De mai multe ori Hugo Boss. In Romania

Postat la 17 decembrie 2010 1217 afişări

Un nou magazin si venituri mai mari. Planurile celor doi tineri antreprenori care au (re)adus Hugo Boss in Romania sunt cele mai indraznete de pana acum in ce priveste piata de lux din provincie.

In urma cu un an, Adrian Matei (22 de ani) si Andrei Alecu (24 de ani) reasezasera pe piata din Romania brandul Hugo Boss si anuntau ca se asteapta ca anul acesta magazinele de pe Calea Victoriei si Constanta sa aiba venituri de 1,3 milioane de euro. "Anul trecut, cam tot pe vremea asta, spuneam la ce ma astept, si estimarile mele s-au adeverit. Pentru 2011 vorbeam atunci de afaceri de 4 milioane de euro. Acum, in conditiile crizei financiare, zic 3,5 milioane de euro", spune Adrian Matei.

Tot acum, Matei vorbeste despre posibilitatea deschiderii unui al treilea magazin Hugo Boss, de data aceasta in Iasi, in centrul comercial Palas - dezvoltat de omul de afaceri Iulian Dascalu, care mai detine centrele comerciale Iulius Mall din Suceava, Iasi, Cluj si Timisoara. Adrian Matei spune ca un nou magazin al brandului german de lux s-ar putea deschide la sfarsitul lui 2011, cand va fi gata centrul comercial. Initial, lansarea proiectului Palas era anuntata pentru 2010. Acum, data de finalizare s-a decalat pentru septembrie 2011. "Spatiul inchiriat de noi in cadrul Palas este de 213 metri patrati. Showroomul, desi nu este inca gata, va avea circa 180 de metri patrati", detaliaza Adrian Matei.

Pe 2 decembrie, magazinul Hugo Boss de pe Calea Victoriei a implinit un an de la reintrarea pe piata. Noul magazin a fost adus de aceasta data de un alt francizor, Future Fashion International (infiintat de Adrian Matei si Andrei Alecu), care a primit franciza pentru zece ani. Franciza anterioara a Hugo Boss in Romania fusese luata de Papilon Beauty Fashion, o companie controlata de unul dintre investitorii aflati in spatele celei mai mari firme de distributie de pe piata, Interbrands. La inceputul lui 2009, primul Hugo Boss isi inchidea portile, dupa circa sase ani de activitate, din lipsa de bani si pentru ca pierderile magazinului nu mai puteau fi acoperite. Criza nici nu se instalase bine la noi, in toamna lui 2008, si deja vanzarile scazusera cu 40-50%.

Future Fashion a avut o alta strategie: a intrat intai pe piata din Constanta, unde a testat apele, si abia apoi a venit in capitala. La Constanta, magazinul care in martie implineste doi ani are o evolutie buna, spune Adrian Matei: "Ca vanzari insa, este mai slab insa comparativ cu cel din Bucuresti". Future Fashion International, firma detinuta in mod egal de Andrei Alecu si Adrian Matei, a investit 2,2 milioane de euro in cele doua magazine pentru amenajare si stocuri.La circa jumatate de an dupa magazinul din Constanta se deschidea si cel din capitala, pentru ca "piata avea nevoie de un magazin Hugo Boss".

Acum, in Bucuresti nu mai este loc pentru inca unul, cred cei doi investitori. Cele doua etaje si cei 350 de metri patrati nu sunt insa nici ei suficienti. De aceea magazinul de pe Calea Victoriei ar putea fi extins cu alti 150 de metri patrati, pentru ca "spatiu exista". In momentul in care cei de la Future Fashion au primit franciza Hugo Boss, au fost conditionati ca spatiul in care va fi amplasat magazinul sa aiba 500 de metri patrati. Amenajati au fost insa doar 350 - 250 de metri patrati la parter si 100 la etaj. Parterul este destinat barbatilor si etajul femeilor. Astfel, 60% dintre articole se adreseaza sexului puternic si doar 40% sexului frumos, o situatie diferita fata de ce ne-am obisnuit, femeile fiind mereu privilegiate in ceea ce priveste suprafetele din magazine.

Adrian Matei explica insa ca brandul german este cel care a dat trendul inca de la el de acasa, Hugo Boss fiind cunoscut mai degraba pentru hainele pentru barbati, in special costume, decat cele pentru femei. Odata cu extinderea magazinului, raportul femei-barbati s-ar putea modifica. Balanta va inclina insa tot in favoarea barbatilor, iar 70% din suprafata magazinului le va fi destinata. Balanta inclina astfel si pentru ca cei mai multi clienti ai Hugo Boss sunt barbatii, bancheri sau directori de multinationale, cu varste de peste 25 de ani si cu salarii de peste 2.000 de euro.

Desi nu stie sa spuna cu exactitate numarul de produse din magazinele Hugo Boss, Adrian Matei spune ca, in fiecare sezon, in cele doua magazine sunt aduse 10.000 de produse, un model avand in spate in medie zece produse (marimi, culori diferite). In magazine, odata la fiecare trei saptamani, sunt schimbate produsele expuse.Investitia necesara intr-un stoc variaza in functie de sezon. "Iarna, produsele pentru cele doua magazine ne costa circa 500.000 de euro. Vara, suma scade la circa 450.000 de euro", explica Adrian Matei. Hugo Boss este in prezent singura afacere a celor doi tineri oameni de afaceri si, desi nu dezvaluie planurile privind noi businessuri, Matei crede ca vor ramane la moda, cel putin pentru moment.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/arta-si-societate/lifestyle/de-mai-multe-ori-hugo-boss-in-romania-7801081
7801081
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.