Spionii din portofel

Postat la 03 septembrie 2007 14 afişări

Cardurile de fidelitate au devenit un business important in Anglia. Aproape jumatate din familiile britanice detin un card Nectar - cel mai mare program de fidelizare din UK - in timp ce multe supermarketuri si alti retaileri rasplatesc loialitatea clientilor lor. Dar in spatele acestor programe de fidelizare se afla strategia marilor lanturi de magazine de a strange informatii despre obiceiurile de cumparare ale clientilor lor. De fiecare data cand un cumparator plateste printr-un astfel de card, informatiile despre preferintele lor de cumparare sunt pastrate intr-un fisier, iar acestea pot fi folosite de catre retailer si businessurile asociate pentru campaniile de marketing.

Un nou card de fidelitate care castiga din ce in ce mai multa popularitate a adoptat o abordare diferita. Prin Cardul Wedge, lansat in decembrie, John Bird si fiica sa Diana doresc sa reduca puterea marilor magazine prin recompensarea celor care aleg sa cumpere de la retailerii locali independenti. Clientii primesc reduceri si oferte speciale daca isi fac cumparaturile din magazinele mici de strada si de la retailerii independenti care fac parte din acest program. Bird spune ca acest card poate fi o alternativa pentru cei care nu doresc sa ofere informatii personale in schimbul unor discount-uri. Clientilor cardului Wedge li se cere decat numele, adresa si o adresa de e-mail, iar aceste informatii nu sunt folosite in alte scopuri sau instrainate unor terte parti. Chiar daca acest card ii poate face pe cumparatori sa se gandeasca de doua ori inainte de a merge la un supermarket, succesul lui depinde de ofertele retailerilor locali, potrivit unor analisti. "Retailerii independenti vor castiga teren in fata businessurilor mari doar daca vor lucra la preturi si oferte", spune Richard Perks, analist al pietei de retail. "Nu are niciun sens sa devenim sentimentali si sa spunem 'hai sa-i intorcem pe oameni la magazinele mici' cand acestia sunt dezamagiti de serviciile si preturile oferite", adauga acesta.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Spionii,
din,
portofel
/arta-si-societate/lifestyle/spionii-din-portofel-4073873
4073873
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.