Fuziune la nivel inalt

Postat la 02 iunie 2008 11 afişări

Jean-Claude Biver nu s-a autoincoronat degeaba "Papa Fuziunii" - dupa patru ani in care s-a ocupat de fuziunea unor materiale mai mult sau mai putin surprinzatoare in cadrul ceasurilor Hublot, infatigabilul Biver a orchestrat o alta fuziune, care a facut valuri in lumea luxului si nu numai: intre marca Hublot si grupul mamut LVMH.

Mai exact, e vorba de o achizitie (LVMH a cumparat Hublot), dar asemenea detalii nu conteaza pentru uraganul Biver care pare hotarat sa isi propulseze brandul catre dominatie mondiala.

Contextul e cum nu se poate mai nimerit, avand in vedere epoca extrem de fasta pe care o traverseaza industria orologera elvetiana - crestere de 16% a exporturilor anul trecut (cea mai mare in ultimii 18 ani), cerere care depaseste cu mult oferta (brandurile se intrec sa deschida noi manufacturi si sa angajeze tot mai multi ceasornicari), precum si apetitul extraordinar pentru ceasurile premium, cu preturi intre cateva zeci de mii si cateva sute de mii de euro.

Iar Hublot este unul dintre brandurile cel mai bine "infipte" in topul orologeriei de la aparitia lui Biver. De altfel, Jean-Claude Biver a fost responsabil si pentru reinventarea unui alt brand de top - Blancpain si este recunoscut drept unul dintre cei care au prezis revenirea in forta a ceasurilor mecanice intr-o perioada in care un manager de hedge fund ar fi pariat mai degraba pe instaurarea comunismului in America decat pe renasterea orologeriei elvetiene.

Ce-i drept, Biver este uneori criticat pentru marketingul considerat prea agresiv, dar, la sfarsitul fiecarui an fiscal, cifrele conteaza. Iar la Hublot, cifrele au avut urmatoarea evolutie: de la 29 de milioane CHF in 2004 (cand Biver a preluat fraiele) la 151 de milioane anul trecut. Iar Jean-Claude Biver prezice 250 de milioane de franci anul acesta.

Ceea ce ne aduce la pretul tranzactiei - conform directorului financiar al grupului, Jean-Jacques Guiony, LVMH a platit pentru Hublot mai mult decat dublu valoarea vanzarilor pentru 2008, ceea ce ar insemna peste jumatate de miliard de franci elvetieni, mult peste va-loarea speculata initial, de 380 de milioane. Bineinteles, LVMH isi permite ? marca stindard a grupului, Louis Vuitton, a fost declarata cel mai puternic brand de lux din lume, iar divizia de moda si accesorii a inregistrat o crestere de 7,1% in primul trimestru al anului, la 1,5 miliarde de euro.

Hublot se incadreaza perfect in portofoliul orologer al LVMH, printre TAG Heuer, Zenith, Dior, Chaumet si De Beers. Ceasurile Hublot sunt sportive, dar nu seamana cu marca sport a grupului TAG Heuer, si scumpe, cum sunt si ceasurile Zenith, urmand insa o directie creativa diferita. Modelele Hublot pornesc de la 8.000 de euro si pot ajunge pana la 300.000, cu exceptia Big Bang-ului pavat cu diamante, care costa 1 milion de dolari (circa 700.000 de euro). LVMH il pastreaza pe Jean-Claude Biver la carma, iar acesta si-a anuntat deja intentia de a spori semnificativ prezenta Hublot in Asia si Japonia, precum si pe pietele emergente. Hublot este vandut in peste 300 de magazine din lume.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Fuziune,
la,
nivel,
inalt
/arta-si-societate/lifestyle/fuziune-la-nivel-inalt-4074211
4074211
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.