni de zile, cât durează în varianta clasică să construieşti aplicaţia de la zero. Plus că trebuie să ai un buget mult mai mare alocat, între 30.000-60.000 de euro, echipa cu know-how-ul necesar şi bineînţeles şi timpul pentru a o dezvolta. Tot acest interval poate să însemne pierderea unei oportunităţi pentru o companie care vrea să ajungă prin această tehnologie către clienţii săi mai ales în perioada acesta când tendinţa de transformare digital s-a accelerat“, a explicat el.

Până în prezent 15 companii din România au utilizat platforma IndexAR fie pentru marketing şi vânzări, fie pentru zona de resurse umane.

„Noi am început cu industria auto, apoi am mers către industria bancară şi imobiliară. Anul acesta am început să adresăm şi zona de Industry 4.0 cu companii care furnizează fie soluţii, fie echipamente sau anumite piese/componente pentru respectiva industrie. Acum urmărim aceste patru verticale. Produsul merge însă pe orizontală, nu doar pe aceste verticale”, a punctat fondatorul IndexAR.

Pentru a putea folosi platforma IndexAR companiile plătesc partea de creare de conţinut şi un abonament pentru livrarea conţinutului de realitate augmentată.

„Pachetul de bază este de 1.000 euro pe lună sau pe eveniment, dacă ai o activare de 2-3 zile, sau este vorba despre un showroom prin intermediul căruia vrei să duci produsele acasă la client, atunci vorbim de un abonament lunar. Ca în cazul oricărei campanii, online sau offline,  trebuie să creezi conţinut, iar clienţii nu au întotdeauna astfel de furnizori. Ca atare, noi venim cu o listă de parteneri care ne cunosc soluţia şi cu care deja am lucrat”, a precizat Răzvan Boldiş.

Pentru a putea dezvolta în continuare soluţia şi a creşte astfel încât proiectul IndexAR să fie eligibil pentru cea de-a doua fază a programului Horizon 2020 prin care se pot obţine investiţii de până la 2,3 mil. euro, antreprenorul are în plan să obţină o finanţare cuprinsă între 300.000-350.000 euro. Până în prezent, start-up-ul a accesat finanţări în valoare totală de 250.000 euro.

„Pentru anul acesta bugetul acoperă nevoile noastre mai ales că am început acum din nou să livrăm campanii în piaţă. Însă planurile noastre de creştere sunt destul de ambiţioase. În primul rând, faptul că ne-am calificat la un grant Horizon 2020, faza 1, ne situează într-o poziţie de avantaj să spu­nem pentru aplicarea la faza 2, care poate, să aducă o finanţare de până la 2,5 mil. euro. Noi avem un plan să accesăm undeva între 1 mil. şi 1,5 mil. euro, însă ceea ce am înţeles este că trebuie să existe şi o etapă de creştere şi de maturizare a companiei şi consolidare a echipei. Prin urmare, între aceste două etape de finanţare Horizon 2020 am vrea să mergem şi către o rundă de finanţare. Urmărim să atragem între 300.000 şi 350.000 de euro pentru planul de activităţi pe care îl avem în vedere pentru următorul an astfel încât să fim un candidat mult mai puternic pentru faza 2 în Horizon 2020“, a menţionat Răzvan Boldiş.

Proiect: IndexAR

Ce face? Platformă de comunicare şi management pentru grădiniţe şi şcoli

Finanţare totală atrasă:

250.000 de euro

Necesar de finanţare:

300.000 de euro

Invitat: Răzvan Boldiş, fondator IndexAR



Proiect: Esenca

Ce face? Platformă bazată pe machine learning şi AI pentru a detecta pe baza a două fotografii care sunt măsurile exacte ale clienţilor

Invitat: Cristian Stoicescu, cofondator Esenca

Proiect: Autopia

Ce face? Aplicaţie mobilă cu acelaşi nume ce le oferă şoferilor posibilitatea de a-şi gestiona cu uşurinţă mentenanţa maşinii, iar proprietarilor de service-uri auto de a-şi digitaliza şi eficientiza operaţiunile în relaţia cu clienţii,

Invitaţi: Daniel Popa, fondator şi CEO Autopia

Proiect: Comarket

Ce face? O platformă de  tip marketplace B2B dedicată companiilor din industria HoReCa

Investiţie iniţială: 100.000 euro

Finanţări totale atrase: 250.000 euro

Necesar de finanţare:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
ZF IT GENERATION,
realitatea augmentata,

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.