Norocul lui Barbie

Postat la 17 martie 2009 24 afişări

Dupa ce popularitatea i-a scazut vertiginos in tara de origine, semicentenera Barbie isi cauta fericirea in China.

Despre celebra papusa lansata in 1959 s-a afirmat in ultima vreme ca reprezinta o imagine nepotrivita intr-o America in care, dupa ani de excese, cumpatarea a ajuns la mare pret. Barbie, cu masina sa decapotabila roz cu consum mare de combustibil si apetitul insatiabil pentru haine noi, este un simbol al risipei acuzate de starea in care se gaseste tara, iar americanii nu se mai inghesuie sa o cumpere ca altadata. Vanzarile i-au scazut cu 21 de procente in ultimul trimestru din 2008, iar un important politician democrat a sugerat chiar interzicerea ei din cauza influentei negative asupra copiilor unei generatii obisnuite sa traiasca pe credit. Si sa nu mai mentionam vechile presiuni ale feministelor, scandalizate de idealul fizic nerealist propagat de papusa.

 

Ca sa supravietuiasca, Barbie se vede nevoita sa-si caute admiratori pe alte meleaguri. Producatorii ei si-au indreptat atentia spre China, unde capitalismul si simbolurile sale sunt inca privite cu ochi buni. Barbie are la dispozitie un mare magazin inaugurat recent la Shanghai, dispus pe sase niveluri, unde clientele de toate varstele pot cumpara papusi produse la comanda de la un atelier ce functioneaza in cladirea respectiva. Mamele si fiicele lor isi pot face aici impreuna tratamente cosmetice faciale si pot lua masa la un restaurant tinut de un celebru maestru bucatar australian sau pot savura o inghetata la gelateria din incinta complexului. Iar clientele care doresc sa aiba o papusa foarte eleganta pot sa-i cumpere o rochita de mireasa creata de Vera Wang, pentru suma de 15.000 de dolari.

 

Cea mai spectaculoasa zona din magazinul inaugurat la Shanghai este o scara in spirala unde se pot admira nu mai putin de 900 de cutii transparente cu papusi Barbie. Producatorul celebrei jucarii, Mattel, se asteapta ca China sa devina cea mai mare piata de desfacere pentru papusa blonda, chiar daca de la lansarea lui Barbie pana acum a vandut in SUA peste un miliard de asemenea papusi si accesorii. 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Barbie,
lifestyle,
simbol
/arta-si-societate/panorama/norocul-lui-barbie-4058522
4058522
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.